چهارشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۰

فرانسیس فورد کاپولا با یک فیلم ترسناک فانتزی در «کامیک کان» سن دیگو


فرانسیس فورد کاپولا با یک فیلم ترسناک فانتزی در «کامیک کان» سن دیگو
http://www.voanews.com/persian/news/arts/FrancisFordCopolaComicon-2011-7-26-126173088.html

فرانسیس فوردکاپولا، کارگردان ایتالیایی تبارآمریکایی فیلم های برجسته و برنده جایزه ای چون «پدرخوانده» و «اینک آخر زمان» پس از نزدیک به ٢٠ سال یک بار دیگر با یک فیلم ترسناک از تازه ترین ساخته های خود به گردهم آیی «کامیک کان» Comic Con در شهرسن دیگو آمد تا درآخرین روز این گردهم آیی در آن شرکت و فیلم تازه خود به نام «توئیکست» Twixt را معرفی کند.

کاپولا با حضور خود در تالار ٦٥٠٠ نفری مرکز گردهم آیی «کامیک کان» و نشان دادن بخش هایی از این فیلم تازه ترسناک، شور وهیجان خاصی به برنامه امسال هواداران کتاب ها و فیلم های تصویری و دیگر فیلم های ویژه این گردهم آیی بخشید. این کارگردان پیشکسوت و سرشناس در حالی که آواز می خواند و روی «آی پد» Ipad خود به دنبال صحنه های مختلف فیلم می گشت، کارگردانی این قسمت از برنامه را هم خود به دست گرفته بود و درجایی از «ول کیلمر» بازیگر نقش اول فیلم تازه خود خواست تا در مدت زمانی که او به جستجوی صحنه های مختلف فیلم و رفع اشکالات فنی کامپیوتری اشتغال دارد، «ول» با بداهه سرایی سر تماشاگران را گرم کند!

«توئیکست» ماجرای «کیلمر» درنقش یک نویسنده شکست خورده و منزوی است که کلانتر یک شهر دورافتاده و کوچک (با بازی بروس درن) در یکی از صحنه هایی که «کاپولا» به نمایش گذاشت او را یکی از شخصیت های کتاب های وحشت آور «استفن کینگ» می خواند. کلانتر با «کیلمر» درباره دختری که سال های پیش به قتل رسیده اما روحش برای همیشه در این دهکده سرگردان است صحبت می کند. دختری به نام V با بازی «ال فنینگ» که درصحنه های مختلف فیلم به صورت یک فانتزی پدیدار می شود.

فرانسیس فورد کاپولا به تماشاگران گفت که او این فیلم را تحت تاثیر فیلم های درجه دوم قدیمی هالیوود یا B Movie هایی که در بچگی تماشا می کرده ساخته است. فیلم هایی از«راجر کورمن» کارگردان معروف این ژانر سینمایی که برای ساختن فیلم های جدی اما بد و ناقص و گاه حتی مسخره، تنها پس از پایان دوران حرفه ای زندگی خود به معروفیت رسید.

کاپولا در این جلسه نمایش فیلم از تماشاگران مشتاق پرسید:«اگر گفتید چرا فیلم های سینمایی را توی حلبی های مخصوص می گذارند؟» سپس به شوخی توضیح داد که او می خواسته نمایش فیلم تازه اش در «کامیک کان» شروعی باشد برای برنامه های زنده بعدی:«دوست دارم این فیلم را توی قوطی حلبی به این طرف و آن طرف ببرم. آرزو دارم برخوردهای زنده با تماشاگران یک بار دیگر به صحنه فیلم و فیلمسازی برگرده. دوست دارم با یک تور مخصوص به هر شهر و ایالتی مسافرت کنم و یک جلسه اینجوری با هر جمعیتی داشته باشم و براشون درباره فیلمم توضیح بدم و هربار با اجرای چند قطعه مختلف از این فیلم، آن ها را به صورت تازه ای سرگرم کنم.»

اجرای برنامه سخنرانی و نمایش فیلم توسط«فرانسیس کاپولا» به صورتی تجربی و بدون هرگونه ترتیب و آداب خاص تا کنون در «کامیک کان» سابقه نداشته است. چرا که«کامیک کان» مکانی است که ارائه آثار تازه سینمایی به حاضران در آن با طرح ها و نقشه های دقیق و حساب شده انجام می شود تا استودیوهای تهیه فیلم بتوانند از این فرصت تبلیغاتی به بهترین نحو ممکنه استفاده کنند. اما این بار تماشاگران هنگامی که وارد «تالار اچ» یا محل نمایش فیلم وهم آمیز«توئیکست» می شدند یک عینک «سه بعدی» و یک ماسک صورت به شکل چهره «ادگار آلن پو» ، نویسنده داستان های وهم آمیز«گوتیکی» که فرانسیس فورد کاپولا تحت تاثیر آن فیلمنامه تازه خود را نوشته است را هم دریافت می کردند.

«کاپولا» با ورود برروی صحنه گفت:«وای خدای من! ٦٠٠٠ ادگار آلن پو اینجا نشسته اند!» و سپس دقایقی از چند صحنه از فیلم را به صورت سه بعدی به نمایش گذاشت. صحنه هایی که «کیلمر» این نویسنده منزوی نشان داده می شود که قادر به نوشتن نیست و بعد صحنه هایی از روح سرگردان «فنینگ» ستاره اول فیلم که وسط جنگل تاریک و مه آلودی در حرکت است. صحنه دیگری از فیلم یک عده نوجوان خون آشام مانند را نشان می دهد که در یک گردهم آیی در گوشه تاریکی از همین جنگل به خوشگذرانی مشغولند در حالی که روح «ادگار آلن پو» نظاره گر آن هاست.

فرانسیس فورد کاپولا یکی از آهنگسازان فیلم تازه خود، «دن دیکون» سازنده موسیقی الکترونیکی را هم به همراه آورده بود تا بخش هایی از موسیقی فیلم تازه «توئیکست» را به صورت زنده روی صحنه برای تماشاگران اجرا کند. در لحظاتی از این برنامه هیجان انگیز، «ول کیلمر» و «کاپولا» با هم همصدا شدند تا بارها و بارها کلمه «نوسفراتو» (به معنی فیلم ترسناک/فانتزی) را به صورتی آهنگین تکرار کنند. این درحالی بود که صحنه های فیلم درپرده بالای سر آن ها به نمایش درآمده و جمعیت هیجان زده نیز به آن ها پیوسته و تکرار می کرد:«نوسفراتو..نوسفراتو.»

درپایان این برنامه متفاوت، فرانسیس فورد کاپولا به حاضران گفت:«بفرمایید، این هم پیش درآمد فیلم گوتیک من ..توئیکست.»

تاریخ نمایش این فیلم درسینماها هنوز تعیین نشده است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ