جمعه، مهر ۰۸، ۱۳۹۰

کتاب خاطرات تازه ای به قلم «آرنولد شوارتزنگر»


کتاب خاطرات تازه ای به قلم «آرنولد شوارتزنگر»
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Arnold-2011-9-29-130792268.html

آرنولد شوارتزنگر، فرماندار پیشین کالیفرنیا، چهاربار قهرمان زیبایی اندام جهان و یکی از پرفروش ترین ستارگان فیلم های «اکشن» سینمای هالیوود به زودی خاطرات خود را به صورت کتاب تازه ای توسط انتشارات معتبر «سایمون و شوستر» منتشر خواهد کرد.

این کتاب که عنوان یکی از فیلم های معروف «آرنولد» یعنی«توتال ریکال» Total Recall (به معنی یادآوری کامل) آن گذاشته شده بنا بر حدسیات دست اندرکاران، مقدمه ای است برای بازگشت این بازیگر سیاستمدار به صحنه فیلم و سینما.

شوارتزنگر که در سال ١٩٤٧ در دهکده کوچکی درکشور اطریش متولد شده است، از دوران نوجوانی به کار بدن سازی پرداخت. او ابتدا به شهر لندن و سپس به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر«ونیس» در حومه لس آنجلس مستقر شد ودر آنجا هم چنان به ورزش های زیبایی اندام ادامه داد.

مدت کوتاهی نگذشته بود که «آرنولد» علیرغم لهجه غلیظ آلمانی ونداشتن استعداد چندان برای بازیگری وارد دنیای هنرپیشگی شد و با پیمودن مراحل اولیه به زودی به سوی معروفیتی جهانی قدم برداشت.

نخستین فیلم «آرنولد شوارتزنگر» به نام «خداحافظی طولانی» The Long Goodbye از ساخته های کارگردان برجسته سینمای هالیوود «رابرت آلتمن» در سال ١٩٧٣ اکران شد و «آرنولد» نقش کوچک و کم اهمیتی را در آن بازی کرد. بعدها و اوائل دهه هشتاد میلادی بود که شوارتزنگر با فیلم «کونان: بربر» Konan The Barbarian یکشبه ره صدساله پیمود و تبدیل به یک قهرمان فیلم های «اکشن » و یک ستاره پرطرفدار هالیوود شد.

فیلم های بعدی آرنولد از جمله «غارتگر» و «توتال ریکال» و هم چنین سری فیلم های «نابودگر» Terminator این ستاره هالیوود را به یکی از غول های فروش بالای گیشه و معروف ترین چهره فیلم های «اکشن» هالیوود تبدیل ساخت. پس از آن که کالیفرنیا با یک رای گیری اضطراری دست به فراخوان «گری دیویس» فرماندار آن دوران این ایالت زد، «آرنولد» تصمیم گرفت خود را نامزد انتخابات از حزب جمهوریخواه کند و به این صورت و با محبوبیت و شهرتی که بین مردم داشت به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شد.

آرنولد شوارتزنگر پیش از این نیز چندین کتاب خاطرات به صورت تکنفره و مشترک درباره زندگی خود نوشته و منتشر کرده است. این بار در کتاب تازه «توتال ریکال» که عنوان دوم آن «قصه حقیقی و باورنکردنی زندگی من» است این بازیگر و سیاستمدار پیشین با همکاری «پیتر پتری» ویراستار پیشین نشریه «فورتوون» Fortune همکاری داشته است.

انتشارات «سایمون و شوستر» اعلام کرد که کتاب تازه شوارتزنگر «یکی ازآن زندگی نامه هایی است که بسیاری منتظر خواندن آن هستند و یکی از مهم ترین کتاب های خاطره نویسی نسل آرنولد شوارتزنگر به شمار می رود. این کتاب تصویری کامل و چندجانبه از زندگی پرماجرا، گاه جنجال برانگیز و اغلب سرگرم کننده این شخصیت سینمایی و سیاسی به دست می دهد که نه تنها به بررسی مسائل تازه ای در رابطه با زندگی او از دیدگاه عموم در اختیار خواننده می گذارد بلکه برای نخستین بار گوشه های مهمی از زندگی خصوصی او را نیز روشن می سازد.»

آرنولد شوارتزنگر مدت کوتاهی پس از پایان دوران دوم فرمانداری کالیفرنیا، ناگهان یک بار دیگر تبدیل به داغ ترین موضوع روز رسانه های خبری شد. اما این بار به خاطر روابط نامشروعی که از چهارده سال پیش با یکی از خدمتکاران خانه. داشتن فرزندی نامشروع از خدمتکار خانه و به ویژه آن که این پسر درست هم سن و سال کوچکترین فرزند او با همسرش «ماریا شرایور» بوده است بیش از هرمسئله دیگری به این جنجال ها دامن زد. «شرایور»، روزنامه نگار و از اعضای خاندان «جان اف کندی» رئیس جمهور فقید آمریکا، بیش از دو دهه همسر شوارتزنگر بوده است که پس از برملا شدن روابط «آرنولد» با یک زن دیگر از او تقاضای طلاق کرد. هنوز روشن نیست که آیا ماریا شرایور که مادر چهار فرزند «آرنولد» است هم کتاب خاطراتی در دست نوشتن دارد یا نه؟


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ