چهارشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۰

آزمایش واکسن «اچ آی وی» ساخت پژوهشگران کانادایی روی انسان


آزمایش واکسن «اچ آی وی» ساخت پژوهشگران کانادایی روی انسان
http://www.voanews.com/persian/news/AIDSVaccine_Canada-2011-21-12-136013293.html

برای اولین بار در تاریخ پیدایش ویروس «اچ آی وی»، پژوهشگران کانادایی، واکسن «اچ آی وی» را برای بیماری ایدز تولید کرده اند که از سوی «سازمان غذا و داروی ایالات متحده» تایید شده و مجوز آزمایش آن بر روی انسان صادر شده است.

این خبر روز سه شنبه ٢٩ آذر ماه، در دانشگاه «وسترن انتاریو» کانادا اعلام شد.

دکتر چیل یانگ کانگ، پژوهشگر و استاد دانشکده پزشکی و دندان پزشکی «شولیک» اعلام کرد:«ما برای رسیدن به این مرحله با چالش های بسیاری روبرو شدیم. این نخستین بار است که من برای آزمایش این واکسن روی انسان رضایت کامل و اطمینان خاطر دارم.»


دانشمندان دانشگاه «وسترن انتاریو» که تحت حمایت مالی شرکت سرمایه گذاری دارویی به نام «ساماگن» هستند، این واکسن را از طریق اصلاح ژنتیکی ویروس کشته شده پرورش داده اند.

به گفته پژوهشگران، این واکسن در آزمایش های نخستین، ایمنی بسیار بالایی در برابر ویروس ایجاد کرده است و تاکنون استفاده از آن هیچ عارضه جانبی نداشته است.

دکتر کانگ می گوید:«تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای آزمایش کلینیکی این واکسن بر روی انسان نقطه عطف بسیار مهمی برای ما است. زیرا احتمال دارد این واکسن با جلوگیری از ابتلای انسان به بیماری ایدز جان میلیون ها نفر را در سراسر جهان نجات دهد.»

وی می گوید:« تا کنون سه روش کلینیکی برای تولید واکسن «اچ آی وی» امتحان شده است که همگی از ویروس زنده برای تولید واکسن استفاده می کردند. هیچ کدام از پژوهشگران تا به حال روش ما یعنی استفاده از ویروس کشته شده، را به کار نگرفته بودند.»

واکسن «SAV001» ، در حال حاضر سه مرحله آزمایشات کلینیکی انسانی را پیش رو دارد.

در مرحله نخست که در ماه ژانویه سال ٢٠١٢ آغاز خواهد شد، این واکسن بر روی ٣٠ نفر داوطلب مبتلا به ایدز آزمایش می شود و عوارض جانبی آن مجدداً محاسبه خواهد شد.

در مرحله بعدی این واکسن بر روی ٦٠٠ انسان سالم (اچ آی وی منفی) که به شدت در معرض ابتلا به ویروس ایدز قرار دارند، آزمایش خواهد شد تا واکنش سیستم ایمنی بدن انسان به واکسن اندازه گیری شود.

در مرحله سوم، تاثیر این واکسن بر روی ٦ هزار نفر داوطلب سالم که احتمال ابتلا به بیماری ایدز در آنها بسیار بالا است، آزمایش خواهد شد.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ