چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۸۹

فهرست پیش بینی های اسکار ٢٠١١ منتشر شد


فهرست پیش بینی های اسکار ٢٠١١ منتشر شد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Oscarcontenders-2010-10-20-105386148.html

نتایج جشنواره های سینمایی چون ونیز، تلورید و تورنتوی ٢٠١٠ به ما نشان می دهد که فصل جوایز سینمایی رسما آغاز شده است. به این معنی که فهرست برندگان احتمالی جوایز اسکار را می شود تا اندازه زیادی از هم اکنون پیش بینی کرد.

درجوایز اسکار ٢٠١١ نیز چون امسال ، تعداد ١٠ فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال اسکارخواهند بود. یکی از سایت های مستقل سینمایی هالیوود به نام «ایندی وایر» IndieWire تازه ترین پیش بینی های دست اندرکاران سینمایی را در رابطه با نامزدها و برنده های احتمالی جوایز اسکار منتشر کرده است. این فهرست به ترتیب زیر است:

دررده بندی بهتری فیلم سال: فیلم های «ساعت ١٢٧»، « Inception» یا آغاز، یک فیلم علمی تخیلی با شرکت لئوناردو دی کپریو، «بچه ها حالشان خوب است» درباره دو زن همجنسگرا و فرزندان آن ها، «نطق پادشاه» درباره مشکل لکنت زبان پادشاه انگلستان در دوران جنگ جهانی دوم، «شبکه اجتماعی» ماجرای پیدایش شبکه اجتماعی فیسبوک، «داستان اسباب بازی ٣» و «استخوان زمستان» Winter's Bone به عنوان نامزدهای احتمالی جایزه بهترین فیلم سال ٢٠١٠ شناخته شده اند.

تعداد چهار فیلم دیگر از جمله «قوی سیاه» Black Swan فیلم ترسناکی درباره یک رقاص باله در نیویورک به عنوان فیلم هایی که ممکن است جایگزین یکی از ١٠ فیلم انتخابی بالا باشند معرفی شده اند.

در رده بندی بهترین بازیگر مرد سال ٢٠١٠ ، حاویه باردم، بازیگر برنده جایزه اسکار برای ایفای نقش اول فیلم رمانتیک و عاشقانه «بیوتیفول» ، رابرت دوال، بازیگرقدیمی برای فیلم « Get Low» درباره مردی که در جریان خاکسپاری خود شرکت می کند، جسی آیزنبرگ، برای بازی در نقش اول فیلم شبکه اجتماعی درباره پیدایش فیسبوک، کالین فیرث بازیگر بریتانیایی برای بازی درنقش پادشاه انگلستان در فیلم «نطق پادشاه» و جیمز فرانکو بازیگر جوان هالیوود برای فیلم «ساعت ١٢٧» هستند. دراین رده بندی نیز ازچند نفر دیگر به عنوان نامزدهای احتمالی دیگر نام برده شده از جمله «جف بریجز» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال گذشته که امسال برای بازی در فیلم «ترو گریت» True Gritدر این رده بندی قرار گرفته است و لئوناردو دی کپریو برای بازی در فیلم «آغاز» و «رایان گاسلینگ» برای بازی در فیلم «والنتاین آبی».

دررده بندی نامزدهای احتمالی جایزه بهترین بازیگر زن سال جوایز اسکار سایت اینترنتی «ایندی وایر» اینگونه پیش بینی کرده است: «آنت بنینگ» برای بازی در فیلم «بچه ها حالشان خوب است»، نیکل کیدمن بازیگر استرالیائی تبار برای بازی در فیلم «لانه خرگوش» Rabit's Hole، دایان لین برای بازی در فیلم «سکرتاریات» Secretariat درباره یک اسب برنده مسابقات اسبدوانی، جنیفر لورنس برای بازی در فیلم «استخوان زمستان» و لسلی منویل برای بازی در فیلم «یک سال دیگر».

طبق همین پیش بینی ها چند بازیگر زن دیگر نیز امکان نامزدی در این رده بندی را دارند از جمله «جولیان موور» برای بازی در فیلم «بچه ها حالشان خوب است» و میشل ویلیامز برای بازی در فیلم «والنتاین آبی».

کارگردانانی که پیش بینی می شود به نامزدی دریافت جایزه اسکار برسند عبارتند از «دنی بویل» کارگردان برنده جایزه فیلم «میلیونر زاغه نشین» برای ساختن فیلم متفاوت «ساعت ١٢٧» درباره سه کوهنورد که درغاری عمیق و ناشناخته ادر میان کوه های یخ گرفتار می شوند. «لیزا چولودنکو» برای فیلم «بچه ها حالشان خوب است»، دیوید فینچر، کارگردانی که چند فیلم موفق موزیکال تا کنون ساخته است برای فیلم«شبکه اجتماعی»، تام هوپر، کارگردان بریتانیایی برای فیلم «نطق پادشاه» و کریستوفر نولان برای فیلم «آغاز» با شرکت لئوناردو دی کپریو.

دونامزد احتمالی دیگر در این رده بندی به پیش بینی سایت اینترنتی ایندی وایر عبارتند از: جوئل کوئن برای کارگردانی فیلم «ترو گریت» با شرکت جف بریجز و مارک بومانک برای کارگردانی فیلم «هرگز نگذار بروم» با شرکت «کرا نایتلی» و «میشل ویلیامز» و هم چنین «پیتر ویر» کارگردان استرالیائی تبار برای فیلم «راه سیاه».

برخی از نام های شناخته شده که در پیش بینی رده بندی بهترین بازیگران نقش دوم مرد جوایز اسکارآمده اند عبارتند از:«مارک روفالو» برای بازی در فیلم «بچه ها همه حالشان خوب است» و «جفری راش» بازیگر استرالیائی تبار برنده اسکار برای ایفای نقش مربی که به تصحیح لکنت زبان پادشاه انگلستان در فیلم ظ«نطق پادشاه»می پردازد.

نام های آشنای دیگری که پیش بینی می شود در رده بندی بهترین بازیگر نقش دوم زن جوایز اسکار ٢٠١١ قرار بگیرند باید از «میراندا ریچاردسون» بازیگر بریتانیایی فیلم «ساخت داگنهام» Made in Dogenham نام برد و جکی ویور برای فیلم «سرزمین وحوش». هم چنین دایان ویست برای فیلم «لانه خرگوش». برخی دیگر از نامزدهای احتمالی این رده بندی طبق پیش بینی سایت سینمایی «ایندی وایر» عبارتند از «هلنا بونهام کارتر» بازیگر انگلیسی برای فیلم «نطق پادشاه».

به نظر می رسد فیلمنامه های فیلم های «بچه ها همه حالشان خوب است» به قلم لیزا چولوندنکو،«نطق پادشاه» نوشته دیوید سیدلر و «آغاز» نوشته کریس نولان در رده بندی بهترین فیلمنامه های سال ٢٠١٠ در رده جلوی این پیش بینی ها قرار دارند.

دربخش فیلم های «انیمیشن» دست اندرکاران «ایندی وایر» پیش بینی می کنند که دو فیلم «داستان اسباب بازی ٣» و «شرک برای همیشه» شانس بیشتری برای برنده شدن دارند. از دیگر نامزدهای احتمالی این رده بندی باید از انیمیشن «چگونه می توانید اژدهای خود را تربیت کنید» نام برد.

در رده بندی فیلم های مستند طبق این پیش بینی ها فیلم «در انتظار سوپرمن» درباره اشکالات سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا و «داستان تیلمن» ماجرای سرباز آمریکایی که در افغانستان کشته شده در صفوف اول نامزده های احتمالی قرار گرفته اند.

در بخش فیلم های خارجی، فیلم «بیوتیفول» محصول مکزیک با شرکت «حاویه باردم»، سیرکوس کلمبوس از محصولات کشور بوسنی و هرزکوینا،«زندگی برتر از هرچیز» ازآفریقای جنوبی، «خارج از قانون» از الجزیزه و «پیپلی لایو» از هند به پیش بینی «ایندی وایر» به نامزدی جوایز اسکار خواهند رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ