یکشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۵

سایت "انتخاب خبر" اقدام دکتر محمد ملکی را "مشکوک" خواند

سایت "انتخاب خبر" اقدام دکتر محمد ملکی را "مشکوک" خواند
 
روز گذشته در خبر انتشار سخنان جعلی منتسب به دکتر محمد ملکی متن نوشتار ایشان ضمیمه شده بود که موضوع را به روشنی توضیح داده اند (1).  همچنین لینک منبع خبر که از فیسبوک عمومی دکتر محمد ملکی است در همانجا آمده که هرکسی می تواند با یک کلیک مراجعه و بحث خود را آزادانه مطرح کند (2).
 
امروز سایت "انتخاب خبر" توضیحات ضمیمه شده در زیر را در مورد تکذیبیه مصاحبه دکتر محمد ملکی منتشر کرده و می نویسد "متأسفانه در یک اقدام پرسش برانگیز و مشکوک، دکتر محمد ملکی، رئیس اسبق دانشگاه تهران مصاحبه خود با پایگاه خبری انتخاب خبر را تکذیب کرد" (3).
 
شخصاً با سایت "ایران خبر" هیچگونه آشنایی ندارم.

اما دکتر محمد ملکی شخصیتی معتبر در جنبش سیاسی و مدنی ایران است و کاربرد اصطلاح "مشکوک" در متن زیر که در ارتباط با آقای دکتر محمد ملکی به کار رفته، کار درستی نیست.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
هشتم فروردین ماه 1395
March 27, 2016
 
پانویس:
 
1. درباره انتشار سخنان جعلی منتسب به دکتر محمد ملکی
http://www.ghandchi.com/1142-mohammad-maleki.htm
 
2. لینک نوشتار دکتر محمد ملکی در صفحه فیسبوکی عمومی ایشان
 
 
3. توضیحات "انتخاب خبر" درباره تکذیبیه مصاحبه دکتر محمد ملکی با این رسانه
http://entekhabkhabar.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID=7841,1 

انتخاب خبر: پس از انتشار مصاحبه دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ درباره شعار سال 1395، دکتر ملکی انجام هرگونه مصاحبه با این رسانه را تکذیب کرد و متن تکذیبیه ای را به شرح زیر برای رسانه های خارجی و بیگانه ارسال کرده است.

در این تکذیبیه که به عنوان نمونه در سایت های ایران گلوبال و قندچی با عنوان «انتشار مصاحبه دروغین با محمد ملکی در رسانه رژیم» انتشار یافته، آمده است:
"بسم الحق، اخیرا سایتی با نام «انتخاب خبر» در مصاحبه ای ساختگی، سخنانی جعلی را به بنده منتسب کرده است. دروغ بودن این سخنان برای هر کس که اندکی آشنایی با مواضع سیاسی من داشته باشد عیان خواهد بود. اینجانب ضمن تکذیب انجام هرگونه مصاحبه ای با این سایت گمنام، اعلام میکنم که تمامی این سخنان ساختگی است. بنده مواضع سیاسی و نقدهایم به نظام... را در نوشته ها و مصاحبه هایم بیان کرده ام و مشخص نیست که هدف از انتشار این جعلیات چیست. شرم آور است که این مهملات توسط سایتی منتشر می شود که ظاهرا دارای مجوز فعاليت از هيات نظارت بر مطبوعات است و ظاهرا در نظام... تنها چیزی که نیاز به نظارت ندارد، دروغ بافی توسط رسانه های ساخته حکومت است.
دکتر محمد ملکی
۷ فروردین ۱۳۹۵

توضیحات انتخاب خبر:
متأسفانه در یک اقدام پرسش برانگیز و مشکوک، دکتر محمد ملکی، رئیس اسبق دانشگاه تهران مصاحبه خود با پایگاه خبری انتخاب خبر را تکذیب کرد.

جالب توجه اینکه دکتر ملکی در تکذیبیه خود اعلام کرده است که حتی با این رسانه، مصاحبه ای انجام نداده است، در صورتی که فایل مصاحبه در دسترس است و ایشان نمی تواند مصاحبه خود با این رسانه را تکذیب کند.

تأسف بار تر اینکه امروز بامداد هنگامی که سردبیر انتخاب خبر با دکتر ملکی درباره تکذیب مصاحبه مزبور تماس گرفت، دکتر ملکی حتی اعلام کرد که مصاحبه خود با این رسانه را مطالعه نکرده و صرفاً نوشتن تکذیبیه خود را به دلیل تماس شخصی از دوستان خود در شب گذشته عنوان کرد!

ضمن تأکید انتخاب خبر بر انجام این مصاحبه در تاریخ دوم فروردین ماه 1395، اعلام می گردد که فایل صوتی مصاحبه دکتر محمد ملکی با پایگاه خبری انتخاب خبر موجود است و کل سؤال و جواب های صورت گرفته در این فایل به صراحت مشخص است و این رسانه آمادگی دارد تا فایل مصاحبه را در اختیار انتشار دهندگان متن تکذیبیه مصاحبه دکتر ملکی و همچنین افکار عمومی قرار دهد.

ضمناً در صورت اصرار آقای دکتر محمد ملکی مبنی بر عدم انجام هرگونه مصاحبه با انتخاب خبر، این رسانه آمادگی دارد تا دقیقاً پرینت شماره های تلفن و زمان مکالمه صورت گرفته که نزدیک به 20 دقیقه می باشد را از مرکز مخابرات مربوطه استعلام و دریافت کند و در اختیار همگان قرار دهد.

همچنین این رسانه انتشار مطالبی را حول و حوش تکذیبیه دکتر ملکی مبنی بر وابستگی این رسانه به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را شدیداً رد کرده و اعلام می دارد که صرفاً فعالیت این رسانه با هدف گسترش فضای اعتدالی در کشور و نیز تبادل آراء و افکار تمامی کنشگران سیاسی و اجتماعی داخل و خارج از کشور و با خط مشی استقلال رسانه ای صورت می گیرد. در این راستا حتی بارها لینک های اخبار و مصاحبه های انتخاب خبر از سوی دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر گردیده است یا صفحه اصلی سایت از دسترس خارج گردیده است.

این رسانه حق خود می داند تا نسبت به توهین کنندگان و انتشاردهندگان جعلیات درخصوص فعالیت رسانه ای و رسالت خطیر رسانه ای انتخاب خبر در یک دادگاه صالحه شکایت کرده تا دروغ آشکار آنان بر همگان مشخص گردد.
 
منبع:
 
http://entekhabkhabar.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID=7841,1 

 


 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ