شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۰

در توکيو بزرگترين نمايشگاه بين المللی کتابهای الکترونيک افتتاح شد


در توکيو بزرگترين نمايشگاه بين المللی کتابهای الکترونيک افتتاح شد
http://www.voanews.com/persian/news/Tokyo_ElectronicBooks-2011-07-09-125258759.html

بزرگترين نمايشگاه کتاب های الکترونيک جهان روز پنجشنبه در توکيو، پايتخت ژاپن افتتاح شد و آينده استفاده از اين گونه کتاب ها را در معرض ديد عموم گذاشت.

امسال بيش از ۱۵۰ شرکت ساخت کتاب الکترونيک دراين نمايشگاه غرفه دارند؛ تعداد غرفه های مربوط به کتاب های الکترونيک امسال تقريبا دو برابر سال گذشته است.

تهيه کنندگان اين نمايشگاه پيش بينی می کنند که امسال بيش از ۸۰ هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن کنند.

غرفه آرت اِهون که کتاب های کودکان را بر تلفن های همراه يا تَبلِت دانلود می کند، از محبوب ترين غرفه ها در اين نمايشگاه است.

به لطف تکنولوژی ديجيتال وقتی کتاب الکترونيک کودکان را صفحه می زنيد، تصاوير و موسيقی پخش می شود؛ رييس شرکت آرت اِهون معتقد است قابليت چند رسانه ای اين کتاب هاست که توجه علاقمندان را جلب کرده است؛ و به خصوص آنها را در ميان کودکان محبوب کرده است.

اين شرکت يکی از نخستين شرکت هاست که کتاب های الکترونيک خود را به چهار زبان مختلفِ ژاپنی، چيني کره ای و انگليسی منتشر کرده است.

ديدارکنندگان از اين نمايشگاه از آنکه هزينه ساخت و انتشار کتاب الکترونيک کمتر از کتاب های عادی است متعجب بودند. ماکی سوزوکی ۳۳ ساله در حالی که يکی از کتاب های الکترونيک را که قيمتش حدود چهار دلار بود صفحه می زد گفت هزينه دانلود کردن سه کتاب الکترونيک معادل با خريد يک کتاب عادی مصور است و اين خيلی هيجان انگيز است.

نمايشگاه بين المللی کتاب های الکترونيک همچنان ايده های متفاوتی در اين زمينه را به نمايش گذاشتند مثلا ايده ماشين خودکاری که با انداختن پول نقد در آن و با اسکن کد مربوطه، شخص می تواند بدون دسترسی به حساب بانکی خود ، کتاب الکترونيک را بر تلفن خود دانلود کنند. بعضی از ديدار کنندگان پيش بينی می کنندکه اين سيستم روزی جايگزين کتاب فروشی های فرودگاه ها شود.

يک ايده ديگر اجاره دادن کتابهای الکترونيک است. ايدهء اجاره اين کتاب ها به خصوص برای کتاب های طنز ژاپنی که صد صفحه ای هستند، ايده بسيار خوبی است چرا که بسياری علاقه به نگهداری اين کتاب های بزرگ را در خانه خود ندارند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ