چهارشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۰

نمایش کلکسیون مدی به نام «آغازها» در هفته مد نیویورک


نمایش کلکسیون مدی به نام «آغازها» در هفته مد نیویورک
http://www.voanews.com/persian/news/arts/FashionWeekNY-2011-9-13-129739848.html

روز یکشنبه گذشته، هم زمان با دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر به ساختمان های تجارت بین المللی درنیویورک، مجموعه ای از مدهای بهاری «دایان وان فورستنبرگ» مدساز ساکن این شهر به نمایش گذاشته شد.

کلکسیون بهاری دایان وان فورستنبرگ که «آغازها» نام دارد، درواقع ادای احترامی بود به قربانیان این حوادث تروریستی و نگرشی بود متفاوت از دیدگاه «مد» و هنر مدسازی به موضوع «نو شدن» و «آغازی دوباره» با استفاده از رنگ، پارچه، حرکت و زندگی .

در این کلکسیون، لباس هایی شاد و سرزنده به نمایش گذاشته شد که در عین حال از یک وقار و زیبایی خاصی برخوردار بود و بدون آن که بچه گانه و یا سبک بنظر برسد، نمادی از زیبایی ها و شادی های زندگی به شمار می رفت.

«نور می تابد و همه چیز تغییر می کند» عنوانی بود که بر روی بروشورهای این مراسم نمایش مد به چشم می خورد. بروشورهایی که روز یکشنبه بر روی صندلی های سردبیران مجلات مد، کارشناسان، فروشندگان لباس ، ستارگان معروف و دوستان مشهور داین وان فورستنبرگ از جمله غول های صحنه طراحی لباس «اسکارد لارنتا» و «والنتینو» قرار داشت.

«والنتینو» به خبرنگاران گفت:« دایان یک دوست خیلی خیلی قدیمیه منه. ما همدیگرو مثل یک خواهر و برادر واقعی دوست داریم. دایان در چشم من مثل یکی از اعضای خانواده است و با شناختی که از او دارم می دانم او هم حس مشابهی نسبت به من داره.»

«والنتینو» می گوید:«ما اوقات زیادی رو با هم صرف کردیم. منظورم خارج از اوقات کاره. دایان یک زن خارق العاده است که در سمت رئیس شورای طراحان مد آمریکا کارش کم نظیر بوده. اما از همه مهمتر، فکر می کنم، دایان را بشه روح زن قرن بیست و یکم نامید.»

در حقیقت «وان فورستنبرگ»، از همان ابتدای کار در سمت رئیس شورای طراحان مد آمریکا با چالش های گوناگونی روبرو بود. هفته مد نیویورک همیشه در دومین هفته ماه سپتامبر بوده است که این بار همزمان شد با دهمین سالگرد حمله های یازدهم سپتامبر به نیویورک:«دقیقا به همین دلیل هم من اسم این شو را «آغازها» گذاشتم. این شو درباره «امید» است. من امروز شدیدا احساس می کنم یک آمریکایی هستم.»

خانم وان فورستنبرگ در بخش پایانی نمایش مجموعه مدهای بهاری خود، در حالی که روی صحنه نمایش مد قدم برمی داشت، به تماشاگران ردیف اول هرکدام یک پرچم کوچک آمریکا اهدا کرد. او تمام عواید این برنامه و فروش لباس های خود به حاضران را به «بنیاد خانواده های قربانیان یازدهم سپتامبر» هدیه خواهد کرد.

از تازه ترین طرح های به نمایش درآمده در کلکسیون بهاری دایان وان فورستنبرگ، که برخی او را «طراح طراحان» می خوانند، مجموعه ای است که با الهام از آفریقا طراحی شده است. دایان در این مورد می گوید:«البته نه آفریقای تحت استعمار و یا آفریقایی که گردشگران از آن دیدن می کنند بلکه آفریقای مدرن. چون آفریقا سر آغاز و مرکز دنیا است. می دونم بعضی وقت ها، بعضی ها آفریقا رو جای غمگینی می بینند، و بخشی از آفریقا همینطور هم هست. اما جای امید و امیدواری هم وجود دارد.»

رنگ های گرمی که نمودار آفریقاست از جمله سبز تیره، زرد و قرمز در کلکسیون دایان وان فورستنبرگ دیده می شود و در میان این رنگ ها چند دست لباس سراسر سفید نیز طراحی شده است.

وان فورستنبرگ به خاطر طرح های منحصر به فرد و خلاقه و مدهایی که قدیمی نمی شوند و ارزش خود را حفظ می کنند مورد احترام و ستایش دست اندرکاران و هواداران مد در آمریکاست.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ