جمعه، دی ۰۲، ۱۳۹۰

برادر آریا آرام نژاد: ما واقعا نگران وضعیت اریا هستیم


تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۰, ساعت ۱۶:۴۴
برادر آریا آرام نژاد: ما واقعا نگران وضعیت اریا هستیم
فردا نگویند به مرگ طبیعی مرده است
http://www.rahesabz.net/story/46677/

جـــرس: برادر آریا آرام نژاد، هنرمند حامی جنبش سبز و زندانی سیاسی محبوس در زندان بابل، نسبت به وضعیت جسمانی برادرش اظهار نگرانی کرده و گفته است: "آریا از نظر قلبی دچار بیماری است و ما واقعا نگران هستم و اصلا نمی دانیم چه بکنیم، اگر با همه این اوصاف او بمیرد به مرگ طبیعی نمرده است بلکه مسئولان جمهوری اسلامی خودشان باید مسولیت مرگ برادرم را بپذیرند. فردا نگویند به مرگ طبیعی مرده است."


این فعال جنبش سبز ساکن مازندران، همچنین نسبت به انتقال برادرش آریا، به بند قاتلان و مجرمین خطرناک ابراز نگرانی کرد و گفت: برادرم را به جرم خواندن یک آواز زندانی کردند و حالا در این دارالتادیب یک جوان دلسوزی که نسب به مردم کشورش احساس مسولیت می کرد را باید شب و روز را با قاتلین و دزد ها به سر کند.


گفتنی است، طی روزهای اخیر، گروهی از زندانیان سیاسی در شهرستان بابل از جمله آریا آرام نژاد (هنرمند، خواننده و آهنگ ساز حامی جنبش سبز)، علیرضا فلاحتی، علی عباسی و رحمان یعقوبی دیگر زندانیان سیاسی مازندران به بند سارقین و مجرمین خطرناک منتقل شده اند که برخی از خانواده ها ضمن تایید این خبر نسبت به وضعیت زندانیان خود ابراز نگرانی کرده اند.


به گزارش کلمه، مهدی آرام نژاد خاطرنشان کرده است: "ما همواره سعی کردیم در نهایت آرامش و سکوت پیگیر وضعیت برادرم باشیم تا به قبا و ردای آقایان بر بخورد تا این موضوع یک طوری به نتیجه برسد اما در نهایت متوجه شدیم که آنها را با قاتلان و زورگیران هم بند کرده اند."


وی تصریح می کند: البته به لحاظ جامعه شناسی همین هم باید بررسی شود که فقر وقتی بیداد می کند دزد و زورگیری هم رواج می یابد، و من هم نمی خواهم به بعد اجتماعی این ماجرا ورود پیدا کنم ولی اعتراض مان این است که چرا یک هنرمندی که یک آواز خوانده که خیلی هم خوب توانست وضعیت موجود در ایران را از طریق همین آواز منعکس کند و از زبان مردم هم آواز خوانده است چرا باید با کسانی که قتل و دزدی مرتکب شده اند در یک بند باشد؟ به چه جرمی یعنی فعلی که برادرم انجام داده است متناسب است با حکم مجازاتی که برایش در نظر گرفته اند؟


وی می گوید اگر مسولین نمی دانند در این زندان ها چه خبر است و به مردم چه می گذرد این عذر بدتر از گناه است و اگر می دانند که چه خبر است خب این جنایت است.


وی در مورد پیگیری های قضایی خود به منظور ملاقات با آریا آرام نژاد می گوید: ما وقتی رفیتم دادستانی، آقای اکبرزاده معاون دادستان می گوید آریا از نظر ما یک زندانی عادی است و نیازی به نامه ما برای ملاقات نیست اما وقتی می رویم زندان می گویند برای این جور زندانی ها نیاز به نامه دادستان است و دوباره بر می گردیم دادستانی می گوید شاید سازمان زندان ها یک قانون خاص خودش را داشته باشد، این یک بام و دو هوا یعنی چه؟ الان یک الف بچه هم می فهمد که سازمان زندان ها زیر نظر دادستانی دارد کارهایش را انجام می دهد، یعنی ما را میان زندان و دادستانی به همدیگر پاس می دهند و این رفتار ها واقعا برای تحقیر کردن است. برخوردهایی با ما می کنند که فقط در شان خودشان است.


برادر آریا آرام نژاد ادامه می دهد: شاید درست نباشد که این را بگویم ولی من دوست ندارم به شخصیتم به حرمتم اینطوری توهین کنند. هیچ طلبی از این انقلاب ندارم ولی من هم برای این کشور جبهه رفتم، جانباز شدم ولی اگر گوش کری در میان مسولان هست که حرف های ما را نمی شنوند می خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم حداقل این فریاد بلند را بشنوند که نیروهای جبهه رفته و جانباز هیچ طلبی از انقلاب ندارند ولی دوست داشتند یک وضعیت بهتری برای مردم رقم می خورد.


مهدی با اشاره به اینکه مسولان اصلا پاسخگو نیستند می گوید: در مملکتی که جرم سیاسی هنوز تعریف نشده یک جوان هنرمند را با قاتلان هم بند می کنند و بعد خانواده ها نمی دانند از چه کسی باید بخواهند که به این وضعیت رسیدگی کنند از رییس جمهور؟ ایشان که اصلا کاره ای نیست، از رییس قوه قضاییه یا از رهبری جمهوری اسلامی؟ خیلی سخت است وضعیتی که خانواده ها تحمل می کنند …


وی در عین حال تاکید می کند که آریا آرام نژاد جوانی است که نمی تواند مشکلات مردم را ببیند و سرش را پایین بیاندازد، او دچار هیجانات هم نیست بلکه با احساس مسولیت وضعیت اجتماعی و سیاسی را دید و آوازی را خواند حالا سوال اینجاست آیا مسولان به جای شنیدن درد دل های مردم باید بزنند توی سرشان؟ حرف من فقط آریا نیست صحبتم این است که اینها چرا حرکات شفاف مردم را تحمل نمی کنند؟


برادر این هنرمند دربند با اشاره به وضعیت سایر زندانیان سیاسی شهرستان بابل می گوید: آقای شهیری یکی از نیروهای فرهنگی کشور است که در استان مازندران خیلی ها ایشان را می شناسند، آقای دکتر سروش، آقای میری، اینها از چهره های فرهیخته و سرشناس استان مازندران هستند و مردم اینها را می شناسند ولی وقتی می بینند که مملکت دارد با فرهیختگان شان چنین برخورد می کنند که به خاطر عملکردشان باید زندانی باشند طبیعی است که نگران می شوند.


مهدی آرام نژاد که خودش از چهره های شناخته شده شهرستان بابل است می گوید: هیچ نسلی دوبار انقلاب نمی کند مرحوم جلال آل احمد می گفت انقلاب سم است اما متاسفانه یک عده ای در درون نظام هستند که از اراده مردم سو استفاده کردند و می خواهند جامعه را به بحرانی بکشانند که ما یک سم دیگری بخوریم و یک انقلاب دیگری انجام دهیم. شاید سن شما کم باشد و به خاطر نیاورید که بهترین نیروهای کشورمان یا شهید شده اند و یا اعدام شده اند. من فکر نمی کنم جامعه ایرانی یک حرکت شتابنده و یک انقلاب دیگری که در یک دوره ای به اصطلاح کاربرد داشت را برتابد. اگر در بین مسولان کسی هست که می فهمد و این مسائل را درک می کند، اجازه ندهد در داخل این نظام کاری کنند تا مردم اینگونه برانگیخته شوند، باور کنید موج عظیمی از مردم مخالف اند.


وی با اشاره به وضیعت بیماری آریا آرام نژاد می گوید: برادرم قرص قلب مصرف می کند و دکتر ایشان هم این موضوع را تایید کرد که ایشان از نظر قلبی دچار بیماری هستند و ما واقعا نگران هستم و اصلا نمی دانیم چه بکنیم، اگر با همه این اوصاف او بمیرد به مرگ طبیعی نمرده است بلکه مسئولان جمهوری اسلامی خودشان باید مسولیت مرگ برادرم را بپذیرند. ما نگران هستیم. فردا نگوئید به مرگ طبیعی مرده است. این حرفم خطاب به مسئولانی است که پس از هر فاجعه اعلام می کنند ما نمی دانستیم. هر چند ندانستن وضع امنیتی عذر بد تر از گناه است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ