شنبه، دی ۰۵، ۱۳۹۴

سخنی با برخی مخالفان شرکت حشمت طبرزدی در انتخابات

سخنی با برخی مخالفان شرکت حشمت طبرزدی در انتخابات
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_3.html
 
حشمت طبرزدی در چندماه اخیر به کرات در مورد دلیل تصمیم "جبهه دموکراتیک ایران" و "همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران" برای شرکت در انتخابات اسفندماه مجلس پاسخ داده است (1).
 
البته حق هر کسی است که با شرکت در این انتخابات مخالف باشد و آن را بطور عمومی اعلام کند همانگونه که آقای محمد نوری زاد چنین کرده است (2).
 
برخی دوستانی که حشمت طبرزدی را مورد حمله قرار می دهند خود با اینکه در خارج کشور هستند در همه این سالها یک کلمه در مورد مطالبات همجنسگرایان ایران ننوشته اند هنگامیکه خودشان در کشورهایی نظیر آمریکا زندگی می کنند و در اینجا حتی ازدواج همجنسگرایان قانونی شده اند. آیا سکوت آنها به دلیل ملاحظات سیاسی نیست آنهم وقتی در خارج کشور فعالیت و زندگی می کنند (3).
 
دموکراسی خواهی به معنی دفاع از همه مطالبات دموکراتیک مردم است و کسانی نظیر حشمت طبرزدی، کورش زعیم، هرمیداس باوند و عیساخان حاتمی به روشنی نظراتشان را در مورد جمهوری اسلامی و نظارت استصوابی اعلام کرده اند و کسی را با شرکت خود در انتخابات، فریب نداده اند. ای کاش دیگران هم که به دلیل ملاحظات سیاسی از سخن گفتن از حقوق همجنسگرایان آنهم در خارج کشور طفره می روند اقلاً همین قدر درباره حق دموکراتیک بخشی از جامعه ایران که حتی در قانون اساسی تهدید به مرگ شده است، با شفافیت عمل می کردند.

به امید
جمهوری آینده نگر
دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبير ایرانسکوپ
http://iranscope.blogspot.com
http://www.iranscope.com
http://www.ghandchi.com
پنجم دی ماه 1394
December 26, 2015

پانویس:
 
1. حشمت طبرزدی: کاندیداتوری رفسنجانی و خمینی/ تشدید چالش در حکومت (بیست و پنجم آذرماه 1394)
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_77.html
 
گفتگو با مهندس حشمت الله طبرزدی در سالروز 16 آذر  (سیزدهم آذر ماه 1394)
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/16.html
 
حشمت طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران در برنامه گفت و شنود از سیمای رهایی (هشتم مرداد ماه 1394)
http://iranscope.blogspot.com/2015/07/blog-post_90.html
 
2. محمد نوری زاد در تاریخ چهارم دی ماه 1394:
دوستانی از انتخابات پرسیدند و من گفتم: شرکت در انتخابات یا شرکت نکردن در آن، به اراده ی فردیِ هرکس بستگی دارد. و گفتم: من نه شما را ترغیب می کنم نا بازتان می دارم. من اما خودم شرکت نمی کنم. تحریمی هم در کار نیست. و البته نظرِ جمعیتی را که بخت و اقبال و رهایی مردم و کشور را در شرکت کردن در انتخابات و حضور در مجلس و در مقدرات کشور می دانند، محترم می شمارم و باور دارم که آینده ی رشد و سر برکشیدن های ما جز از طریق فعالیت های حزبی و تشکیلاتی میسر نمی شود. به دوستان پرسشگر گفتم: ایکاش مختصر شهامتی بود و این شرکت نکردن در انتخابات به یک امر مملکتی و یک خواست مدنیِ بخشِ وسیعی از مردم بدل می شد. اما چه جای درد که آخوندها و سرداران بسیاری را نان خور خود کرده اند و ترسان از نان بریدگی!
 
3. چرا باید امروز از حقوق مساوی برای همجنسگرایان دفاع کرد
http://iranscope.blogspot.com/2015/12/blog-post_2.html

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com  

 
 

----------------------
http://www.iranscope.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ