جمعه، آذر ۱۸، ۱۳۹۰

موسیقی مراسم گشایش المپیک لندن با گروه دونفره «آندرورلد»


موسیقی مراسم گشایش المپیک لندن با گروه دونفره «آندرورلد»
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Underworld-2011-12-8-135282423.html

گروه موسیقی دو نفره «آندرورلد» underworld که با ساختن تک ترانه born slippy در فیلمtrainspotting به معروفیت رسیدند، این بار به عنوان مسئول امور موسیقی جشن گشایش المپیک ٢٠١٢ در لندن انتخاب شده است

هفته گذشته در یک شب سرد و مهتابی،گروه دو نفره «آندرورلد» به استادیوم المپیک لندن رفتند تا به فضایی که قرار است در آن تا هفت ماه دیگر، برنامه ای اجرا کنند، برنامه ای که در سراسر دنیا پخش میشود، نگاهی بیاندازند.

ریک اسمیت و کارل هاید به عنوان مسئولان موسیقی جشن گشایش المپیک لندن برگزیده شده اند. قرار است این دو یک بار دیگر با «دنی بویل» کارگردان برنده جایزه اسکار فیلم «میلیونر زاغه نشین» و مدیر هنری المپیک همکاری کنند.

اسمیت می گوید به این امر افتخار میکند: «هم میترسم، هم هیجان دارم، هم خوشحالم و خلاصه همه این احساس ها را یکجا دارم! ما قبلا در مکان هایی مانند این استادیوم برنامه اجرا کردیم ولی مسئولیت بزرگی که در این کار به دوشمان است در تصور نمی گنجد. جشن گشایش المپیک در کشور زادگاهمان با هیچکدام از تجربه های قبلی قابل مقایسه نیست.»

گروه موسیقی الکترونیک «آندرورلد» مسئول بخش موسیقی جشن سه ساعته مراسم گشایش المپیک خواهد بود. برنامه ای که به گفته «دنی بویل» تمرکز آن بیش از هرچیز بر روی موسیقی خواهد بود. اما این گروه توضیحی درباره چند و چون و جزئیات این برنامه نمی دهند:« سعی کرده ایم خیلی چیزها را برای مدتی طولانی سری نگه داریم که کار آسانی نیست. معمولا در اینترنت و چند ویدیوی کوتاه از برنامه های آینده می گوییم ولی این بار تنها جوابی که می دهیم اینست که پروژه به خوبی جلو میرود.»

آنها حتی به این سوال که آیا هنرمندان دیگر هم در این جشن برنامه اجرا خواهند کرد یا نه پاسخی ندادند. در ایترنت شایعات بسیاری در مورد شرکت پل مک کارتنی و رینگو استار، اعضای گروه بیتل ها در برنامه به چشم می خورد. اما دست اندرکاران مراسم گشایش المپیک نم پس نمیدهند!

اسمیت میگوید گنجینه موسیقی بریتانیایی الهام بخش مجموعه ای است که آن ها برای کار خود درنظرگرفته اند:« فکر می کنم خیلی شانس آورده ایم که میراث موسیقیایی غنی در اختیار داریم و این باعٍث افتخار ماست. فقط امیدواریم که بتوانیم از پس این کار مهم به خوبی بر آییم.»

پس از نخستین همکاری با دنی بویل در فیلم trainspotting ،گروه «آندرورلد» سال گذشته در تهیه نمایش فرانکشتاین در «تئاترملی» انگلستان یک بار دیگربا این کارگردان همکاری کرد.

گروه هرچند در استادیوم های ورزشی بزرگ برنامه اجرا کرده اما ساختن موسیقی برای المپیک حرف تازه ایست. با این همه این دو پس از گذراندن مدتی در داخل استادیوم آن را مکانی الهام بخش می خوانند:«اینجا حسی خودمانی دارد با اینکه شمار زیادی از مردم را در خود جا می دهد. همه جای آن را بررسی کرده ایم، زمان بندی کرده ایم و از پله ها بالا و پایین رفته ایم تا گوشه های مختلف را ببینیم. فکر نمی کنم در تمام استادیوم حتی یک جای بد برای نشستن وجود داشته باشد!»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ