جمعه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۰

بنياد ماندلا از فيس بوک و توئيتر برای کمک به محرومين استفاده می کند


بنياد ماندلا از فيس بوک و توئيتر برای کمک به محرومين استفاده می کند
http://www.voanews.com/persian/news/Nelson_Mandela_2011-04-01-119050589.html

بنياد نلسون ماندلا در آفريقای جنوبی تلاش دارد با استفاده از شبکه های اجتماعی نظير فيس بوک و توئيتر با جوانان کشور، ارتباط برقرار کند.

هدف از اين کمپين اجتماعی تشويق جونان برای ياری رساندن به محرومين از راه فعاليت های اجتماعی گوناگون است.

اين کمپين در سال جاری ميلادی پيش از مراسم ۹۳ اُمين سالگرد تولد ماندلا که در ماه ژوئيه برگزار می شود آغاز بکار خواهد کرد.

نلسون ماندلا را بسياری از مردم جهان به عنوان مبارزی می شناسند که تقريباً سراسر زندگی خود را وقف مبارزه برای از ميان برداشتن ديوارهای آپارتايد يا نظام تبعيض نژادی در آفريقای جنوبی کرده است.

آقای ماندلا در دوران حکومت آپارتايد در آفريقای جنوبی ۲۷ سال از عمرش را پشت ميله های زندان سپری کرد. گفتنی است اين رهبر سياسی در انتخابات دمکراتيک پس از فروپاشی نظام پيشين آپارتايد به عنوان نخستين رييس جمهوری سياه پوست آفريقای جنوبی انتخاب شد.

بنياد ماندلا در آفريقای جنوبی تلاش دارد از راه شبکه های اجتماعی مانند فيس بوک با جوانان ارتباط برقرار کند. ماندلا در ماه ژوئيه امسال ۹۳ ساله خواهد شد. وی چندی پيش از فعاليت های سياسی کناره گيری کرد و باز نشسته شد. اما اکنون بنياد ماندلا به عنوان نگاهبان ميراث مبارزاتی وی عمل کرده و راه او را ادامه ميدهد.

اين بنياد تلاش دارد با استفاده موثر از شبکه های اجتماعی پيام نلسون ماندلا برای ياری رساندن به انسان های محروم جهان را به گوش جوانان برساند.

روز ماندلا در سال ۲۰۱۱ مصادف با دوشنبه خواهد بود و بنياد ماندلا مردم را هر دوشنبه حتی برای ۵ ثانيه يا ۵ دقيقه نيکوکاری و ياری به ديگران، دعوت می کند.

مسأله دوم موثر بودن استفاده از شبکه های اجتماعی است زيرا اين شبکه ها هم محلی هستند هم بين المللی.همچنين بنياد اميدوار است با مشارکت جوانان بتواند نظرات آنها را با بقيه مردم جهان در ميان بگذارد.

بسياری از مردم آفريقای جنوبی از تلاش های ماندلا برای از ميان برداشتن اختلافات نژادی که پس از پايان يافتن نظام آپارتايد هنوز ادامه دارد، ستايش می کنند. بنياد ماندلا بر طرح های توسعه و امداد رسانی نظارت داشته و همچنين اطلاعات مربوط به ماندلا را طبقه بندی و نگاه داری می کند.

عنوان اين بنياد در توئيتر «مرکز خاطرات» است. گفتنی است اين بنياد يک صفحه رسمی در فيس بوک را با عنوان «بنياد نلسون ماندلا» بخود اختصاص داده است. در اوايل ماه جاری ميلادی شرکت گوگل مبلغ ۱ ميليون و ۲۵۰ هزار دلار به اين بنياد اهدا کرد تا بيش از ۱۰ هزار سند شخصی ماندلا را اِسکن کرده و در دسترس عموم قرار بدهد و قرار است بانک اطلاعاتی ماندلا بطور رايگان در دسترس کاربران اينترنتی قرار بگيرد.

تحليلگران شبکه های اجتماعی در آفريقای جنوبی از رويکرد محتاطانه اين بنياد در بهره برداری از شبکه های اجتماعی تقدير کرده اند.

فيليپ ده وِت ميگويد: «اين بنياد برای مدتی طولانی در شبکه های اجتماعی حضور نداشته است. مسلماً اکنون زمان مناسب برای اين کار فرار رسيده است.»

۱۸ ژوئيه روز جهانی نلسون ماندلا است. از شهروندان خواسته شده است که در اين روز ۶۷ دقيقه از وقت خود را وقف فعاليت های نيکوکارانه کنند. هر دقيقه نماد يک سال مبارزه ماندلا برای دست يابی به عدالت اجتماعی در آفريقای جنوبی محسوب ميشود.

iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ