چهارشنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۴

توانا: انعکاس «دیوار مهربانی» ایرانیان در سراسر دنیا


توانا: انعکاس «دیوار مهربانی» ایرانیان در سراسر دنیا
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_23.html


وقتی ایرانیان به خاطر «مهربانی» در صدر اخبار می‌نشینند.

 ‫#‏دیوارمهربانی‬ از شهر مشهد شروع شد اما حالا به شهرهای بسیاری وارد شده و در صدر اخبار جهان نشسته است. حرکت ما ایرانی‌ها روز گذشته به یکی از خبرهای اصلی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود به طوری که وب‌سایت بی‌بی‌سی و دیگر خبرگزاری‌های مشهور عکس‌ها و گزارش‌هایی از دیوارهای مهربانی مردم منتشر کردند.

 اولین «دیوار مهربانی» در شهر مشهد شکل گرفت. حرکت یک شهروند که از مردم خواسته بود لباس‌هایی که نیاز ندارند را ببخشند و از افراد نیازمند هم درخواست کرده بود لباس گرمی که برای زمستان نیاز دارند را بردارند. این شهروند مشهدی در گفتگویی که با همشهری داشت گفته است که «دیوار مهربانی» را از حرکت‌های مشابه در دنیا الهام گرفته است.

 استقبال مردم از دیوارهای مهربانی آنقدر زیاد بود که فورا در شهرهای مختلف حرکت‌هایی مشابه به راه افتاد. مردم با شعار «زندگی کوتاه است، تا جایی که می‌توانید مهربان باشید» عکس‌های متعددی از دیوارهای مهربانی در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر کردند. و بخشش مردم آنقدر وسیع بود که بیشتر خبرگزاری‌ها شروع به انتشار دیوارها در شهرهای مختلف کردند.

 آمار رسمی می‌گوید که در شهر تهران حدود ۱۵ هزار بی‌خانمان وجود دارد اما فعالان مدنی اعتقاد دارند که این آمار دو برابر رقم اعلام شده است. برای سامان دادن به بی‌خانمان‌ها نیاز به حرکت‌های گسترده‌ و برنامه‌ ریزی سازمان‌های غیردولتی و حمایت دولت وجود دارد. حرکت هماهنگ و زیبای مردم اخیرا نشان داد که دولت در زمینه سامان دادن به افراد بی‌خانمان با ضعف‌ برنامه‌ریزی و عملکرد مواجه است. اما کامنت‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که بسیاری اعتقاد دارند با وجود کوتاهی دولت و شهرداری‌ها در این زمینه خودشان باید دست به کار شوند. به طوری که یکی از کاربران در صفحه اینستاگرام‌اش از اهمیت توجه و سرعت عمل مردم نوشته و می‌گوید: «ما باید خودمان دست به کار شویم. زندگی کوتاه است. بیایید تا جایی که می‌توانیم مهربان باشیم.»

 در ادامه با هم دیوارهای مهربانی را در سراسر شهرهای ایران می‌بینیم.

 مطالب توانا را بدون فیلتر در تلگرام دنبال کنید:
 https://telegram.me/Tavaana_TavaanaTech

 ‪#‎WallofKindness‬
 ‪#‎Iran‬
 ‪#‎homeless‬
 

 
منبع:
https://goo.gl/otDvXb
 



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ