دوشنبه، دی ۰۵، ۱۳۹۰

معلمان دربند را آزاد کنید - به فضای امنیتی حاکم خاتمه دهید


بیانیه سازمان معلمان ایران درباره اعضای دربندشان: معلمان دربند را آزاد کنید - به فضای امنیتی حاکم خاتمه دهید
دو شنبه 26 دسامبر 2011

http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article1548

اعضای سازمان معلمان ایران، که یکی از نهادهای صنقی معلمان ایران است در تازه‌ترین بیانیه خود از آخرین وضعیت معلمان زندانی کشور گفته‌اند و خواستار آزادی این معلمان و اعضای دربند خود شده‌اند.

متن کامل بیانیه این سازمان ‫بدین شرح است:

بدون تردیدشان و جایگاه معلم بسی فرا‌تر از آن است که در پیچ و خم مشکلات ناشی از بی‌تدبیری‌ها گم شود. مهم‌تر از آن نحوه برخورد و تعامل دولت با این موقعیت است که میزان صداقت و درستی در گفتار و تطابق آن با کردار را ثابت می‌کند. مدت مدیدی است که تعدادی از معلمان فعال و دلسوز این مرز و بوم، زندانی اندیشه‌های تنگ نظرانه و مستبدانه عده‌ای کوته بین و فاقد تدبیر شده‌اند.

محمد داوری، مسوول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران از شهریور ماه سال ۸۸ تاکنون بدون یک روز مرخصی و استفاده از حقوق قانونی در زندان اوین به سر می‌برد. علی‌پور سلیمان، مسوول تشکیلات و برنامه ریزی همین سازمان نیز از خرداد ماه امسال، تاکنون درهمین زندان به سر می‌برد. عبدالله مومنی، دبیر منطقه دو آموزش و پرورش تهران نیز پس از حوادث انتخابات ۸۸ تاکنون در زندان به سر می‌برد. نبی الله باستان، معلم کردستانی و عضو کانون صنفی معلمان نیز زندانی است. مهندس هاشم خواستار، معلم بازنشسته مشهدی با وجود شرایط جسمی نامناسب پس از انتخابات سال ۸۸ در زندان به سر می‌برد. رسول بداقی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان نیز از سال ۸۸ زندانی است و اکنون در زندان رجایی شهر به سر می‌برد. علیرضا هاشمی، از سازمان معلمان ایران، علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران و تعدادی دیگر از اعضای تشکل‌های صنفی – مدنی معلمان دارای پرونده‌های مفتوح قضایی هستند ودر انتظار برگزای دادگاه‌شان به سر می‌برند. همچنین تعداد زیادی از معلمان در سراسر کشور پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت، محاکمه و زندانی شده‌اند که با توجه به حضور گسترده و نقش معلمان در همه انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده این برخورد‌ها غیر شایسته و غیر مدبرانه است.

ما اعضای این سازمان تاسف عمیق خود را از این وضعیت و همچنین بی‌توجهی وزیر آموزش و پروش، حاجی بابایی نسبت به وضعیت معلمان دربند اعلام می‌داریم عملکرد آقای حاجی بابایی به گونه‌ای بوده است که تاکنون نه نماینده معلمان در آموزش و پرورش که نماینده دولت دروزارت آموزش و پرورش قلمداد شده است. این وزیر تاکنون هیچ اشاره‌ای به معلمان زندانی هم نکرده است.

این در حالی است که زمانی این وزیر خود و زیر مجموعه‌اش را با امیر کبیر و دوران او مقایسه می‌کرد، اما این وزیر حتی از پذیرفتن خانواده‌های معلمان دربند خودداری می‌کند؟ نمی‌دانیم آقای حاجی بابایی چه پاسخی در برابر این عملکرد خود دارد؟

سازمان معلمان ایران به عنوان یک تشکل صنفی – مدنی که همواره خود را متعهد به پی گیری حقوق به حق فرهنگیان دانسته و می‌داند به طور جدی از همه مسوولان به ویژه مسوولان حوزه قضایی می‌خواهد که در اسرع وقت به وضعیت این معلمان زندانی رسیدگی و شرایط آزادی آنان را فراهم آورد. هر چند همیشه رویکرد وزارت آموزش و پرورش به تشکلهای معلمان تهاجمی و امنیتی بوده است و این امر موجب شده امروز در کشور از فعالیت تشکل‌های مستقل و منتقد خبری نباشد اما با این وجود سازمان معلمان ایران از زمان تاسیس تاکنون فعالیتهای قانونی خود را با وجود بی‌مهری‌ها، مشکلات و کارشکنی‌های فراوان استمرار بخشیده است و بار دیگر با قاطعیت و صراحت از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارد تا ‌‌نهایت تلاش خود را برای آزادی معلمان دربند به کار بندد و امنیت روانی و فکری خانواده‌های این معلمان را تامین کند.

همچنین سازمان معلمان ایران مخالف صریح وضع امنیتی موجود در آموزش و پرورش است چرا که این شرایط مانع پویایی و خلاقیت در عرصهٔ تعلیم و تربیت است بنابراین این سازمان به طور جدی از مسوولان می‌خواهد به برخورد امنیتی و قضایی با فعالان مستقل، منتقد و تشکل‌ها پایان دهد.

آذر ماه ۱۳۹۰

سازمان معلمان ایران



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ