پنجشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۹۰

حکم دادگاه: چهارسال زندان برای پزشک شخصی مایکل جکسون


حکم دادگاه: چهارسال زندان برای پزشک شخصی مایکل جکسون
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Drmurrey-2011-11-30-134757793.html

قاضی دادگاهی در لس آنجلس، «کنراد موری» پزشک شخصی مایکل جکسون را به علت سهل انگاری هایی که در سال ٢٠٠٩ موجب قتل غیرعمد این سلطان موسیقی پاپ آمریکا شد به ٤ سال زندان محکوم کرد.

«مایکل پاستور»، قاضی دادگاه عالی لس آنجلس این حکم دادگاه را به دکتر«کنراد موری» که در اوائل ماه نوامبر پس از محاکماتی چند هفته ای درجریان مرگ نابهنگام مایکل جکسون گناهکار شناخته شد ابلاغ کرد. اما دکتر موری به خاطرکثرت تعداد زندانیان در زندان های لس آنجلس احتمالا نیمی از این مدت محکومیت را بیشتر انجام نداده و پس از دو سال از زندان آزاد خواهد شد.

هنگام قرائت حکم دادگاه، قاضی پاستور دکتر«موری» را یک پزشک سهل انگار و فردی که «اعمالش باعث خجالت و سرافکندگی جامعه پزشکان» است خواند. این قاضی هم چنین خاطرنشان ساخت که «دکتر موری ازحرفه پزشکی خود سوء استفاده کرده و با به کار گرفتن امکانات خود، به طور غیرقانونی برای دستیابی به داروهای مخدر قوی ازجمله «پرپوفول» برای مایکل جکسون اقدام کرده است. او درطول مدت تحقیقات در اطراف مرگ مایکل جکسون به مقامات مسئوول دروغ گفته است و در طول مدت محاکمات خود کوچکترین عکس العملی که نمایانگر پشیمانی او از اعمالی که منجربه مرگ بیمارش شده از خود نشان نداده است.»

تیم دادستانی نیزگفته است که «دکتر موری» دارویی را به مایکل جکسون تجویز کرده که هرگزنمی بایست از آن به عنوان داروی خواب آور استفاده شود. علاوه براین «موری» پس از تزریق چنین داروی خطرناکی به «مایکل جکسون» او را به حال خود رها کرده تا به کارهای شخصی و خصوصی خود رسیدگی کند. «موری» پس از آنکه متوجه شرایط وخیم و نزدیک به مرگ «مایکل جکسون» شد، مدت ها از تماس با گروه امداد پزشکی اورژانس خودداری کرد:«درواقع به این صورت بود که مایکل جکسون که جان خود را به دست دکتر موری سپرده بود به خاطرسهل انگاری های او جان سپرد.»

وکلای مدافع دکتر موری در طول محاکمات او کوشیدند تا ثابت کنند که مایکل جکسون با دست خود «پروپوفول» را به خود تزریق کرده است و این که دکتر موری بی گناه است. دکترموری درنهایت از حضور در صندلی شاهد و بیان وقایع خودداری کرد.

مایکل جکسون در ماه ژوئن ٢٠٠٩ در اطاق خواب قصر مسکونی خود در بورلی هیلز تنها چند روز پیش از آغاز یک تور بازگشت و اجرای کنسرت هایی در انگلستان درگذشت.

علاوه برمحاکمات جنایی ، پدر مایکل جکسون نیز در یک دادگاه شهری علیه «کنراد موری» به خاطر دروغگویی که منجر به مرگ پسر او شده است شکایت و ادعای خسارت کرده است.

درماه ژانویه آینده، دادگاه تازه ای به این مسئله رسیدگی خواهد کرد و دادستان از هم اکنون درخواستی مبنی بر پرداخت ١٠٠ میلیون دلار توسط دکتر موری بابت خسارت به خانواده جکسون به دادگاه ارائه کرده است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ