جمعه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-الیزابت تیلور درگورستان فارست لاون درهمسایگی مایکل جکسون به خاک سپرده شد


الیزابت تیلور درگورستان فارست لاون درهمسایگی مایکل جکسون به خاک سپرده شد
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/FuneralLizTaylor-2011-3-25-118668669.html

مراسم تشییع جنازه الیزابت تیلور، روز پنج شنبه ٢٤ مارس ٢٠١١ ، کم تر از چهل وهشت ساعت پس از مرگ این ستاره سرشناس هالیوود که بیش از هرچیزبه خاطرخدمات انسانی و نیکوکارانه سال های اخیرنامش برسرزبان ها بوده است درگورستان «فارست لاون» درشهر لس آنجلس برگزار شد و جسد او طی مراسمی در آرامگاهی در نزدیکی مقبره مایکل جکسون به خاک سپرده شد.

تعدادی نزدیک به چهل تن از اعضای خانواده و دوستان الیزابت تیلور از تنها شرکت کنندگان در این مراسم خصوصی بودند و گورستان در طول مدت تشییع جنازه که کم تر ازدوساعت به طول انجامید تحت مراقبت های امنیتی شدید بود.

شرکت کنندگان درحدود ساعت ٢ بعدازظهر با ٥ لیموزین به محل آمده و از مقابل صف عظیمی از خبرنگاران که درکنار دروازه های ورودی تجمع کرده بودند رد شده و درحدود ساعت ٤ بعدازظهر بدون اعلام هرگونه اطلاعاتی محل گورستان را ترک گفتند.

اعضای خانواده الیزابت تیلور و دوستان او قرار بود تا پنج شنبه شب در یک گردهم آیی خصوصی دیگر شرکت کنند تا یاد این بازیگر اسطوره ای سینما که در سن ٧٩ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت را گرامی بدارند.

دوستداران الیزابت تیلورنیز هم زمان درنزدیکی بولوار هالیوود در خیابان «آیوار» صدها شاخه گل ، شمع های روشن و یادمان های کوچک و بزرگ دیگر را بر روی ستاره برنزی او قرار دادند و از ساعات بامدادی روز چهارشنبه که خبر درگذشت تیلورپخش شد تا کنون، ستاره او را به یک زیارتگاه تبدیل کرده اند.

درمحل دیگری نه چندان دورتر ازاین بلوارمعروف درهالیوودغربی، در اطاق مخصوص افراد خیلی مهم VIP بار معروف «ابی» Abbey نیز مجموعه ای از شمع های روشن درکنار عکس های الیزابت تیلور قرار گرفت. «ابی» که یکی از بزرگ ترین و شیک ترین مراکز گردهم آیی همجنسگرایان درهالیوود به شمار می رود از بارهای مورد علاقه الیزابت تیلور بود که اغلب با دوستان خود به آنجا می رفت.

شب گذشته بار «ابی» مارتینی تازه ای را به نام «مخمل آبی» (نام یکی از فیلم های اولیه الیزابت تیلور) به مشتریان خود معرفی کرد که درطول آخرهفته آینده به یاد الیزابت تیلور فروخته خواهد شد و تمام عواید آن به بنیاد پیکار با بیماری ایدز که الیزابت بنیان گذار آن بوده است اهدا خواهد شد. هم چنین در «نیوزیوم» شهر واشنگتن دی سی ، روزنامه «میریاد» Myriad که یک نشریه مخصوص همجنسگرایان است به نمایش گذاشته شده است که روی جلد این هفته آن به تصویری از الیزابت تیلور اختصاص داده شده است.

تعجیل دربه خاک سپردن الیزابت تیلور به این دلیل بوده است که این مراسم طبق رسوم یهودیت برگزارمی شد. الیزابت تیلور در سال ١٩٥٨ چند ماه پیش از ازدواج با «مایک تاد» تصمیم گرفت تا مذهب خود را از مسیحیت به یهودیت تغییر دهد. اما انجام این پروسه تا سال ١٩٥٩ و پس از مرگ نابهنگام «تاد» در یک سانحه هوایی به طول انجامید.

مایکل جکسون، یکی از نزدیک ترین دوستان الیزابت تیلورکه در سال ٢٠٠٩ درگذشت درآرمگاه بزرگ دیگری در گورستان فارست لاون به خاک سپرده شده است.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ