شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۰

امنیت حساب کاربری Gmail در ایران


امنیت حساب کاربری Gmail در ایران
http://googlepersianblog.blogspot.com/2011/09/gmail.html

۹/۹/۱۱ | ۱۷:۱۰:۰۰

برچسبها: Gmail, Security, امنیت, ایران, جی‌میل

(پست شده در وبلاگ امنیت Google)

ما هفته پیش خبردار شدیم که دستبرد اطلاعاتی به یک شرکت هلندی، که در زمینه تایید اعتبار سایتهای اینترنتی فعالیت می‌کند، می‌تواند از نظر امنیتی ارتباطات اینترنتی شما، از جمله Gmail شما، را دچار مشکل کرده باشد. با اینکه سیستمهای اینترنتی Google مورد دستبرد قرار نگرفته‌اند، ما به طور مستقیم با تمامی کاربرانی که در معرض این مشکل قرار گرفته‌اند تماس می‌گیریم و نکات زیر را یادآور می‌شویم چرا که اولویت نخست ما حفاظت از حریم شخصی و امنیت کاربرانمان است.

در حالی که کاربران مرورگر Chrome از این تهدید محافظت می شدند، به همه کاربران در ایران توصیه می‌کنیم که گامهای مشخصی برای تامین امنیت حساب خود بردارند.

1. رمز عبور خود را تغییر دهید. ممکن است در حال حاضر به هنگام ورود به حسابتان از شما خواسته شده باشد که رمز عبورتان را تغییر دهید. اگراینطور نیست، شما می‌توانید آن را از اینجا تغییر دهید.

2. از اعتبار گزینه‌های بازیابی حساب کاربریتان اطمینان حاصل کنید .آدرس ایمیل دوم، شماره تلفنها و سایر اطلاعات می‌توانند، درصورت فراموشی یا سرقت رمز عبورتان، به کمک شما بیایند که دوباره به حسابتان وارد شوید. این گزینه‌ها را از اینجا دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست و به روز هستند.

3. وب سایتها و برنامه‌هایی که مجاز به دسترسی به حساب کاربری شما هستند را چک کنید واجازه دسترسی را از آنهایی که آشنا به نظر نمی‌رسند (یا مشکوک هستند) بگیرید. می‌توانید این لیست را اینجا ببینید.

4. تنظیمات Gmail خود را برای آدرسهای بازارسال (Forward) یا حسابهای کنترل‌کننده مشکوک چک کنید.

5. به هشدارهایی که در مرورگر وب شما نمایش داده می‌شوند به دقت توجه کنید و بدون توجه با کلیک از آنها عبور نکنید.

برای راهکارهای بیشتر در جهت امنیت حساب کاربری خود می‌توانید به http://www.google.com/help/security مراجعه کنید. اگر فکر می‌کنید که حساب کاربری شما مورد دستبرد قرار گرفته است، می‌توانید مراحل بازیابی حساب را ازاینجا شروع کنید.

از توجه شما متشکریم،

تیم امنیت Google




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ