جمعه، آذر ۲۵، ۱۳۹۰

چرا نشريه تايم معترضان را بعنوان چهره سال برگزيد؟


چرا نشريه تايم معترضان را بعنوان چهره سال برگزيد؟
http://www.voanews.com/persian/news/Time_Protesters-2011-12-15-135646078.html

نشريه تايم، هر سال در سنتی ديرين و در تيراژ ويژه ای شخصيت سال را معرفی می کند. بهار عرب و ساير تظاهرات در صحنه گيتی الهام بخش اين نشريه در انتخاب چهره سال ۲۰۱۱ بوده است.

چهره سال نشريه تايم شخصيت يا چيزی است، چه خوب چه بد، که فرهنگ و خبرهای روزمره جهان را تحت ثاثير و نفوذ قرار می دهد.

چهره سال ۲۰۱۱ مجله تايم، معترضان به ديکتاتورهای سرنگون شده جهان هستند که به نوشته اين نشريه به نيروی مردمی معنای تازه ای بخشيده اند.

«بابی گوش» ويرايشگر بين المللی نشريه تايم، در ارتباط با شخصيت سال، می گويد: امسال از لحاظ تظاهرات سياسی، سال فوق العاده ای بود. سالی که با بهار عرب شروع شد و با تظاهرات در بسياری از نقاط جهان از جمله روسيه، سوريه و همچنين در اروپا و ايالات متحده با جنبش اشغال وال استريت، پايان می گيرد.

ويرايشگر نشريه تايم اين جنبش های مردمی را ناشی از نسل جوان جهان می داند، نسلی که خواستار تغيير و رهايی از ديکتاتوری اقتصادی و سياسی است.

«بابی گوش» می گويد: اين جوانان هستند که ميگويند ما نمی خواهيم آنچه را که والدين ما پذيرفتند، بپذيريم. بله اقتصاد بود که تظاهرکنندگان را در بسياری از نقاط به خيابان ها کشاند اما مساله عميق تر از اين هاست. جوانان می خواهند بر آينده خود کنترل داشته باشند. کنترلی که مدت هاست ما شاهد آن نبوده ايم.

جوانان تظاهرکننده، انتخاب معترضان به عنوان چهره سال را که ناشی از رويدادهای سال ۲۰۱۱ بوده است تاکيدی بر يک تحول اجتماعی می دانند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ