پنجشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۸۹

شرکت پرزیدنت اوباما در برنامه طنزتلویزیونی «دیلی شو»

شرکت پرزیدنت اوباما در برنامه طنزتلویزیونی «دیلی شو»
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Obama-2010-10-28-106085143.html

پرزیدنت باراک اوباما شب گذشته (٢٧ اکتبر) در یکی از برنامه های محبوب شبکه تلویزیونی «کمدی سنترال» به نام «دیلی شو» شرکت کرد و با «جان استوارت» کمدین و میزبان این برنامه به گفتگو پرداخت.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از فعالیت های انتخاباتی خود در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر آینده در این کشوردر برنامه ای که در شهر واشنگتن اجرا و ضبط می شد شرکت کرد و به سئوالات جان استوارت پاسخ گفت.

این نخستین بار است که یک رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری خود در یک برنامه طنز خبری شرکت می کند. این در حالی است که تنها یک هفته به انتخابات حساس و سرنوشت ساز کنگره آمریکا باقی مانده است.

آقای اوباما دریک گفتگوی خودمانی با مجری برنامه «دیلی شو» از برنامه های کاری خود دفاع کرد و گفت که امیدوار است که قانونگزاران حزب دمکرات که توانسته اند در دوسال گذشته علیرغم دشواری های موجود لوایح مهمی را به تصویب برسانند بتوانند با به دست آوردن آرای کافی یک دوره دیگر به خدمات خود ادامه بدهند.

علیرغم تم طنزآمیزی که برنامه های «دیلی شو» بر اساس آن پایه گذاری شده است، پرزیدنت اوباما در لحظاتی از این برنامه از مردم آمریکا خواست که حتما در انتخابات آینده شرکت کرده و رای بدهند.

کارشناسان سیاسی معتقدند تصمیم آقای اوباما برای شرکت در یک برنامه طنز و کمدی تلویزیونی بیش از هرچیز به خاطرایجاد ارتباط با رای دهندگان نسل جوان بوده است.

برنامه «دیلی شو» با حضور رئیس جمهور آمریکا بخشی از هم بخشی های دست اندرکاران این برنامه پرتماشاگر تلویزیونی بود برای کمپینی به نام «صف آرایی برای بازگرداندن عقل سلیم». تظاهراتی که جان استوارت به همراه همکار دیگر خود «استفن کولبرت» ترتیب داده است و روز شنبه آینده در شهر واشنگتن برگزار خواهد شد تا عکس العملی تمسخرآمیز به وقایع سیاسی اخیر و فعالیت های پیگیر حزب جمهوری خواه آمریکا برای دستیابی به آرای بیشتر و اکثریت کنگره و سنای آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده باشد. این تظاهرات به صورت طنز آمیزی «راهپیمایی برای زنده نگهداشتن ترس» خوانده شده است.

تظاهرات جان استوارت و استفن کولبرت به دنبال کمپین و راهپیمایی های «گلن بک» مجری محافظه کار برنامه های تفسیرسیاسی شبکه تلویزیونی «فاکس» Fox انجام می گیرد که با تمرکز بر مسائل مذهبی در مقابل بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن برگزار شد.

همان روز درهمان محل «ال شارپنر» رهبر مذهبی آمریکایی های آفریقایی تبار نیز تظاهرات دیگری به نام «نجات یک رویا» که اشاره به سخنرانی معروف دکتر مارتین لوترکینگ فقید دارد را برای ترویج عدالت اجتماعی و حقوق مساوی برای نژادهای مختلف برگزار کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ