چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۰

آغاز کار «کامیک کان» بزرگترین گردهم آیی هواداران کتاب های تصویری در آمریکای شمالی

آغاز کار «کامیک کان» بزرگترین گردهم آیی هواداران کتاب های تصویری در آمریکای شمالی
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/comiccon-2011-7-20-125876078.html


«کامیک کان» Comic Con یا گردهم آیی سالیانه هواداران کتاب های تصویری که به نام Comic Books نیز شناخته می شود رسما از روز ٢١ جولای در شهر سن دیگو درجنوب کالیفرنیا آغاز خواهد شد. «کمیک کان اینترنشنال» بزرگ ترین گردهم آیی فرهنگ روز یا «پاپ» به شمار می رود که علاوه بر هواداران بی شمار آن، فیلمسازان و ستارگان سینما را نیز به خود جلب می کند.

کامیک کان در دهه هفتاد میلادی با عنوان کنوانسیون «گلدن استیت کامیک بوک» Golden State Comic Book کار خود را آغاز کرد. این گردهم آیی به مدت ٤ روز ادامه دارد ودر تابستان هرسال در شهر سن دیگو برگزار می شود.

گردهم آیی سالیانه کامیک کان کار خود را با نمایش کتاب های تصویری از نوع علمی تخیلی چون «سوپرمن» Superman وفیلم های سینمایی و تلویزیونی از همین ژانر چون «پیشتازان فضا» Star Trek و«جنگ ستارگان» Star Wars آغاز کرد و خلاصه هر واقعه هنری که ناگهان در میان مردم به معروفیت و محبوبیت می رسد در این گردهم آیی ها جای خاصی برای خود پیدا می کند.

در طول سال ها «کامیک کان» کم کم عوامل تازه ای از فرهنگ «پاپ» را وارد کار خود ساخت. از جمله فیلم های ترسناک، انیمیشن، اسباب بازی ها و گیم های کامپیوتری مربوط به این فیلم ها و اجناس و اشیائی که در رابطه با این نمودارهای فرهنگ عموم یا «پاپ» ساخته می شد هم در آن به نمایش و فروش گذاشته شد. چندی بعد کتاب های داستانی از نوع «فانتزی» هم به این مجموعه اضافه شد.

«کامیک کان» بزرگ ترین گردهم آیی از این نوع در آمریکای شمالی به شمار می رود و در سطح جهان نیز از لحاظ عظمت مقام چهارم را دارد.

کنوانسیون «کامیکت» در ژاپن، «آنگولم اینترناسیونال کمیک فستیوال» در فرانسه و «لوکا کامیک اند گیم» در ایتالیا از نظرتعداد شرکت کنندگان در صدر این فهرست قرار دارند. با این همه در سال ٢٠١٠ بیش از ١٣٠ هزار نفر از «کامیک کان سن دیگو» دیدن کردند.

امسال برگزارکنندگان علاوه بر انتشار فهرستی از مهم ترین وقایع کنوانسیون امسال، امکاناتی بوجود آورده اند که شرکت کنندگان بتوانند از پیش با استفاده از فهرست بندی های کامپیوتری روی سایت «کامیک کان سن دیگو» برنامه های مورد نظر خود را از میان صدها برنامه انتخاب کرده و با این کار دروقت صرفه جویی کرده و تنها به دیدن بخش هایی از این برنامه که بیشتر مورد علاقه آن هاست بروند. این برنامه ها پس از جدول بندی به صورت اطلاعاتی روی «اسمارت فون» دراختیار شرکت کنندگان گذاشته می شود.

برخی از برنامه های امسال «کامیک کان سن دیگو»

«بازی تاج و تخت» Game Of Throne بر اساس کتاب فانتزی به قلم «آر آر مارتین» که اخیرا به صورت سریالی از شبکه «اچ بی او» HBO نیز به نمایش درآمد. این داستان فانتزی درباره پادشاهان و ملکه هایی است که به دنبال قدرت دست به حیله های خطرناکی می زنند. بازیگران اصلی فیلم «بازی تاج و تخت» از حمله «امیلیا کلارک» و «پیتر دینکلج» در کنوانسیون «کامیک کان»حضور یافته و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند. نویسنده کتاب «مارتین» نیز به عنوان مجری در این برنامه یک ساعته شرکت خواهد داشت.

سارا میشل جلار، ستاره فیلم تلویزیونی «رینگر»: «بافی قاتل خون آشام»در یک جلسه سخنرانی درباره شوهای تلویزیونی تازه خود صحبت می کند. این دومین باری است که «جلار» که ستاره ای بی نهایت محبوب بین دوستداران فیلم های خون آشامی است در کنوانسیون کامیک کان شرکت می کند.

تازه ترین فیلم از سری فیلم های پرطرفدار خون آشامی «توآیلایت» یا «گرگ و میش»، پیش از نمایش عمومی آن در سینماها فقط در یک سئانس ویژه برای دوستداران بی شمار این سری فیلم ها به نمایش گذاشته می شود و سپس بازیگران این فیلم در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده و به سئوالات هواداران خود پاسخ می دهند.

«هری پاتر»جادوگرخیالی و محبوب از طریق یک نمایش موزیکال که تماما توسط هواداران این سری کتاب ها و فیلم های فانتزی ساخته و پرداخته شده به نمایش گذاشته خواهد شد.

نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردان های فیلم های مختلف «بتمن» Batman از جمله دیوید فینچ، رابین نایت وینگ و بقیه اعضای مبارزه با جنایت در شهر خیالی «گاتام» Gotham هم درباره تازه ترین فیلم از سری «بتمن» که در ماه سپتامبر آینده بر روی پرده سینماها به نمایش گذاشته خواهد شد به هواداران خود پاسخ می دهند.

ستارگان فیلم «مارول یونیورس»Marvel Universe از جمله «جاناتان هیکمن» و «نیک اسپنسر» در یک جلسه پرسش و پاسخ به سئوالاتی درباره فیلم آینده خود پاسخ میدهند.

ازبرنامه های دیگر«کامیک کان» بزرگداشت «ریک بیکر» چهره پرداز بزرگ سینمایی فیلم های چون «مردان در لباس سیاه» Men In Black است که ضمن آن سومین قسمت از این فیلم هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتگو با «جان فاورو» و کارگردان برجسته اسپانیایی، گیلرمو دل تورو درباره آینده فرهنگ «پاپ» و روایت گری فانتزی در سینما.

دست اندرکاران استودیوی «فاکس قرن بیستم» درباره فیلم های علمی تخیلی آینده خود از جمله فیلم «پرومته» ساخته «ریدلی اسکات» صحبت خواهند کرد.

جایزه مخصوص بهترین لباس و چهره پردازی برگرفته از فیلم «جنگ ستارگان» در مراسم مخصوصی که طرفداران این فیلم به شکل شخصیت های مختلف این فیلم در آن شرکت خواهند کرد در روز آخر کنوانسیون در مراسمی از دست «جورج لوکاس» به برنده آن اهدا خواهد شد.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ