شنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۰

لوسين فرويد نقاش بريتانيايی معاصر درگذشت


لوسين فرويد نقاش بريتانيايی معاصر درگذشت
http://www.voanews.com/persian/news/Lucian_Freud-2011-07-23-126054803.html

لوسين فرويد، نقاش بريتانيايی معاصر که به تکنيک هنری منحصربفرد و پرتره های به شدت واقعگرايانه اش شهرت دارد، چهارشنبه شب، در خانه خود در لندن و در اثر بيماری درگذشت.
لوسين فرويد که پرتره های منحصربفردش او را به يکی از سرشناس ترين هنرمندان دنيا تبديل کرده اند، روز چهارشنبه ۲۲ ماه ژوئيه در ۸۸ سالگی درگذشت. لوسين فرويد نوه زيگموند فرويد، عصب شناس اتريشی و پدر علم روانکاوی، و همچنين برادر کلمنت فرويد، شخصيت تلويزيونی بريتانيا بود.
لوسين فرويد به خاطر پرتره های بسيار واقعگرايانه اش، بويژه از مدل های عريان شهرت دارد.
در سال های اخير، نقاشی های او با قيمت های بسيار بالا در حراج خانه ها به فروش می رفت. يکی از معروفترين نقاشی های او به نام مزايای ناظر خفته* که در سال ۱۹۹۵ کشيده شده و زنی چاق و عريان را به تصوير می کشد، در سال ۲۰۰۸ و در حراجخانه کريستی لندن به قيمت ۳۳ و ۶ دهم ميليون دلار فروخته شد. اين مبلغ، بالاترين رکورد قيمت يک نقاشی برای هنرمندی در قيد حيات بوده است.
ويليام آکواولا، دلال آثار هنری فرويد، از او به عنوان يکی برجسته ترين نقاشان قرن بيستم ياد می کند و می افزايد: «او برای نقاشی کردن زندگی می کرد و تا روز مرگش هم، بدون توجه به سروصدای دنيای هنر، در حال نقاشی کردن بود.»
لوسين فرويد همواره از پيروی از اصول تثبيت شده دنيای هنر اجتناب می کرد. او بر نگاه واقعگرايانه اش از هنر اصرار می ورزيد و انتقادات دنيای هنر امروزی از اصول کاری اش را ناچيز می شمرد. لوسين فرويد که به مرور زمان، تکنيک نقاشی منحصربفرد خودش را خلق کرد، در نهايت به يکی از سرشناس ترين نقاشان دنيا تبديل شد.
لوسين فرويد در سال ۱۹۲۲ در برلين و در خانواده ای يهودی متولد شد و در سال ۱۹۳۳ به همراه خانواده اش و در نتيجه خشونت آلمان نازی عليه يهوديان، به لندن مهاجرت کرد. او سپس شهروند بريتانيا شد و بيشتر عمر حرفه ای اش را نيز در همان شهر سپری کرد. او در جوانی به مدرسه های هنر متعددی رفته بود، ولی به ندرت در کلاس ها شرکت می کرد.
لوسين فرويد در دهه های آخر عمرش، به اوج شهرت رسيد، ولی با اين حال به کار نقاشی، بويژه نقاشی هايی که تکميل آنها هزاران ساعت طول می کشيد، ادامه داد.
او در نقاشی پرتره هايش، بيشتر از مدل هايی استفاده می کرد که با آنها آشنايی داشت. نقاشی او از پرتره ی کويين اليزابت انگلستان به درخواست خانواده سلطنتی بريتانيا، انجام شد.
لوسين فرويد در پرتره هايش سعی در پنهان کردن عيب های مدل هايش نداشت. پرتره های او در واقع از حضور فيزيکی مدل فراتر رفته و به حالات احساسی و روانی او اشاره می کند. به همين دليل او پيش از کامل کردن نقاشی اش از يک مدل، بايد مدت های طولانی با آنها وقت صرف می کرد تا شناخت عميقی از آنها پيدا کند.
جزئيات خصوصی و محرمانه نقاشی های او گاهی اوقات حس اضطراب و ناراحتی را به بيننده تلقين می کنند.
* BENEFITS SUPERVISOR SLEEPING



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ