جمعه، تیر ۳۱، ۱۳۹۰

ابرقهرمان ها و شخصیت های هالیوود در نخستین مغازه فروش «اکشن فیگور» در قاهره


ابرقهرمان ها و شخصیت های هالیوود در نخستین مغازه فروش «اکشن فیگور» در قاهره
http://www.voanews.com/persian/news/arts/CairoActionfigureshop-2011-7-22-126000604.html

برای نخستین بار یک فروشگاه در یک منطقه شلوغ و پررفت و آمد درمرکز شهر قاهره «اکشن – فیگور» یا مجسمه ها و عروسک هایی را عرضه می کند که بر اساس شخصیت های خیالی فیلم های هالیوود ساخته شده اند و برخی از آن ها هم برای کلکسیون و به تعداد محدودی ساخته شد اند. به روایتی دیگر، ابرقهرمان های هالیوود بالاخره به قاهره هم راه یافتند. این در حالی است که فروشگاه «کریپتونایت»، تنها فروشنده این «اکشن – فیگور» ها در مصر امیدوار است که به زودی مجسمه ها و عروسک هایی از ابرقهرمان های مصری را هم به فروش بگذارد.
فروشگاه «کریپتونایت» برای نخستین بار درقاهره، با عرضه عروسک هایی ازقهرمان ها و شخصیت های هالیوودی که ساخته تخیل سازندگان آن و دارای قدرت های افسانه ای هستند آغاز به کار کرده است. از جمله اشیاء و عروسک های دیگری که در این فروشگاه به فروش می رسد یک «فیگور» ٣٨ سانتی متری از کاپیتان «جک اسپارو» از فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» است. عروسک دیگری، مجسمه کوچکی است از «گاندالف»، جادوگر فیلم «ارباب حلقه ها».
این فروشگاه را چند تن از طرفداران مصری داستان های مصور افتتاح کرده اند. آن ها آرزو داشتند اولین کسانی باشند که در مصر فروشگاه عرضه عروسک های داستان های مصور یا «اکشن فیگور» را باز می کنند.
با وجود شرایط بی ثبات سیاسی مصرو به دنبال وقوع قیام های مردمی و تغییر حکومت در آن کشور، کریپتونایت موفق شد در ماه اسفند گذشته آغاز به کار کند و در طول ٥ ماه گذشته مشتریان پروپا قرصی را هم به خود جلب کرده است.
یکی از این مشتریان «کریم باها» است: « از دوستانم درباره «کریپتونایت» شنیدم . راستش من از ده سالگی عاشق اکشن فیگور ها بوده ام اما تا حالا هیچ مغازه ای به طور خاص آن ها را نمی فروخت. معمولا هر دوهفته یک بار با دوستانم به اینجا می آییم تا ببینیم تازه ترین مجله ها و عروسک ها چه هستند؟»
اما اغلب مواقع مشتریان مصری تفاوت بین اکشن – فیگورها، عروسک های نادر و یا اسباب بازی بچه ها را نمی دانند. «اشرف آبازا» صاحب کریپتونایت می گوید:«سعی کردیم به مشتریان خود فرق اسباب بازی و اکشن فیگور را توضیح بدهیم. این که این فیگورها و مجسمه ها به تعداد محدود ساخته می شوند و کلکسیونی هستند و هرکدام شماره ای ویژه دارند. اوائل متوجه نمی شدند، اما کم کم درک کردند.. .»
آقای آبازا می گوید به زودی عروسک یک ابر قهرمان مصری را هم عرضه خواهند کرد. او که فارغ التحصیل دانشگاه هنر است در حال حاضر مشغول کار کردن بر روی این فیگور است.
قیمت های کریپتونایت برای بازار مصر نسبتا بالاست به خصوص که عروسک های مشابه و قلابی ساخت چین به قیمتی به مراتب ارزان تر در همین بازار موجود است.
برخی ممکن است این فیگورها را عروسک های اسباب بازی بدانند، اما آنها منبع درآمد جدی برای فروشندگانشان به شمار می روند.ارزان ترین شخصیت عروسکی این فروشگاه حدود ٢١ دلار و قیمت مجسمه کاپیتان اسپارو هم نزدیک به ٤٢٠ دلار است.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ