یکشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۰

بزرگترين نمايشگاه الماس در هنگ کنگ افتتاح شد

بزرگترين نمايشگاه الماس در هنگ کنگ افتتاح شد
http://www.voanews.com/persian/news/Diamonds_HongKong-2011-09-24-130490713.html


«الماس هميشگی است» گفته مشهوری است که فروشندگان اين سنگ گرانقيمت اميدوارند خريداران اين هفته در نمايشگاه جواهرات هنگ کنگ به ياد داشته باشند.

باوجود نگرانی های جهانی در مورد شرايط اقتصادی، بزرگترين نمايشگاه الماس اين هفته در هنگ کنگ افتتاح شد.

به مثال ترانه مشهور «الماس بهترين دوست زن است» برای بسياری از خانمها الماس جايگاه ويژه ای دارد. در هنگ کنگ خبری از خياطخانه های مجللی که در لندن و پاريس ديده می شود نيست و اين گردهمايی، يک نمايش مد نيست. تنها چيزی که در اين نمايش ديده می شود دختران الماس پوش است.

«نمايشگاه جواهرات و سنگ های قيمتی» هنگ کنگ در دو مکان که روی هم رفته ١٣٠ هزار مترمکعب مساحت دارند، برپا شده است. ٣ هزار و ٤۵٤ غرفه از ٤۶ کشور جهان در ٢۹ مين نمايشگاه سالانه جواهرات و سنگ های قيمتی ديده می شود. برنامه امسال در مقايسه با سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

با اين حال صنعت سنگ های گران قيمت نيز از تحولات اقتصادی جهانی مصون نبوده است. جيم اسينک، مدير سازماندهنگان نمايشگاه، با تاکيد بر اين موضوع می افزايد: اگر شما به تحولات سه سال اخير صنعت جواهرات بنگريد، سالهای دشواری را گذرانده ايم. بعد از سونامی اقتصادی، خريد و فروش جواهرات در سطح جهانی کاهش يافته است. اما جنبه مثبت اين است که رشد اقتصادی چين و هندوستان، به اکثر توليد کنندگان آسيايی کمک کرده است.

قدرت اقتصادهای آسيايی به تقويت صنايع مختلف از جمله صنعت جواهرات ياری رسانده است. با اين حال دلالان الماس برای بقا در تحولات اقتصادی جهانی راهکارهای جديدی را نيز در نظر گرفته اند.

ويکی چن، از نمايندگان جواهر فروشی گران قيمت انزو، می گويد: بدون شک ما بسيار نگران تحولات آينده هستيم، به خصوص بحران اقتصادی. با اين حال برای ادامه فعاليت های تجاری خود قصد داريم فعاليت هايمان را گسترش دهيم. هم به دنبال مشتريان بيشتر هستيم و هم کلکسيون خود را گسترش داده ايم تا بتوانيم با چالشهای آينده، مقابله کنيم.

گسترش کلکسيون جواهرات برای فروشندگانی مانند انزو به اين معناست که حق انتخاب بيشتری برای خريدن جواهرات ارزان قيمت تر، خواهد بود.

ويکی چن می گويد: برخی خريداران نسبت به قيمت جواهر حساس تر هستند، برای همين سعی کرديم که طرح های ويژه تری را به آنها ارائه دهيم تا بتوانند اين جواهرات را راحت تر در بازار بفروشند.

خريداران غربی در اين نمايشگاه به منظور آماده شدن برای فصل فروش کريسمس به اين نمايشگاه آمده اند. به جز ولنتاينز دِی، روز عشاق، ايام کريسمس پرفروش ترين فصل جواهر، محسوب می شود.

انتظار می رود، اين نمايشگاه که بيش از هفت روز ادامه خواهد داشت، ٤٠ هزار خريدار را به خود جذب کند.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ