شنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۰

«هوگو» و«جدایی نادر از سیمین» برندگان جوایزانجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا


«هوگو» و«جدایی نادر از سیمین» برندگان جوایزانجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Awards-2011-12-2-134909188.html

فیلم سه بعدی و خانوادگی تاز«هوگو» Hugo داستان پسربچه یتیمی که در یک ایستگاه راه آهن در پاریس زندگی می کند به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» جایزه بهترین فیلم سال «جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا» و بهترین کارگردان سال را از آن خود ساخت درحالی که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته کارگردان ایرانی «اصغر فرهادی» یک بار دیگر جایزه بهترین فیلم خارجی سال را به دست آورد.

از برندگان دیگر این جایزه معتبر، «تیلدا سوینتون »بود که برای برای ایفای نقش در فیلم «باید راجع به کوین حرف بزنیم» جایزه بهترین بازیگر زن سال را به دست آورد و «جورج کلونی» که جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «نوادگان» دریافت کرد.

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا متشکل از گروهی از تاریخ شناسان سینما، دانشجویان و استادان رشته سینما در دانشگاه های مختلف آمریکاست که در سال ١٩٠٩ پایه گزاری شده است و یکی از نخستین گروه های اهدای جوایز سینمایی در آغاز فصل جوایز در آمریکا به شمار می رود.

فیلم صامت و سیاه و سفید «آرتیست» The Artist با کارگردان و بازیگران فرانسوی آن که هفته گذشته توسط «حلقه منتقدین سینمایی نیویورک» به عنوان بهترین فیلم سالی که گذشت انتخاب شد یکی از فیلم های مورد توجه «NBR» بود.

علاوه بر «آرتیست»، فیلم خشونت بار «درایو» Drive، آخرین بخش از فیلم های پرطرفدار«هری پاتر» و هم چنین فیلم «عید مارچ» ساخته جورج کلونی جزو فهرست ١٠ فیلم برتر سال «انجمن ملی منتقدین آمریکا» قرار گرفت.

فیلم «نوادگان» Descendents علاوه بر جایزه بهترین بازیگر مرد سال برای «کلونی»، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز برای «شیلین وودلی» به همراه داشت.

«کریستوفر پلامر» بازیگر قدیمی و ٨١ ساله تئاتر و سینمای بریتانیا، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال برای بازی در فیلم «تازه کار ها»Beginners و ایفای نقش پیرمردی که در ماه های آخر زندگی به همجنسگرایی خود پی می برد را به دست آورد.

درام ایرانی «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم زبان خارجی سال را به دست آورد. در حالی که «مایکل فسبندر» برای بازی در چهار فیلم مختلف در سال ٢٠١١، از جمله فیلم های «جین آیر» و «اکس من» X-Men، جایزه ویژه «انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا» را به دست آورد.

گروه بازیگران فیلم «کمک» Help درباره مسائل نژادی در آمریکا در دوران جنبش های آزادیخواهی سیاهان در این کشور برنده جایزه یک «آنسامبل» بازیگری یا گروه بازیگران دریک فیلم شد.

بازگویی احساسات ژرف انسانی


«انی شولوف» رئیس انجمن منتقدین فیلم آمریکا، ضمن اهدای جایزه به اسکورسیزی، فیلم «هوگو» را فیلمی خواند که تماشاگر را به روزهای اول «سینما» می برد اما درعین حال در آن از آخرین و تازه ترین تکنولوژی مدرن برای بیان منظور استفاده شده است:«این فیلم از لحاظ بصری و ارائه جلوه های ویژه حقیقتا کم نظیر است. در عین حال از نظر احساسی نیز تماشاگر را با خود به درون ژرف ترین احساسات شخصی انسان ها می کشاند.»

فیلم های منتخب هیئت گزینش «اNBR» غالبا برنده جایزه «اسکار»نیز می شوند اما سال گذشته ، درحالی که «انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا» فیلم «شبکه اجتماعی» Social Network را به عنوان برنده بهترین فیلم سال انتخاب کرد، جایزه اسکار به «نطق پادشاه»، فیلم بریتانیایی درباره مشکل لکنت زبان پادشان انگلستان اهدا شد.

جوایز «انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا» روز ١٢ ژانویه طی مراسمی در یک شب نشینی مجلل در نیویورک به برندگان آن اهدا خواهد شد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ