دوشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-کیت وینسلت، جان استوارت و مارتین اسکورسیزیز، از برندگان اصلی جایزه تلویزیونی «امی»


کیت وینسلت، جان استوارت و مارتین اسکورسیزیز، از برندگان اصلی جایزه تلویزیونی «امی»
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Emmy-2011-9-18-130099023.html

آکادمی تلویزیون آمریکا طی مراسمی در تالار «نوکیا» در لس آنجلس، جوایز بهترین های تلویزیون در سالی که گذشت را به برندگان آن از جمله « کیت وینسلت» برای بهترین بازیگر زن سال در یک نقش درام در سریال «میلدرد پیرس»، مارتین اسکورسیزیز برای تهیه و کارگردانی «امپراطوری اسکله تخته چوبی» ، جان استوارت برای بهترین شوی کمدی شبانه و سریال «خانواده مدرن» برای بهترین برنامه کمدی سال اهدا کرد.

«ماریا بلو» و «ویلیام اچ میسی» جایزه «بهترین سریال درام تلویزیونی» را در این شصت و سومین سال برگزاری جوایز «امی» به برنده آن تهیه کنندگان سریال پرطرفدار «مد من» Mad Men اهدا کردند. سریالی که علاوه بر برنده شدن این عنوان در چهار سال پیاپی، امسال نیز نامزد بیش از ١٩ جایزه در رده بندی های مختلف «امی» بوده است.

این سریال که توسط شبکه «ای بی سی» ABC تهیه می شود، برنده بزرگ مراسم اهدای جوایز «امی» بود که توانست در رده بندی کمدی، جایزه بهترین سریال هفتگی، بهترین بازیگر زن و مرد نقش مکمل برای «جولی بوئن» و «تای بورل» و جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی سال را نیز برای دومین سال پیاپی از آن خود سازد.

هرچند شبکه «اچ بی او» با ١٠٤ نامزدی در رشته های مختلف پا به صحنه رقابت ها گذاشته بود، اما این شبکه پرتماشاگر و محبوب برخلاف سال های گذشته نتوانست برنده جایزه «بهترین مینی سری سال» شود. «داونتون ابی» مینی سری بریتانیایی از محصولات تلویزیون PBS با یازده نامزدی در رشته های مختلف یک بار دیگر و این بار جایزه بهترین مینی سری سال را به دست آورد.

در رده بندی بازیگری در یک سریال هفتگی درام، «جولیانا مارگلیس» برای بازی در سریال «همسر خوب» Good Wife و «کایل چندلر» برای درام تلویزیونی «چراغ های جمعه شب» Friday Night Lights در نقش یک مربی ورزشی به جوایز بهترین بازیگر زن و مرد سال دست یافتند. «استیو بوشمی» از سریال دنباله دار «امپراطوری اسکله تخته چوبی» و «جان هم» از سریال «مد من» ازرقبای «کایل چندلر» در این رده بندی بودند.

علاوه بر «مارتین اسکورسیزیز» که برای نخستین بار جایزه «امی» را به دست می آورد، «پیتر دینکلیج» نیز برای نخستین بار برای بازی در یک نقش مکمل در سریال «بازی ترون ها» Game Of Thrones به این جایزه دست یافت.

«ملیزا مک کارتی»ضمن دریافت جایزه بهترین بازیگرزن درسریال کمدی «مایک و مالی» یک تاج و یک دسته گل نیز دریافت کرد. این به مناسبت سالی است که در آن بیش از همیشه به زنان بازیگر در تلویزیون و سینما نقش های قابل توجه و کلیدی داده شده است. «مک کارتی» امسال برای بازی در فیلم «ساقدوش های عروس» Bridesmaids نیز مورد توجه قرار گرفت.

«جیم پارسون» جایزه بهترین بازیگر کمدی سال را برای ایفای نقش در سریال هفتگی «تئوری انفجار بزرگ» The Big Bang Theory به دست آورد.

جایزه بهترین سریال واقع گرا به «مسابقه بزرگ » Amazing Race اهدا شد. جایزه بهترین نویسندگی برای یک شوی تلویزیونی کمدی یا موزیکال به «شوی روزانه با جان استوارت» اهدا شد. این شو برای نهمین سال پیاپی جایزه بهترین شوی واریته را دریافت کرد.

برنامه اهدای جوایز «امی» که از شبکه تلویزیونی «فاکس» پخش می شد با یک قطعه نمایش کمدی آغاز شد اما بخشی از آن که «الک بالدوین» درباره وقایع جنجال برانگیزی که صاحب این شبکه «روپرت مرداک» درمرکز آن قرار داشته است لطیفه ای را تعریف می کند حذف شده بود.

«الک بالدوین» در یک «توئیت» نوشت که فاکس جوک او را سانسور کرده است. شبکه فاکس هم در پاسخ اعلام کرد که به نظر آن ها «این یک شوخی بیجا درمورد مسئله ای بوده است که ما آن را خیلی جدی تلقی می کنیم.»

دست اندرکاران شبکه «فاکس» جوک «بالدوین» را با یک قطعه رقص و آواز توسط «جین لینچ» مجری برنامه و بازیگر سریال هفتگی «گلی» Glee به همراه «لئونارد لیموی» مستر اسپاک سریال قدیمی «پیشتازان فضا» جایگزین کردند.

«چارلی شین» بازیگر سریال «دو و نیم مرد» Two And A Half Man هم با حضور غیرمنتظره روی صحنه کوشید تا از همکاران پیشین خود در این سریال دلجویی کند. «شین» پس از مدت ها دردسرآفرینی و دعوا با تهیه کنندگان این سریال بالاخره اخراج شد و نقش او به «اشتون کوچر» داده شد.

مراسم اهدای جوایز «امی» از کم تماشاگرترین برنامه های اهدای جوایز در تلویزیون به شمار می رود. این مراسم در سال ٢٠٠٨ تنها ١٢ میلیون تماشاگر را به خود جلب کرد. سال گذشته درحدود ١٣ میلیون نفر آن را تماشا کردند که در مقایسه با مراسم اهدای جوایز موسیقی «گرمی» و جوایز «اسکار» تعداد ناچیزی محسوب می شود.

دربخش یادی از هنرمندان از دست رفته سالی که گذشت، از رضا بدیعی سینماگر قدیمی ایرانی نیز با نمایش تصویری ازاو و عکسی از سری فیلم های «بالاترازخطر» تقدیر شد و یاد این فیلمساز نیز در کنار دیگرهنرمندان و دست اندرکاران درگذشته سینمای هالیوود گرامی داشته شد.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ