دوشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۰

پسر گیتاریست «پینک فلوید» به اتهام حمله به اتومبیل ولیعهد انگلستان محکوم شد


پسر گیتاریست «پینک فلوید» به اتهام حمله به اتومبیل ولیعهد انگلستان محکوم شد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/DavidGilmorePinkfloydsonsentenced-2011-7-18-125732488.html

«چارلی گیلمور» پسر دیوید گیلمور، گیتاریست گروه معروف «پینک فلوید» به خاطر نقشی که درناآرامی های دانشجویان در لندن ازجمله حمله به اتومبیل حامل پرنس چارلز، ولیعهد انگلستان و همسر او «کامیل» دوشس کورنول داشته است به ١٦ ماه حبس در زندان محکوم شد.

قاضی دادگاه «کینگستون کراون» اعلام کرد که «چارلی گیلمور» ٢١ ساله ، دانشجوی دانشگاه «کمبریج» می تواند پس از ٨ ماه از زندان آزاد شود.

گیلمور جوان یکی از هزاران دانشجویی بود که در روز ٩ دسامبر سال گذشته به خاطر بالارفتن هزینه تحصیلی در دانشگاه های انگلستان، دست به تظاهرات زد.

«چارلی گیلمور» به همراه گروهی ازتظاهر کنندگان دیگر از جمعیت اصلی جدا شد و به اتومبیل هایی که پرنس چارلز و همسر او کامیل را همراهی می کردند حمله ور شد. دردادگاه ثابت شد که چارلی گیلمور، سطل آشغالی را بلند کرده و آن را به طرف «رولز رویس» حامل اعضای خاندان سلطنتی انگلستان پرتاب کرده است.

دراین دادگاه هم چنین عکسی از «چارلی گیلمور» در حالی که از مجسمه «سنوتاف» یا تندیس یادبودی که نمادی از کشته شدگان جنگ های بریتانیا به شمار می رود آویزان شده است به نمایش گذاشته شد.

پس از آنکه گیلمور جوان مدعی شد که نمی دانسته است مجسمه «سنوتاف» چه معنایی دارد، نیکولاس پرایس قاضی دادگاه به او گفت:«این اعجاب انگیز است که جوانی با هوش ، ذکاوت وسواد شما ادعا کند که نمی داند «سنوتاف» چگونه مظهری برای ملت بریتانیا به شمار می رود. کسانی که جان خود را در جنگ های بریتانیا از دست دادند همان کسانی هستند که امروز به شما این فرصت را داده اند که بتوانید برای بدست آوردن حقوق خود آزادانه دست به تظاهرات بزنید.»

چارلی گیلموردرحالی که از شنیدن حکم زندان دادگاه تعجب زده شده بود درحضور پدر و مادر نویسنده اش «پالی سمسون» که به آرامی اشک می ریخت روانه زندان شد.

دیوید گیلمور یکی از برجسته ترین گیتاریست های جهان به شمار می رود که با «سید برت» بنیانگذار گروه « پینک فلوید» در دانشگاه کمبریج آشنا شد و درسال ١٩٦٨ پس از آن که «برت» به علت مصرف زیاد «ال اس دی» دچار مشکلات روانی شد، جایگزین او شد.

دیوید گیلمور نقش مهمی در خوانندگی، آهنگسازی، نواختن گیتار و نوشتن متن موسیقی گروه پینک فلوید برعهده داشته است و به خاطرنوع موسیقی، فعالیت های بشردوستانه و شرکت در برنامه های خیریه گوناگون، در طول دوران زندگی حرفه ای خود از شهرت زیادی برخوردار بوده است.

او و همسرش «سمسون» چارلی را به فرزندی قبول کردند اما سال گذشته پس از آن که این نوجوان دانشجوی سال دوم دانشگاه با پدر حقیقی خود، «هتکول ویلیامز»، شاعر و نمایشنامه نویس رادیکال برای نخستین بار روبرو شد، بنای ناسازگاری و سرکشی گذاشت و به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی پناه برد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ