جمعه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۰

ازدواج سلطنتی ویلیام و کیت، آمیزه ای از سنت و مدرنیته


ازدواج سلطنتی ویلیام و کیت، آمیزه ای از سنت و مدرنیته
http://www.voanews.com/persian/news/arts/TheWeddingofKateandWilliam-2011-4-29-120972904.html


پس از ماه ها انتظار، روزجمعه، دوک و دوشس کمبریج (عنوان تازه ای که از سوی ملکه الیزابت دوم به ویلیام و کیت میدلتون اهدا شده) در کلیسای قدیمی «وست مینیستر» به عقد و ازدواج یکدیگر در آمدند.

مراسم عقد و ازدواج پرنس ویلیام و پرنسس کاترین که بیش از ٧۵ دقیقه به طول انجامید، آمیزه ای بود از سنت و مدرنیته که توانست چشم اندازی باشد برای مسیری که آینده سلطنت در انگلستان درپیش خواهد گرفت.

مراسم در کلیسای هزار ساله «وست مینیستر» برگزار شد که در دو طرف صحن ورودی آن درخت های سبز بلند به چشم می خورد و در زمینه این مراسم هم موسیقی کلاسیک همراه با هم خوانی گروه کربه گوش می رسید.

موسیقی «هابرت پاری» و سرود «من خوشحال بودم»، برای ورود عروس به داخل کلیسا انتخاب شده بود. موسیقی که پیش از این برای تاج گذاری های از آن استفاده شده است و نموداری است از موارد مثبتی که به رژیم پادشاهی نسبت داده می شود. موسیقی شکوهمندی که بدون آن که توجه شنونده را از رویداد اصلی منحرف کند در متن وقایع جریان دارد و با نوای آن، عروس جوان به سوی شاهزاده ای که در انتظار اوست قدم برمی دارد. در آغاز این مراسم، قطعه ای که توسط جیمز، برادر «کیت میدلتون» خوانده شد و دعای «مرا رهبری کن» که «ویلیام» و «کیت» برای این بخش از مراسم نوشته بودند، نشان از مقصود و منظور این دو در خدمت به خلق داشت. کمی بعد صدها هزار تماشاگر به همراه مدعوین داخل کلیسا دعای «عشق الهی، از همه عشق ها برتر» است را هم خوانی کردند.

دو ترانه تازه هم توسط «جان راتر» و «اوبی کاریتاس» آهنگساز اهل «ولز» به سفارش عروس و داماد برای این روز خجسته ساخته شده بود که در طول مدت اجرای مراسم عقد و ازدواج ویلیام و کیت توسط ارکستر سمفونی لندن اجرا شد.

هنگامی که ویلیام و کیت برای امضای دفتر ثبت به کلیسای کوچک پشت محراب اصلی «وست مینستر» رفتند، گروه همخوانان «خدا نگهدار این دو فرشته باشد» را خواندند و ویلیام و کاترین به عنوان یک زوج تازه با آهنگ «تاج امپراطوری» از کلیسا خارج شدند.

برخی از سرشناس ترین شخصیت های سیاسی، ورزشی و هنری بریتانیا شاهد مراسم عقد و ازدواج «پرنس ویلیام» و «پرنسس کاترین» دوک و دوشس کمبریج بودند.

دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا، دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا و همسرش ، پادشاه و ملکه نروژ والتون جان ستاره موسیقی پاپ برخی از مدعوین حاضر در کلیسا را تشکیل می دادند. «ایان تورپ» شناگرالمپیک اهل استرالیا و «گای ریچی» فیلمساز بریتانیایی و هم چنین «روآن اتکینسون» که به خاطر اجرای نقش کمیک «مستر بین» به معروفیت رسیده است در جمع دیده می شدند.

ساقدوش ها

«فیلیپا» خواهر کوچک تر کیت میدلتون با یک لباس بلند و سفید ساتن به عنوان ساقدوش عروس و «پرنس هری» برادر کوچک تر ویلیام با لباس نظامی به عنوان شاهد عقد شاهزاده انگلستان در مراسم کلیسای «وست مینیستر» شرکت داشتند.

«چلسی دیوی» دوست دختر «پرنس هری» نیز یکی از شرکت کنندگان در این مراسم بود و حضور او در میان خبرنگاران کنجکاو، موجی از حدسیات تازه درباره آینده روابط این دو را به همراه داشت.

چه کسانی از فهرست دعوت شدگان حذف شدند؟

شاهزاده بحرین، در آخرین لحظات رسما از حضور در این مراسم خودداری کرد و دلیل آن را نا آرامی های حاضر در کشور خود خواند. وزیر امور خارجه بریتانیا دعوت سفیر سوریه را پس گرفت و دلیل آن را هم رفتار غیرقابل قبول مقام های سوری و تهاجم نیروهای دولتی این کشور به آزادیخواهان نامید.

پرزیدنت باراک اوباما و نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه هرگز دعوتنامه ای برای شرکت در این مراسم دریافت نکردند. بنا بر گفته آسوشیتد پرس، مقام های دربار سلطنتی انگلستان توضیح داده اند که در این مراسم تنها رهبران کشورهای پادشاهی شرکت خواهند داشت.
iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ