شنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۰

استفاده از کودکان در بمبگذاری های انتحاری در افغانستان


استفاده از کودکان در بمبگذاری های انتحاری در افغانستان
http://www.voanews.com/persian/news/Child_Suicidebomber-2011-12-31-136472848.html

در افغانستان شورشيان در مقابله با نيروهای افغان و ائتلاف دائما تاکتيک های جنگی خود را تغيير می دهند. بورکا می پوشند. بمب را در عمامه خود پنهان می کنند و بويژه از کودکان در بمبگذاری های انتحاری، استفاده می کنند.

علی احمد يک پسر ۱۳ ساله پاکستانی که در افغانستان شيوه های جنگ آموخته است، می گويد: به من ياد دادند چطور از تفنگ استفاده کنم، چطور با فشار دادن يک دکمه، حمله انتحاری بکنم. اول گفتند به من پول می دهند.

علی، پدر و مادر خود را از دست داده و او و برادر کوچکش با عمويشان در بلوچستان پاکستان زندگی می کردند. سه ماه قبل او از خانه فرار کرد.

اين پسربچه ۱۳ ساله می گويد: سه نفر را در نزديکی مرز ديدم و از آن ها خواستم به من کار بدهند. آن ها من را گرفتند و چشم ها و دست و پايم را بستند و به يک مرکز آموزشی بردند. بيست روز به من آموزش دادند.

پس از آموزش از علی خواسته شد با بستن بمب به خودش به يک پايگاه ايالات متحده در افغانستان حمله کند.

علی احمد می گويد: به من گفتند اگر حمله انتحاری بکنم به بهشت ميروم، حتی اگر فقط يک آمريکايی کشته شود. از آنها پرسيدم که خودم هم کشته می شوم؟ آنها گفتند روحم آرامش پيدا خواهد کرد.

علی می گويد او قصد فرار داشت اما چند شهروند افغان که حرکات او را مشکوک ديدند او را به مقام های امنيتی تحويل دادند.

مقام های قندهار می گويند شورشيان اخيرا تلاش می کنند با سربازان مقابله رو در رو نکنند و از کودکان برای حمله های انتحاری استفاده کنند.

ژنرال عبدل رازق، فرمانده پليس قندهار، می گويد: استفاده از کودکان تاکتيک جديد دشمن است. به بچه ها ۵۰ تا ۱۰۰ افغانی داده می شود و آنها نمی دانند چه چيزی را حمل می کنند و انفجار بمب هم از راه دور انجام می شود. به بچه ها می گويند زنده می مانند. آنها بچه هستند و باور می کنند. ولی آنهايی که بزرگترند ديگر نمی خواهند اين کار را انجام بدهند.

طالبان افغانستان ادعا می کند از کودکان در بمبگذاری استفاده نمی کند.

علی در بازداشت است و مقام های امنيتی نمی دانند با او چه کنند. او خانواده ای ندارد و هيچ پناهگاهی نيز حاضر نيست او را بپذيرد.علی می گويد می خواهد درس بخواند و بازی کند مانند پسربچه های هم سالش.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ