دوشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۰

تلويزيون های سه بعدی در نمايشگاه آيفا در برلين


تلويزيون های سه بعدی در نمايشگاه آيفا در برلين
http://www.voanews.com/persian/news/IFA_Berlin-2011-09-05-129250668.html

در نمايشگاه امسال آيفا* که وسايل الکترونيکی جديد را معرفی می کند، انواع تلويزيون های ۳ بعدی، سريعترين ماشين های لباسشويی، و ديگر وسايل خانگی جديد، به نمايش گذاشته شده اند.

درهای پنجاهمين نمايشگاه لوازم الکترونيکی آيفا در برلين که بزرگترين نمايشگاه وسايل مورد نياز مصرف کنندگان است، روز جمعه دوم سپتامبر به روی علاقمندان باز شد.

اين نمايشگاه اولين فرصت است برای علاقمندان به آخرين فناوری ها تا آن محصولات را پيش از ورود به بازار ببينند و تجربه کنند. ابزار به نمايش گذاشته شده در نمايشگاه امسال بيشتر از سال های ديگر است و تعداد غرفه داران در آن به اوج خود - يعنی ۱۴۴۱غرفه- رسيده است.

در اين نمايشگاه می توان جديدترين دستگاه های موبايل، وسايل سرگرمی، بازی های کامپيوتری و وسايل خانگی متعددی را ديد که در فضايی به وسعت ۱۲۱ هزار مترمربع، به نمايش گذاشته شده اند.

يکی از پرطرفدارترين ابزار نمايشگاه امسال، تلويزيون هوشمندی است که به اينترنت متصل است. اين تلويزيون که به سايت های شبکه های اجتماعی عمده نظير فيس بوک و تويتر متصل است، به کاربران اين امکان را می دهد که هنگام تماشای برنامه های مورد علاقه شان بتوانند همزمان با دوستان خود چت بزنند و تبادل نظر کنند.

هدف تلويزيون های هوشمند اين است که تجربه تماشای تلويزيون را به تجربه ای اجتماعی تبديل کنند. يعنی به جای تماشای تنها يک برنامه، بيننده می تواند در حين تماشا با ديگران تبادل نظر کند و از نظرات ديگران نيز بهره مند شود.

مارکوس واگنسيل، مدير بازاريابی فنی شرکت پاناسونيک، دراين باره می گويد: چيزی که ما در ذهن داريم، تلويزيونی اجتماعی است. يعنی وقتی من دارم يک سريال يا يک مسابقه فوتبال را در تلويزيون نگاه می کنم، می توانم در عين حال از قابليت چت اين تلويزيون نيز استفاده کنم. بنابراين می توانم با دوستانم راجع به بازی صحبت کنم و با نظر آنها آشنا شوم.

در اين نمايشگاه همچنين تلويزيون های سه بعدی متعددی می توان ديد. اما به نظر می رسد شرکت توشيبا با ارائه اولين تلويزيون سه بعدی که نياز به عينک های مخصوص ندارد، در اين زمينه از رقبای خود در اين نمايشگاه پيش گرفته است. شرکت توشيبا اعلام کرده است که تلويزيون های سه بعدی خود را در ماه دسامبر سال جاری ميلادی وارد بازار خواهد کرد. در اين تلويزيون ها همه کسانی که در نقاط مختلف اتاق نشسته اند می توانند از تصويری سه بعدی و کامل بهره مند شوند، که اين خود يکی از محدوديت های عينک های سه بعدی بوده است. دوربينی که در بالای اين تلويزيون قرار دارد می تواند موقعيت تماشاکنندگان را تشخيص داده و تصويری کامل را برای آنها بفرستد.

شرکت توشيبا هنوز قيمتی برای اين تلويزيون ها تعيين نکرده است.

پديده جالب ديگر اين نمايشگاه تلويزيونی چرخان است که به گفته توليدکنندگان آن در شرکت آ گِ لو، تلفيقی است از بهترين ويژگی های تلويزيون و اينترنت.

دکتر رولند ریتل، سخنگوی اين شرکت، می گويد: محور اين تلويزيون می چرخد تا هم کار تلويزيون و هم کار اينترنت را انجام دهد. موقعيت افقی، بهترين موقعيت برای تماشای فيلم های سينمايی است. و موقعيت عمودی برای استفاده از اينترنت. بنابراين از صفحه اين تلويزيون می شود برای منظورهای مختلف استفاده کرد.

در اين نمايشگاه همچنين تبلت های بسياری ارائه شده اند. شرکت سامسونگ تبلتی ارائه داده است که در آن بهترين های موبايل های هوشمند و تبلت در يک واحد کنار هم عرضه شده اند.

برای مثال «گالکسی نُت» صفحه ای ۵ و ۳ دهم اينچی و يک خودکار الکترنيکی دارد تا بتوان با استفاده از آن بر روی آن نوشت.

همچنين تبلت هايی که از طريق فناوری اندرويد کار می کنند در ماه نوامبر به بازار عرضه خواهند شد.

در نمايشگاه آيفا همچنين می توان وسايل خانگی متعددی از قبيل يخچال، ماشين های لباسشويی، و قهوه ساز ديد. برای مثال، گفته می شود يک ماشين ظرف شويی که در ۱۷ دقيقه کارش به پايان می رسد، سريعترين ماشين ظرفشويی جهان است.

ابزارهايی که در مصرف انرژی و محيط زيست بسيار بهينه هستند نيز در اين نمايشگاه رشد چشمگيری داشته اند و تقاضا برای آنها هر سال بيشتر می شود، که اين خود نشانه ای از افزايش آگاهی عموم به حفظ محيط زيست است.

به گفته برگزارکنندگان، انتظار می رود بيش از ۲۲۰ هزار نفر از نمايشگاه آيفای امسال ديدار کنند. اين نمايشگاه تا هفتم سپتامبر برقرار خواهد بود.



* IFA

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ