پنجشنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۰

عدم استقبال منتقدین از دومین اثر کارگردانی «مدونا» درفستیوال ونیز

عدم استقبال منتقدین از دومین اثر کارگردانی «مدونا» درفستیوال ونیز
http://www.voanews.com/persian/news/arts/MadonainVenicefilmfestival-2011-9-1-128943733.html


فیلم «دبلیو- ای»W.Eدومین اثر کارگردانی «مدونا» سوپراستار موسیقی پاپ روز پنج شنبه در جشنواره سینمایی ونیز به نمایش درآمد. اما تنها چند تن از منتقدین از این فیلم که درباره وقایع مربوط به عشق و عاشقی «والیس سیمپسون» یک زن مطلقه آمریکایی و «ادوارد هشتم» وارث تاج و تخت انگلستان است استقبال کردند وبقیه به ویژه مطبوعات انگلیسی آن را کوبیدند.

«مدونا» در یک کنفرانس خبری ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت که امیدواراست موفقیت فیلم «نطق پادشاه» که به همان دوران یعنی دهه ١٩٣٠ میلادی بازمی گردد به تماشاگران زمینه های لازم را برای تماشای فیلم او بدهد.

فیلم تازه «مدونا» در جشنواره بین المللی فیلم «تورنتو» نیز به نمایش درخواهد آمد و در ماه دسامبر نیز درسینماهای آمریکای شمالی به نمایش درخواهد آمد.

«مدونا» گفت که هر دو فیلم «دابلیو-ای» و «نطق پادشاه» یک دوران تاریخی خاص را از دو دیدگاه مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده اند. او هم چنین به خبرنگار آسوشیتد پرس گفت که با شخصیت خانم سیمپسون احساس نزدیکی خاصی می کند و به نظر او معروفیت گاه یک شخصیت شناخته شده را تا حد یک «جمله کوتاه» تقلیل می دهد.

با این همه منتقدین سینمایی از جمله «زان بروکز» به فیلم «دابلیو – ای» به صورت یک هدیه والنتاین به خانم سیمپسون که پادشاه انگلستان بخاطر ازدواج با او از تخت و تاج سلطنت صرفنظر کرد نگاه نمی کند. بنا بر نقدی که این منتقد در روزنامه گاردین چاپ لندن نوشته است:«هرگناهی که تاامروز بر گردن خانم سیمپسون گذاشته شده، از جمله ازدواج با پادشاه، ایجاد بحران هایی درقانون اساسی بریتانیا، حتی روابط نزدیک او با مقامات آلمان نازی، هیچکدام نتوانسته است به اندازه نگاه عجیب و غریبی که مدونا به این مهم ترین داستان عاشقانه قرن بیستم داشته است او را تحقیر و حتی مسخره کند.»

«تاد مک کارتی» منتقد سینمایی نشریه «هالیوود ریپورتر» می نویسد:«لی لی کردن مدونا بین اماکن اشرافی و پرزرق و برق درفیلم، انسان را به یاد تورهای جهانی این ستاره موسیقی می اندازد که در هر نقطه ای از دنیا فقط برای مدتی کوتاه توقف می کند! اما فیلم در مجموع دلنشین است.»

نشریه «تلگراف» هم از قول «دیوید گریتن» که به نظر می رسد از طرفداران «مدونا» است می نویسد:«یک داستان وفاداری در عشق به کارگردانی مدونا هرچند عجیب به نظر می رسد اما فیلم «دابلیو – ای» از آنچه انتظار می رفت خیلی بهتر است. جسورانه است و در آن یک اعتماد به نفس خاص به چشم می خورد. فیلم از لحظه های درخشان و درخشنده ای برخوردار است اما بدون شک ارتباط میان عشق وعاشقی قرص و محکم عاشق ترین زوج قرن بیستم و «مدونا» هم چنان در ابهام باقی می ماند.»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ