یکشنبه، مهر ۱۱، ۱۳۸۹

آیت‌الله دستغیب:ادعای آزادی بیان با فیلتر کردن سایت در تضاد است


آیت‌الله دستغیب:ادعای آزادی بیان با فیلتر کردن سایت در تضاد است
http://www.radiofarda.com/content/F11_Iran_postelection_Ayatollah_Dastgheyb_new_statement/2174875.html

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، از مراجع تقلید و نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از فیلتر شدن سایت اطلاع‌رسانی خود، اقدام حکومت در فیلترینگ سایت‌های اینترنتی را مغایر با ادعای آزادی دانسته و از حاکمان جمهوری اسلامی با عنوان کسانی نام برده که بر «مرکب دروغ» سوار شده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، حدیث سرو، روز شنبه گزارش داده است که این مرجع تقلید نزدیک به اصلاح‌طلبان در سخنانی در مسجد قبای شیراز به شدت از فیلتر شدن سایت اینترنتی خود در ایران انتقاد کرده است.

آیت‌الله دستغیب با بیان این که حدود یک ماه است که پایگاه اطلاع‌رسانی را فیلتر کرده‌اند، گفته است: «وقتی دوستان طی نامه‌نگاری حقیقت امر را جویا شدند در پاسخ گفته شده است: آقای دستغیب در ارتباط با مجلس خبرگان صحبت کرده و از اشخاصی مانند موسوی و کروبی حمایت کرده است و باید این سایت بسته باشد».

این مرجع تقلید که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بارها از مقام‌های حکومتی و به ویژه رهبر جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب خونین معترضان به نتایج انتخابات انتقاد کرده، همچنین افزوده است: «خوب خود این آقایان در آن طرف دنیا مدعی می‌شوند که ایران کشوری آزاد است و هر کسی می‌تواند حرف خودش را بزند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. درست است این افراد بر مرکب دروغ سوار هستند، ولی ما که نمی‌توانیم همراه آنها بر این مرکب دروغی که درست کرده‌اند سوار شویم. خوب اگر به قول خودتان آزادی است که ما طبق معلوم خود صحبت کرده‌ایم و نزاعی هم با کسی نداریم؛ بلکه به دنبال این هستیم که واقعیات گفته شود و آن چیزی را که در قرآن و سنت آمده است، بیان شود.»

به نظر می‌رسد، اشاره آیت‌الله دستغیب، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت جمهوری اسلامی است که بارها در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های غربی ادعا کرده است، ایران آزادترین کشور دنیا است.

آیت‌الله دستغیب که به تازگی نیز در سایت خود در پاسخ به استفتایی تاکید کرده بود، ولی فقیه منتخب مجلس خبرگان هیچگونه «حقی بر مردم و ملت» ندارد، با انتقاد از مسدود شدن سایت‌های اینترنتی اظهار داشته است: «خلاصه این هم یک وضعی است که با حرف این افرادی که ادعای آزادی دارند در تضاد است. یعنی فیلترینگ را نمی‌شود با ادعای آزادی جمع کرد».

«اگر مردم یکدیگر را آگاه می‌کردند، گرفتار حکومت ظالم نمی‌شدند»

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که در اعتراض به «انحراف مجلس خبرگان از خواست ملت» از شرکت در جلسه اخیر آن خودداری کرده بود، در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به آموزه‌های اسلامی «خواست باطنی مردم برای نجات پیدا کردن از ظلم» را یکی از عوامل نابود شدن «حکومت‌های ظالم» دانسته است.

آیت‌الله دستغیب با برشمردن نمونه‌هایی تاریخی به آیه‌ای از قرآن در این باره اشاره کرده و چنین نتیجه‌گیری کرده است: «بنابراین همیشه از بین رفتن یک قوم و گروه به جهت عذاب و درخواست انبیا نیست، بلکه اگر مردم هم (حال یا مؤمنین و حتی غیر آنها) از خدا بخواهند که از ظلم رها شوند، این آیه آنها را هم شامل می‌شود».

وی همچنین با بیان این که حکومت‌ها نیز مانند انسان‌ها «اجل و مدت معینی» دارند، در عین حال از «مساحمه خود مردم» به عنوان یکی از عوامل طولانی شدن دوره حکومت‌های ظالم یاد کرده و افزوده است: «اگر مردم بعد از رسول خدا دنبال حق بودند، این گونه مبتلا به حکومت ظالم بنی‌امیه نمی‌شدند».

این مرجع تقلید همچنین وظیفه مردم را آگاه کردن جامعه نسبت به حقایق دانسته و گفته است: «اگر مردم حرف امام صادق را می‌شنیدند و تفحص می‌کردند تا حق را متوجه شوند، اگر مردمی که متوجه بودند به دیگران هم گزارش می‌دادند و جامعه خود را نسبت به حقایق آگاه می‌ساختند، بنی عباس به اسم دین نمی‌توانستند بر آنها حاکم شوند و مردم گرفتار حکام ظالم بنی عباس نمی‌گشتند».

آیت‌الله دستغیب ناآگاهی مردم را زمینه‌ساز استفاده ابزاری از دین توسط حکومت‌های ظالم برشمرده و افزوده است: «به هر حال این گونه شد که این حکام جور که خود را خلیفه و نایب رسول خدا هم می‌خواندند با استفاده ابزاری از دین مخالفین خود را به شدت سرکوب و مجازات می‌کردند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ