چهارشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۰

سرويس دهی قطار تاريخی و لوکس مسکو به پاريس از سر گرفته شد


سرويس دهی قطار تاريخی و لوکس مسکو به پاريس از سر گرفته شد
http://www.voanews.com/persian/news/France_Train-2011-12-14-135567453.html

اولين قطار تاريخی و لوکس مسکو- پاريس پس از ۱۷ سال وقفه روز سه شنبه پس از طی مسيری طولانی مسافران را از پايتخت يخزده روسيه به پاريس رساند.

اين قطار لوکس برای رسيدن از مسکو به پاريس مسيری ۳ هزار و ۷۷۱ کيلومتری را از دل اروپای شرقی و مرکزی طی ميکند و از بلاروس لهستان و آلمان می گذرد. مسافران در اين قطار ۳۷ ساعت در راه هستند.

پاتريک، يکی از مسافران، می گويد: اين اولين قطاری است که دو پايتخت - مسکو و پاريس - را مستقيما به هم وصل می کند و تنها به همين دليل خيلی نمادين و مسحور کننده است.

داخل قطار مسافرها می توانند وقت را در بار يا رستوران بگذرانند. آنهايی هم که به دنبال تجربه های ناب تر و ممتازتر مسافرتی هستند می توانند بليط يکی از کوپه های لوکسی را بخرند که شبيه اتاق هتل تزئين شده است - بليطی به قيمت ۱٢۰۰ يورو برای هر نفر.

بعضی مسافرها می گويند گذشت زمان را حس نکردند. يکی از مسافران هم بهترين بخش سفرش را جمع دوستانه و مسافرانی دانست که از هرگوشه جهان بودند.

يک مسافر می گويد: سرعت زندگی آرام تر است و آدم ميتواند معاشرت کند و با آدم های جديد از مليت های مختلف آشنا شود. فرقی نمی کند روس باشند يا بلاروس، لهستانی، آلمانی يا فرانسوی. خوش گذشت. در هواپيما اينقدر خوش نميگذرد. گذشت زمان را حس نکردم.

در ايستگاه پاريس از مسافران در بدو ورود قطار با يک مراسم کاملا فرانسوی استقبال شد. آنها از روی فرش قرمز رد شدند و با شامپاين و شيرينی پذيرايی شدند. حتی گروهی از رقاصان سنتی فرانسه «رقص کنکن» برايشان رقصيدند.

ممکن است سرعت زندگی در اين قطار لوکس کند به نظر بيايد اما سرعت واقعی اش تا ٢۰۰ کيلومتر در ساعت است.

قطار صبح دوشنبه مسکو را ترک کرد و پس از يک توقف در برلين روز سه شنبه وارد پاريس شد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ