دوشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۴

با قانون ضد ایرانی در آمریکا چه کار کنیم

با قانون ضد ایرانی در آمریکا چه کار کنیم
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_21.html
 
به رغم همه تلاشهای جامعه ایرانی در خارج کشور، دو روز پیش "محدودیت‌های تازه ویزای آمریکا با امضای اوباما به قانون تبدیل شد" (1) و حالا دولت ایران اعتراض کرده و این قانون تازه آمریکا را خلاف برجام خوانده، و وزیر خارجه آمریکا نیز تلاش خود را برای همکاری اعلام کرده است (2).
 
درباره این فاجعه تازه برای ایرانیان، نویسنده ای همان روز اول در مقاله ای به زبان انگلیسی نوشته بود که "گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری" (3). اما آیا واقعاً اینگونه است؟ بیش از 35 سال است که بر روی ساختمانهای بلند تهران شعار "مرگ بر آمریکا" نقش بسته و حتی در مجلس ایران شعار "مرگ بر آمریکا" می دهند.  چطور می توانیم با چنین روابط عمومی در ایران انتظار نتیجه دیگری برای ایرانیان در خارج داشته باشیم؟
 
شخصاً پتیشن زیر را امضا کرده ام (4) اما حمایت آمریکاییان لازم است، در صورتیکه حتی عده ای از خود ایرانیان مقیم خارج که قادر نیستند به دلیل موانع امنیتی به ایران سفر کنند چندان رغبتی به مقابله با این قانون تبعیض آمیز که در آمریکا علیه ایرانیان تصویب شده، نشان نمی دهند. اینکه مقصر این وضعیت از اول کی بوده مهم نیست. ممکن است برخی به دوران گروگان گیری در سفارت آمریکا بیاندیشند و یا حتی عده ای دیگر به گذشته های دور بروند و بگویند دلیل طرح شعار "مرگ بر آمریکا" از اول بخاطر کودتای 28 مرداد 1332 و سقوط دولت مصدق بوده است. بحثهای مقصریابی درد ما را دوا نمی کند. مهم امروز بهبود این وضعیت است که با توقف کامل شعار "مرگ بر آمریکا" باید انجام شود وگرنه بعد از هر عملیات مرگبار داعش، مردم آمریکا این عبارات مرگبار بر دیوارهای ساختمان های بلند شهر تهران و شعارهای نمایندگان مجلس در ایران برایشان تداعی می شود.

به امید
 جمهوری آینده نگر
دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبير ایرانسکوپ
http://iranscope.blogspot.com
http://www.iranscope.com
http://www.ghandchi.com
سی ام آذر ماه 1394
December 21, 2015

پانویس:
 
1. محدودیت‌های تازه ویزای آمریکا با امضای اوباما به قانون تبدیل شد
http://www.bbc.com/persian/iran/2015/12/151219_l26_us_spending_bill_visa_waiver_iran
 
2. نامه جان کری به ظریف؛ ابراز تعهد به برجام و منافع اقتصادی ایران
http://www.kaleme.com/1394/09/29/klm-232674 

3. مجازات آهنگر بلخ: دوباره ایرانی آمریکایی ها قربانی شدند
http://ir.voanews.com/content/us-house-visa-waiver-iran-guardian/3099422.html
 
4. Take Action Against the Discriminatory Repercussions of the Visa Waiver Program Improvement Act of 2015 (H.R. 158)
https://petitions.whitehouse.gov/petition/take-action-against-discriminatory-repercussions-visa-waiver-program-improvement-act-2015-hr-158
 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com  

 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ