یکشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-بیژن پاکزاد طراح مشهور ایرانی درگذشت


بیژن پاکزاد طراح مشهور ایرانی درگذشت
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/BijanPakzad-2011-4-16-119984059.html

بیژن پاکزاد طراح مشهور وموفق ایرانی که صاحب یکی از گرانقیمت ترین بوتیک های لباس های مردانه در بورلی هیلز به شمار می رفت و در طول سه دهه گذشته به طراحی لباس معروف ترین و قدرتمندترین مردان دنیا از جمله باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، آرنولد شوارتزنگر و ستارگانی چون تام کروز و آنتونی هاپکینز اشتغال داشت روز شنبه در بیمارستان سیدارسینا در شهر لس آنجلس درگذشت. او هنگام مرگ ٦٧ سال داشت.

بیژن که روز پنجشنبه بعد ازظهر دچار یک سکته مغزی شدید شده بود از محل کارخود در بورلی هیلز به بیمارستان سیدار سینای در نزدیکی این محل برده شد. بنا به گفته یکی از اعضای خانواده او، این طراح برجسته ایرانی هنگام ورود به بیمارستان درشرایط وخیم و خطرناکی قرار داشت و روز شنبه ١٦ آوریل پس از انجام چند عمل جراحی بی ثمر روی مغز او درگذشت.

بیژن پاکزاد که یک تولید کننده بزرگ لباس های مردانه بود بیش از هرچیز به خاطر عطرهای معروف و بوتیک اشرافی اش در خیابان رودئوی بورلی هیلز شناخته می شد که با نام و امضای خود او به نام «بیژن» شناخته می شد.

بیژن که دریک خانواده اشرافی در تهران به دنیا آمد، تحصیلات خود را در رشته طراحی پارچه و لباس در اروپا به پایان رساند و در سال ١٩٧٦ به آمریکا مهاجرت کرد و بوتیک خود را در محل کنونی آن افتتاح کرد.

بیژن که راز موفقیت خود را در ایرانی بودنش می دانست، یکی از نخستین طراحان مد بود که جلوه های تازه ای به طراحی لباس مردانه بخشید و برخی از مهم ترین شخصیت های سیاسی، هنری و اجتماعی جهان از بوتیک او خرید می کردند. بازدید از این مغازه شیک و گرانقیمت تنها با داشتن وقت قبلی امکان پذیر بود و اگر مشتری به خاطر مقام و شخصیتی والا از جمله اعضای خانواده های سلطنتی نمی توانستند یا نمی خواستند شخصا به این بوتیک مراجعه کنند، بیژن به دیدار آن ها می رفت.

بیژن پاکزاد همچنین علاقه خاصی به اتومبیل های کم نظیر داشت و در طول سال ها سوار اتومبیل هایی از بنتلی ، مرسدس بنز و رولز رویس های ویژه ای می شد که به سفارش خود او با رنگ های انتخابی «بیژن» ساخته شده بودند. ازجمله یک فراری زرد رنگ که نام او را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت و عکس های آن در نشریات مختلف به چاپ رسید.

بیژن پاکزاد در سال ١٩٨٩ در یکی از مطبوعات آمریکا به عنوان شیک پوش ترین یا خوش پوش ترین مرد جهان معرفی شد.
iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ