سه‌شنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۰

فيروزه خطيبی-هفتاد و دوساعت با کیت و ویلیام در لس آنجلس


هفتاد و دوساعت با کیت و ویلیام در لس آنجلس
فيروزه خطيبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/KateandWilliaminLosAngeles-2011-7-12-125398908.html

پرنس ویلیام و دوشس کمبریج، زوج تازه سلطنتی بریتانیا، که دوستداران و هواداران بی شمار آن ها را «ویلیام و کیت» می خوانند به مدت ٧٢ ساعت در یک برنامه ریزی دقیق و فشرده ضمن شرکت در یک کنفرانس برای حمایت از شرکت های تجاری و سرمایه گذاری های بریتانیایی، برفراز مناطق ساحلی کالیفرنیا پرواز کردند، با بچه های کودکستانی فقیر به کاردستی پرداختند و با تهیه کنندگان هالیوود وچهره های سرشناسی چون «هاروی واینستین» و «جنیفرلوپز» ملاقات کردند.
هواپیمای دوک و دوشس کمبریج روز جمعه وارد فرودگاه لس آنجلس شد و این دو بلافاصله پس از ورود به شهرفرشتگان و آشنایی با گروه استقبال کنندگان خود با ١٢ اسکورت و مامورمحافظ با یک اتومبیل «رنج روور» مشکی برای شرکت در کنفرانس تجاری که در هتل هیلتون شهر بورلی هیلز برپا شده بود به این شهر رفتند.
هیئت دیپلماتیکی که «دوک و دوشس کمبریج» را در این سفرهمراهی می کرد عبارت بودند از گروهی از تکنولوژیست های بریتانیایی و آمریکایی و نیز تعدادی از نمایندگان شرکت های بازرگانی که با هدف ایجاد راه های جدید برای سرمایه گذاری های بیشتر و ایجاد امکانات شغلی تازه در آمریکا و بریتانیا در این کنفرانس شرکت می کردند.
پس از این کنفرانس، ویلیام و کیت راهی ضیافت باشکوهی شدند که به مناسبت ورود آن ها به لس آنجلس، در منزل سرکنسول بریتانیا برپا شده بود. شاهزاده و همسرش در این میهمانی با گروهی از رهبران سیاسی، بازرگانی و سرمایه داران نیکوکار ساکن کالیفرنیا ملاقات کردند.
دراطراف پارک مسکونی سرکنسول بریتانیا در لس آنجلس، مکانی که برای اقامت زوج جوان سلطنتی در طول مدت سفرشان در این شهر درنظرگرفته شده بود، پوشش امنیتی گسترده ای ایجاد شده بود و دراطراف این محوطه تا چند خیابان دورتر جمعیت کثیری از هواداران و کسانی که مشتاق دیدار شاهزاده ویلیام و کیت بودند گردآمده بودند. پلیس شهر لس آنجلس ضمن مراقبت از اطراف محوطه مسکونی زوج سلطنتی به شدت از ورود افراد، به ویژه خبرنگاران و عکاسان به آنجا جلوگیری می کرد.
ویلیام و کیت در روز دوم اقامت خود برای شرکت در یک جلسه خیریه به شهر «سانتا باربارا» در شمال لس آنجلس رفتند. روز شنبه ، پرنس ویلیام در یک مسابقه چوگان برای کمک به یک موسسه خیریه در سانتا باربارا شرکت کرد. این مسابقه چند صد نفر تماشاچی داشت و بلیط های آن از ٤٠٠ تا ٤٠٠٠ هزار دلار به فروش رفته بود. شاهزاده ویلیام با زدن چهار گل تیم خود را به پیروزی رساند. کیت، پیش از آن که پاداش ویلیام را با بوسه ای بدهد جایزه تیم برنده را به او اهدا کرد.
زوج تازه سلطنتی بعد از ظهر همان روز در مراسم رسمی آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا که به منظور تشویق از تازه واردان بریتانیایی به عالم سینمای هالیوود برگزار می شد شرکت کردند و پس از آن از موسسه هنری «اینر سیتی آرتز» Inner City Arts بنیادی که برای پرورش استعدادهای جوان و بی بضاعت آمریکا تشکیل شده است دیدن کردند.
ویلیام و کیت و زرق و برق هالیوودی
درجلسه ای که برای معرفی و تبلیغ فیلم های بریتانیایی در هالیوود برگزارشد، زوج تازه سلطنتی بریتانیا توانستند چشمه ای از زرق و برق های هالیوودی را هم درسفرکوتاه خود به کالیفرنیا تجربه کنند.
درضیافتی که ستاره های سینمای آمریکا و بریتانیا را گردهم آورده و توسط آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا برگزار می شد، کیت و ویلیام با گروهی از بازیگران و دست اندرکاران سینمای هالیوود آشنا شدند.
بسیاری از این ستارگان هالیوود که مطمئن نبودند چگونه و با استفاده از چه عنوانی با زوج سلطنتی روبرو شوند از یکدیگر می پرسیدند:«آیا باید آن ها را والاحضرت و کیت خطاب کنیم؟» و «چلسی کین» ستاره نوجوان برنامه «رقص با ستارگان» از اطرافیان می پرسید: «آیا وقتی با آن ها دست می دهم باید تعظیم کنم؟» امااغلب ستارگان معروف تر بی اعتنا به این آداب و سنن با همان شیوه های معمول و دوستانه با کیت و ویلیام روبرو شدند.
برای کسانی که نگران مخارج گزاف سفر زوج تازه سلطنتی بریتانیا به آمریکای شمالی بوده اند جالب است که بدانند «کیت و ویلیام» درپایان سفر خود در به لس آنجلس با یک خط هوایی تجارتی معمولی و نه هواپیمای خصوصی به لندن بازگشتند.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ