دوشنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۰

در کوبا ولاگ نويسان و کاربران توئيتر همايشی برگزار کردند


در کوبا ولاگ نويسان و کاربران توئيتر همايشی برگزار کردند
http://www.voanews.com/persian/news/Cuba_Internet-2011-07-04-124960339.html

درکوبا وبلاگ نويسان و دست اندرکاران توئيتردر اجتماع روز جمعه درهاوانا، پايتخت آن کشور، روز جهانی همايش اجتماعی را گرامی داشتند.

روز جهانی همايش اجتماعی، گراميداشت گستره رو به افرايش رسانه های اجتماعی درسراسر جهان است.

درنمايشگاهی درمرکز هاوانا ده ها وبلاگ نويس جمع شدند و به تبادل نظر پرداختند. آنان درباره پيوند با شبکه های اجتماعی رسانه ای، و تقدير از حکومت کمونيستی کوبا دراين زمينه نيز، گفتگو کردند.

البته تقدير از دولت به خاطر آنست که شمار معدود ديگری يعنی تنها ۳ درصد از ميان ۱۲ ميليون جمعيت کوبا توانسته اند به اينترنت دسترسی پيدا کنند.

تازه اين ۳ درصد هم درتماس اينترنتی با محدوديتها و کنترل شديدی رو به رو خواهند بود و برهمه دستگاه های رايانه ای شان نظارت شديد دولتی برقرار است.

آمار دسترسی ۳ درصدی به اينترنت را خود دولت کوبا ارائه کرده است.روز نهم فوريه امسال دولت کوبا اينترنت با باند پهن را افتتاح کرد و هيجانی را در بين مردم کشور به وجود آورد که از اين پس می توانند به اين شبکه جهانی متصل شوند. دولت تمايلی ندارد که برشمار کاربران اينترنت بيفزايد.

الهاندرو کروز از مشتاقان پر وپا قرص اينترنت با بهره گيری از اين رسانه اجتماعی با مردم مناطق ديگر کشورش و جهان تماس برقرار کرده ودرباره موسيقی و فرهنگ عامه گفتگو می کند.

يوآنی سانچز چهره ای بحث برانگيز درباره زندگی مردم کوبا مطالب سياسی در وبلاگش می نويسد. اما الهاندرو کروز اذعان دارد که دنبال مطالب سياسی نيست چون اين يک ميدان مين گذاری شده است هرچند گهگاه دراين جهان نيز به سياحت می پردازد. کروز می گويد: «جداکردن کوبا از سياست بسيار دشوار است. هرکاری، حتا يک شوخی دوست آدم می تواند سياسی تعبير شود. اما به هر حال بخشی از زندگی مان است. زندگی ای که خود انتخاب کرده ايم...اما به هر حال مرا نمی ترساند.»

شرکت فنی آکامای می گويد کوبا ازنظر شبکه اينترنت درپائين ترين فهرست کشورهای جهان قرار می گيرد و تنها يک کشور دراين زمينه از کوبا پائين تر است وآن هم جزيره مايوت درآبهای ساحلی آفريقا با ۲۰۰ هزار جمعيت است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ