جمعه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۹

اهدای عواید فروش دی وی دی فیلم «دنیای پس از مرگ» کلینت ایستوود به بازماندگان سونامی ژاپن


اهدای عواید فروش دی وی دی فیلم «دنیای پس از مرگ» کلینت ایستوود به بازماندگان سونامی ژاپن
http://www.voanews.com/persian/news/arts/HereaftermoviehelpJapan-2011-3-17-118210584.html

پس از آن که شرکت تهیه فیلم «برادران وارنر» فیلم «دنیای پس از مرگ» Hereafter را که در آن صحنه های فاجعه آمیز و واقع گرایی از سونامی به نمایش گذاشته شده از روی پرده سینماهای ژاپن برداشت اعلام کرد که بخشی از عواید دی وی دی و «بلو ری» تازه منتشر شده این فیلم را به بازماندگان سونامی ژاپن اهدا خواهد کرد.
بخش تبلیغات و فروش دی وی دی های استودیوی پخش فیلم وارنر، این هدیه نقدی را که در حدود یک میلیون دلار تخمین زده شده است، به صلیب سرخ ژاپن اهدا خواهد کرد.
فیلم «دنیای پس از مرگ» کلینت ایستوود درباره مرگ، اندوه از دست دادن عزیزان و امکان حضور زندگی از نوعی دیگر در دنیای پس از مرگ است. اما صحنه های آغاز این فیلم که در اسکار امسال نامزد دریافت جایزه جلوه های ویژه شد، صحنه هایی از یک شهر ساحلی را در لحظه برخورد امواج سونامی به آن نشان می دهد. تماشاگر در دقایق آغازین این فیلم شاهد لحظه به لحظه هجوم و قدرت ویرانگر این سونامی است و وقایعی را که برقربانیان هنگام وقوع آن می گذرد، از جمله فرار بی ثمر قربانیان را با جزئیات کامل تماشا می کند و شاهد هجوم امواج، خرابی ها و حرکت اجسام و اجساد شناور در آب است.
«ساتورو اوتانی» یکی از مقام های مسئول در شعبه استودیوی پخش فیلم برادران وارنردر ژاپن پس از متوقف ساختن نمایش فیلم در این کشور به خبرنگاران گفت: «نشان دادن صحنه های مصیبت بار و فاجعه آمیز فیلم در شرایط کنونی ژاپن به هیچ وجه برازنده نبود.»
نمایش فیلم «دنیای پس از مرگ» از ماه فوریه در ژاپن آغاز شد و قرار بود تا پایان ماه مارس ادامه پیدا کند.
کلینت ایستوود نویسنده و کارگردان این فیلم در یک اعلامیه جداگانه گفته است: «فاجعه مصیب باری که مردم ژاپن این روزها با آن روبرو هستند از قوه تصور من هم خارج است. فقط خوشحالم که توانسته ام به همراه استودیوی وارنر کمک کوچکی به مردم ژاپن باشم.»
کوین سوجیهارا، رییس شعبه کمپانی وارنر در ژاپن نیز در همین اعلامیه گفت: «قلب و روح و دعای خیر ما به همراه مردم ژاپن است. در این شرایط سخت، ما خود را موظف می دانیم تا با حمایت از ملت ژاپن در راه تسکین دردهای این مردم مصیبت دیده نقش کوچکی داشته باشیم و در بازسازی ژاپن و بازگشت آن به شرایط عادی به هر صورتی که مقدور باشد کمک کنیم.»
کمپانی والت دیسنی نیز اعلام کرد که مبلغ دو و نیم میلیون دلار به صلیب سرخ اهدا می کند تا در راه کمک به قربانیان سونامی ژاپن از آن استفاده شود. این کمپانی هم چنین تا مبلغ یک میلیون دلار برای هر دلاری که از طرف کارمندان استودیوی دیسنی برای کمک به ژاپن به بنیادهای خیریه گوناگون اهدا می شود پرداخت خواهد کرد.
رابرت ایگر، رییس کل استودیوی وارنر نیز در یک اعلامیه جداگانه گفت: «قلب ما با ژاپن است و درحمایت از این ملت بزرگ و بهبودی و بازیافت شرایط عادی زندگی آن ها هرگونه کمکی که از توانمان برآید را انجام خواهیم داد.»

iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ