دوشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۰

انیمیشن «شیرشاه» فیلم تازه «برد پیت» رادرفروش گیشه شکست داد


انیمیشن «شیرشاه» فیلم تازه «برد پیت» رادرفروش گیشه شکست داد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Boxoffice-2011-9-26-130575133.html

فیلم تازه «مانیبال» Moneyball با شرکت «برد پیت» که در طول چند هفته گذشته تبلیغات زیادی در اطراف آن شده بود نتوانست از لحاظ فروش گیشه با فیلم انیمیشن سه بعدی «شیرشاه» The Lion King رقابت کند و این فیلم کارتونی برای دومین هفته پیاپی با بیش از ۲۲ میلیون دلار فروش گیشه در آمریکایی شمالی و کانادا به مقام پرفروش ترین فیلم هفته گذشته رسید.

بنا برگزارش نشریه «اینترتینمت ویکلی» Entertainment Weekly فیلم «شیرشاه» که بازسازی است از فیلم دیگری به همین نام اما به شکل تازه سه بعدی در عرض دو هفته گذشته در سینماهای آمریکای شمالی بیش از ٦١ میلیون دلار فروش داشته است.

این مسئله دور از انتظارباعث شده است تا استودیوی «دیسنی» سازنده انیمیشن «شیرشاه» مدت نمایش این فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا را تمدید کند.

«شیرشاه» با کارگردانی «ریر آلریز» و «رابرت مینکاف» ماجرای شیر نوجوانی است به نام «سیمبا» که برای بازپس گرفتن تاج و تخت از دست رفته پدرش به زادگاه خود باز می گردد. نخستین نسخه فیلم «شیرشاه» در اوائل دهه ٩٠ میلادی نیز در آن زمان توانست با فروش ٧٨٤ میلیون دلاری تبدیل به موفق ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینما بشود.

از سوی دیگر فیلم «مانیبال» درباره ورزش بیسبال، تازه ترین اثر کارگردانی «بنت میلر» با بازی «برد پیت» درنقش اول این فیلم، با ٢٠ میلیون دلار فروش گیشه به مقام دوم فیلم های پرفروش آخرهفته گذشته رسید.

این فیلم که از روی کتاب پرفروشی به نام «مانیبال: هنر پیروز شدن در یک بازی ناعادلانه» به قلم «مایکل لوئیس» اقتباس شده است بر مبنای یک داستان واقعی ساخته شده است.

«برد پیت» در فیلم «مانیبال» نقش «بیلی بین» صاحب و مدیرعامل تیم بیسبال «اوکلند اتلتیکس» را بازی می کند که قواعد معمول و رایج در بازی بیسبال را به کناری می زند و بجای آن با استفاده ازیک سیستم تجزیه و تحلیلی پیچیده تیمی تشکیل می دهد که شبیه به هیچ تیم دیگری نیست.

بازیگران دیگر این فیلم «فیلیپ سیمور هافمن» و «رابین رایت» هستند و فیلم با استقبال منتقدین روبرو بوده است. اما این سئوال پیش می آید که آیا فیلم هایی از این قبیل درباره مسائل ورزشی می تواند مورد پسند همه دوستداران سینما قرار بگیرد؟

فیلم سرگرم کننده خانوادگی «داستان دلفین» درباره دوستی یک پسربچه و یک دلفین، با بازی مورگان فریمن و اشلی جاد نیز توانست با تفاوت چند هزار دلاری با رقمی بالای ٢٠ میلیون دلار تبدیل به سومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته شود.

فیلم ماجراجویانه «آدم ربایی» با بازیگری و تهیه کنندگی «تیلور لاتنر» یکی از ستارگان فیلم پرطرفدار «گرگ و میش» Twilight (فیلمی درباره نوجوانان خون آشام در دهکده ای در ایالت لوئیزیانا) با ١١ میلیون دلار فروش گیشه به مقام چهارم رسید.

«لاتنر» در این فیلم نقش نوجوانی را بازی می‌کند که ناگهان متوجه می شود همه تصوراتی که درباره پدر و مادرش داشته است اشتباه بوده و زندگی اش یک دروغ بزرگ است. او ضمن فرار از ماموران پلیس فدرال و یک گروه آدمکش حرفه ای همچنان به دنبال حقیقت می گردد. فیلم «آدم ربایی» ساخته «جان سینگلتن » کارگردان آفریقایی آمریکایی است و با بودجه ای در حدود ٣٥ میلیون دلار ساخته شده است.

از فیلم های دیگری که برخلاف انتظار و حدسیات دست اندرکاران نتوانست به فروش گیشه موفقی برسد، فیلم جاسوسی و دلهره آور «نخبگان آدمکش» با بازیگری «کلایو اوون» و «رابرت دونیرو» بود که با کمی بیش از ٩ میلیون دلار فروش گیشه در رده پنجم جدول فیلم های پرفروش آخر هفته ای که گذشت قرار گرفت.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ