پنجشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۰

آغاز کار پنجمین جشنواره بین المللی فیلم زنان در مراکش


آغاز کار پنجمین جشنواره بین المللی فیلم زنان در مراکش
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Merakesh-2011-9-22-130367653.html

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های زنان روز دوشنبه در شهر «سلا» در مراکش افتتاح شد. در این جشنواره فیلم هایی پذیرفته شده اند که موضوع آن ها در ارتباط با مسائل زنان است و یا توسط یک زن ساخته و کارگردانی شده است.

شهر «سلا» در مراکش در چند روز آینده میزبان برخی از سرشناس ترین کارگردان ها و شناخته شده ترین ستارگان و بازیگران سینما خواهد بود که برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم های زنان به این شهر سفرکرده اند.

هیئت داوران این جشنواره از هفت زن که اکثرا تولید کننده و کارگردان فیلم هستند تشکیل شده است. این زنان کانادایی ،فرانسوی ، بریتانیایی، مراکشی و ایرانی هستند. مریم خاکی پور کارگردان ایرانی تبار مقیم فرانسه یکی از اعضای این هیئت داوران است که می گوید:«خوشحالم که در «سلا» هستم بخصوص به این دلیل که این جشنواره ویژه آثار زنان فیلمساز و اصولا فیلم های مربوط به زنان است. من از اینکه امتیاز عضویت هیئت داوری چنین جشنواره ای به من داده شده افتخار می کنم.»

خانم خاکی پور در ادامه این سخنان می گوید:« برگزار کنندگان این جشنواره از من دعوت کردند که یکی ازهفت عضو هیئت داوری باشم. برای من افتخار بزرگی است زیرا زنان باید در هنر سینما دست داشته باشند. در واقع مدت زیادی است که زنان در این حرفه اشتغال دارند. این نشانگر توانایی و دانش آن ها در رشته های مختلف این هنر است.»

در پنجمین جشنواره سینمایی زنان در«سلا»، دوازده فیلم که در کشور های مختلف جهان در ارتباط با مسائل زنان ساخته شده و یا فیلم هایی که توسط یک زن کارگردانی شده اند با هم رقابت می کنند.

«نورالدین شمائو» رئیس فستیوال فیلم های زنان «سلا» می گوید:«من از جمله مردانی هستم که همواره از حقوق زنان دفاع کرده ام و هنوز هم در کارم در سینما تلویزیون و تئاتر از هرفرصتی برای احقاق حقوق زنان استفاده می کنم. من به حقوق زنان معتقدم.»

نورالدین شمائو می گوید او تلاش زنان مراکش را برای به دست آوردن حقوق خود می ستاید:«این جشنواره همواره مسئله احقاق حقوق زنان را مطرح کرده است و تا وقتی که زنان با مشکلات گوناگون اجتماعی روبرو هستند این جشنواره هم هر چه بیشتر به این مسائل و طرح و بررسی آن ها می پردازد.»

جمع شرکت کنندگان در جشنواره سینمایی سلا هم با حضور خود درواقع تلاش گسترده زنان در صنعت سینما را ستودند.

جشنواره بین المللی فیلم های زنان به مدت ٥ روز ادامه دارد.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ