دوشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۴

بیانیه ی جبهه ی دموکراتیک ایران پیرامون تشکیل مجلس شورای ملی ایران

بیانیه ی جبهه ی دموکراتیک ایران پیرامون تشکیل مجلس شورای ملی ایران
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_7.html

 
هم میهنان گرامی اگاه هستید که پس از پیروزی انقلاب بهمن 1357 که هزاران ایرانی برای ازادی، عدالت و استقلال سیاسی،جانفشانی کردند، به مرور روحانیون سیاسی حاکم به رهبری ایت اله خمینی، انقلاب را از مسیر مردمی اش به مسیر حاکمیت مذهبی، فرقه ای و انحصار طلبانه منحرف کردند تا جاییکه فرزندان انقلاب را به مرور سرکوب، منزوی و یا به جوخه های مرگ در جنگ بین ایران و عراق یا در جنگ های داخلی سپردند وارمان های انقلاب را به ابتذال کشاندند و این البته قانون همه ی انقلاب های پوپولیستی و غیر دموکراتیک بوده است.
به نام اسلام، انتخابات از جمله انتخابات مجلس شورای ملی و حتا نام ان مجلس را از محتوای حاکمیت ملی خارج و عملا باند قدرت را حاکم و نهاد های ملی را به ابتذال کشیدند و گزینش استصوابی را جایگزین انتخابات ازاد و دموکراتیک نمودند.
اینک پس از 37 سال ،به نام "جمهوری اسلامی" و "حکومت ولایت فقیه" نوعی از اریستوکراسی مذهبی حاکم شده که روحانیون سیاسی شیعی به همراه حکومت رقیب سنی، به نام "حکومت اسلامی شام و عراق"-داعش-، دو حکومت مذهبی بسیار خشن و ارتجاعی در منطقه را به وجود اورده که ملل متطقه و حتا جهان در اتش عصبیت های فرقه ای و قدرت طلبانه ی انها می سوزد.
شور بختانه به دلیل سرکوب همه ی احزاب و تشکل های ملی و دموکرات،امکان ایستادگی ملی و ساماندهی همه جانبه در برابر تجاوزات گوناگون باند قدرت حاکم به حقوق اساسی مردم و نهاد های دموکراتیک و مردمی وجود ندارد و نقض سیستماتیک حقوق بشر در همه ی زمینه ها مشهود و عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی بیداد می کند.
در چنین وضعیت بسیار اشفته ی ملی، راهی جز اتحاد و مقاومت مدنی و تقویت جبهه ی ضد استبدادی وجود ندارد تا در مراحل بعدی بتوان ، زمینه را برای تحقق دموکراسی سکولار و حقوق بشر و توسعه و رفاه همه جانبه فراهم کرد.
اگاه هستیم که رژیم جمهوری اسلامی در کلیت خود و تا زمانی که بخواهد راه خمینی در 37 سال گذشته را برود و بر قید مذهبی بودن تکیه کند، بی راهه ای بیش نخواهد بود و از جمهوری، فقط واژه ای باقی بوده ، اما چاره ای جز پیمایش گام به گام مبارزات دموکراتیک وجود ندارد .
در همین راستا از همگان دعوت می کنیم تا از فرصتی که به نام انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری به وجود امده ،برای تقویت جبهه ی ضد استبدادی و همگرایی نیروهایی که به هر نحو با یکه تازی خامنه ای، سپاه، نیروهای امنیتی و سرکوبگر و دلواپسان غارتگر،مخالف هستند استفاده کرده و شرایط را برای مهندسی انتخابات ، تقلب و تشکیل مجالس فرمایشی برای انها سخت تر کنند و هزینه ی انتخابات فرمایشی و استصوابی را برای حکومت فرقه ای بالاتر ببرند.
باید با حضور در همه ی مراحل از ثبت نام تا تبلیغات ، نظارت دموکراتیک ،قانونی و ملی، و مخالفت با نظارت استصوابی و تفتیش عقاید ، نشان داد که انتخابات ازاد و دموکراتیک مطابق اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و یکی از ارمانهای اصلی انقلاب بهمن 57، و حتا اصول متعدد قانون اساسی موجود، حق ما است و هیچ کس حق سلب ان را ندارد.
انتخابات در صورتی سالم است که سازمان ملل متحد بر ان نظارت دقیق داشته باشد و حق احاد شهروندان ایرانی است که اجازه ندهند نهاد های حکومتی و دولتی به صورت یک جانبه، انتخابات غیر دموکراتیک و فرمایشی بر گزار کنند. انتخابات ازاد و دموکراتیک از مصادیق حق دخالت در تعیین سرنوشت و تغییر مسالمت امیز قدرت و حکومت است و اگر ما در مراحل گوناگون انتخابات حضور داشته باشیم و احزاب و تشکل های مستقل و دموکراتیک نقش خود را ایفا نمایند، فرصت یکه تازی روحانیون وابسته، بسیج، سپاه، نیرو های امنیتی و پایگاههای انان در پادگان ها ، مساجد و حسینیه ها به وجود نمی اید.
باید شخصیت های ازادیخواه در سراسر کشور برای ثبت نام و البته بدون پذیرش نظارت استصوابی و عدم پذیرش فرم هایی که متصمن تفتیش عقاید است، اعلام امادگی کنند و دست های پاک و غیر الوده به رانت خواری و دزدی و پارتی بازی، خود را برای تشکیل مجلس شورای ملی اماده کنند.این مهم دیر یا زود انجام خواهد گرفت و هجوم چند ده میلیونی تودههای اگاه و دانش اموختگان و فرهیختگان جامعه به سوی مراحل گوناگون این کمپین مبارزاتی، چنین خواسته ای را محقق خواهد کرد.
باید دانشجویان ، دانش اموختگان ، فرهنگیان ،کارگران ، زنان و تشکل های مدنی، تودهها را به حقوق خود اشنا کرده و در همه ی مراحل انتخابات حضور داشته باشند. نباید به نام تحریم، میدان مبارزه ی مدنی و دموکراتیک را به باند قدرت که دستش به فساد های گوناگون الوده است وا گذار کرد و لازم است به نیرو های جبهه ی فراگیر ضد استبدادی کمک کرد تا گام دیگری، نیروهای الوده ی دلواپس و حامیان و هم پیمانان را از مراکز قدرت به عقب برانند.
شاید بتوان ادعا کرد، فرصت های انتخاباتی، تنها ثمره ای است که از انقلاب به جا مانده ، اگر چه حکومت، طی 37 سال گذشته و با اعمال نظارت فرقه ای و استصوابی ان را بی محتوا و به ابزاری برای فریب عوام و برخی از جهانیان به منظور نشان دادن مشروعیت خود تبدیل کرده است . اما می توان با عزم ملی، این ابزار کارامد برای رسیدن به دموکراسی را از دست قدرت پرستان ارتجاعی و مخالف دموکراسی و حاکمیت ملی بیرون اورد. مگر در تمام کشور هایی که همچون رژیم جمهوری اسلامی، به صورت تک صدایی اداره می شدند، همواره دیکتاتور ها در انتخابات های فرمایشی، بالاترین رای را از صندوق های سیاه، برای خود نمی خواندند ؟اما اینک چند کشور معدود با چنین سیستم های حکومتی غیر دموکراتیک باقی نمانده و ما مردم ایران نیز باید بتوانیم بساط دیکتاتوری از این کشور را برچینیم و انتخابات ازاد و دموکراتیک را جایگزین انتخابات استصوابی و فرمایشی نماییم.باید این ابزار را از دست عوامفریبان مخالف انتخابات و دموکراسی گرفت و ننگ انتخابات استصوابی را برای همیشه از ایران و مردم ازاده ای ایران زدود.

جبهه ی دموکراتیک ایران
17/اذر ماه/1394 خورشیدی.
زنده باد ازادی-برقرار باد دموکراسی-گسسته باد زنجیر استبداد.
 

منبع:
اینترنت


----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ