یکشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-زادگاه مایکل جکسون به یک مکه توریستی تبدیل خواهد شد


زادگاه مایکل جکسون به یک مکه توریستی تبدیل خواهد شد
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/MichaelJacksonmemorialpark-2011-7-11-125328508.html

دوسال پس از مرگ نابهنگام مایکل جکسون، سوپر استار موسیقی «پاپ» در اثر استفاده بیش از اندازه از داروهای خواب آور، پدر این ستاره فقید و گروهی از طرفداران پروپا قرص او در نظردارند تا یک پروژه ٣٠٠ میلیون دلاری جلب توریست در شهر «گری» ایندیانا محل زادگاه مایکل جکسون پیاده کنند.

این محل توریستی جایی است شبیه به «گریسلند»، زادگاه وقصرمسکونی «الویس پریسلی» که پس از مرگ او تبدیل به مکه ای برای طرفداران این ستاره راک اندرول شد و امروزه میلیون ها جهانگرد از سراسر دنیا از آن دیدن می کنند.

سال گذشته، جو جکسون، پدر مایکل و «رودی کلی» شهردار شهر«گری» اعلام کردند که با همکاری یکدیگرطرحی به نام «مرکز خانواده جکسون» را در دست تهیه و اجرا دارند. این پارک تفریحی بر روی یک قطعه زمین ٣٠٠ هکتاری دولتی ساخته خواهد شد و طرح عظیم «مرکز خانواده جکسون» شامل حرکت دادن خانه مسکونی جکسون ها، مکانی که مایکل دوران کودکی خود را در آن گزرانده است به فاصله هزار متر به داخل محوطه پارک تفریحی است. در این محل هم چنین یک موزه هنرهای اجرایی و حتی یک «کازینو» هم گنجانده خواهد شد.

اورلاند پارک، مدیر اجرایی طرح «مرکز خانواده جکسون» و نماینده «جو جکسون» می گوید:«همه چیز طبق برنامه پیش می رود و درحال حاضر ما مشغول استخدام مهندسینی برای آغاز ساختمان این طرح هستیم.»

مقامات شهر «گری» امیدوارند که مجریان طرح پارک مایکل جکسون بتوانند این طرح را عینا و با همه جزئیات پیش بینی شده در آن پیاده کنند چرا که انتظار می رود این پارک بتواند بیش از ٧٠٠ هزار جهانگرد و ١٥٠ میلیون دلار منفعت را به طرف شهر کوچک «گری» سرازیر کند.

شهر «گری» از سال ١٩٦٩ و از همان دورانی که گروه «جکسون فایو» با صفحه پرفروش «من آنجا خواهم بود» I'll Be There به معروفیتی چشمگیر و جهانی رسیدند، دوران سخت اقتصادی را تجربه کرده است. مقامات این شهر امیدوارند تا ایجاد مرکز خانواده جکسون راه های تازه ای را برای کسب ثروت وجبران این دوران چند دهه ای دشوار در مقابل آن ها قرار دهد.

اخیرا «کاترین» مادر مایکل جکسون هم به عنوان یکی از مدیران شرکت غیرانتفاعی «مرکز خانواده جکسون» به پدر او پیوسته است. این شرکت در محل زندگی «جو جکسون» در ایالت نوادا، به ثبت رسیده است. مایکل در وصیتنامه خود از مادرش کاترین به عنوان وارث نیمی از کل ثروت خود نام برده در حالی که این ستاره محبوب موسیقی پاپ به خاطر اختلافاتی که در طول سال ها با پدرش داشته است او را از دریافت هرگونه ارثیه ای محروم ساخته است.

با این همه وقتی از «هاوارد ویتزمن» قیم و وکیل اجرایی اموال مایکل جکسون درباره ایجاد طرح این موزه و «مرکز خانواده جکسون» و ارتباط او با آن ها سئوال شد ویتزمن در یک ایمیل به خبرنگاران نوشت که ابتکار و فکر این طرح ارتباطی با وصایای مایکل جکسون فقید ندارد و با شخص او هم هیچگونه صحبتی در این مورد نشده است.

در واقع این عکس العمل ویتزمن به این معنی است که شهر گری و جو جکسون برای به دست آوردن حقوق و استفاده از نام «مایکل جکسون» برای ایجاد این پارک تفریحی در«گری» یک جنگ قانونی و بس چالش آمیز درپیش دارند.

مشکل دیگری که طرح «مرکز خانواده جکسون» در پیش دارد این است که «کلی» شهردار کنونی «گری» در انتخابات آینده این شهر شرکت نخواهد کرد و بنا برهمین اصل مشخص نیست که آیا شهردار آینده این شهر هم از طرح مذکور استقبال خواهد کرد یا نه؟

برایان آکسمن وکیل «جو جکسون» می گوید:«من جو را خوب می شناسم و می دانم که همیشه می خواسته کاری برای شهر گری انجام بدهد. او در این شهر بزرگ شده و بچه هایش را هم همانجا بزرگ کرده و برایش مهم است که نامی از خود در آنجا باقی بگذارد.»

مایکل جکسون در روز ٢٥ ژوئن ٢٠٠٩ درقصرمسکونی خود در بورلی هیلز درگذشت. در دومین سالگرد مرگ او در ماه گذشته صدها تن از هواداران او در خانه قدیمی خانواده جکسون در شهر «گری» گردهم آمدند تا به موسیقی او گوش دهند و یاد این سلطان پاپ را گرامی بدارند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ