سه‌شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۰

ابتکار تازه «والنتینو»، نمایش مجازی مد در اینترنت


ابتکار تازه «والنتینو»، نمایش مجازی مد در اینترنت
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Valentino-12-6-11-135101473.html

والنتینو گاراوانی، یکی از چهره های افسانه ای عالم مد لباس با یک ابتکار تازه و برای نخستین بار درتاریخ نمایش مد، با ايجاد يک موزه مجازی در اينترنت، طرح های لباس خود را برای عموم مردم در سطح جهان به نمايش گذاشته است.

«والنتینو» که در حال حاضر بازنشسته است، برای نمايش مجموعه ای از معروف ترين طرح های لباس خود در موزه هنرهای مدرن شهر نيويورک MOMA از اينترنت بهره گرفته است.

تکمیل اين پروژه پر هزينه، که همه بودجۀ آن از طرف والنتينو و شريک او «جیانکارلو جامتی» تأمين شده است، دو سال بطول انجاميده است.

«جامتی » در یک کنفرانس مطبوعاتی در باره این پروژه می گوید:«من و والنتينو تصميم گرفتيم اين وبسايت را بطور رايگان در اختيار همه قرار بديم. مردم برای دانلود کردن آن لازم نيست پولی پرداخت کنند. من معتقدم اين کار امکانات تازه و مهمی را در اختیار علاقمندان به مد به ویژه نسل های آينده می گذارد.همه سرمايه این کارهم از طرف من و والنتينو تأمين شده و افراد ديگه ای در سرمايه گذاری اون شريک نيستند و دخالتی نداشته اند.»

اين موزه اينترنتی با استفاده از تکنولوژی سه بعدی بيش از ۳۰۰ طرح لباس را به نمايش می گذارد. طرح ها در گالری ها و غرفه های مختلف و در زوايای گوناگون به صورتی گنجانده شده اند که اگر در يک موزه واقعی قرار می گرفتند به فضایی در حدود ۱۰ هزار متر مربع نياز داشتند.

والنتينو که طرح هايش را چون فرزندانش می داند، نمی تواند بگويد کدام يک از این طرح ها برایش محبوب تر است:«همه اونها رو خيلی دوست دارم. بخصوص از طرح های سياه و سفيدم خيلی خوشم می ياد. می دونين خيلی سخته، اگر تو هر کدام از این اتاق های مجازی ازم سئوال کنين کدومو بيشتر ترجيح می دهی، جوابش آسونتر می شه.»

«والنتينو» و «جامتی »از ستاره جوان سينمای هاليوود «آن هاتووی» که یکی از مشتری های پروپاقرص آن هاست دعوت کردند تا خبر افتتاح این پروژه هنری را اعلام کند.

والنتينو، هنرمند ۷۹ ساله اهل «رم» در طول ۵۰ سال فعاليت حرفه ای خود برای شخصيت های زيادی، از جمله سياستمداران و ستارگان سينما و حتی سوسياليست ها (اعضای یکی از احزاب سیاسی ایتالیا) لباس طراحی کرده است. وی در سال ۲۰۰۸ خود را بازنشسته اعلام کرد و اکنون بعد از گذشت سه سال می گويد قصد بازگشت به جهان مد را ندارد. اين موزه اينترنتی هم اکنون در سايت والنتينو-گاراوانی-آرکايوز. او آر جی ValentinoGarvaniArchives.org قابل دسترسی است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ