جمعه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۴

آیا خطر کودتای محمد علیشاهی در کمین است

آیا خطر کودتای محمد علیشاهی در کمین است
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_96.html
 
گفته می شود چند تن از بازندگان انتخابات هفتم اسفند ماه 1394 مجلس، و متحدانشان در سپاه، در تدارک کودتایی هستند تا گزینه خود را برای جانشینی آیت الله خامنه ای بر مسند قدرت نشانند و بر روی حمایت روسیه نیز حساب کرده اند.
 
روسیه اکنون با سپاه پاسداران در سوریه همکاری دارد هرچند هدف دیگری را دنبال می کند، و تازه حمایت از دولت کودتایی در ایران، نظیر دوران محمد علیشاه، گرچه غیر ممکن نیست اما به این سادگی نمی تواند باشد. و همانطور که می دانیم با همه حمایت روسیه در دوران استبداد صغیر، بازهم کودتا با فتح تهران توسط نیروهای ملی شکست خورد.
 
در بحبوحه انتخابات هفتم اسفندماه مجلس نیز بحث هایی در این زمینه مطرح بود که با شعر علامه دهخدا تحت عنوان "یاد آر ز شمع مرده، یاد آر" که در سوگ میرزا جهانگیرخان صور‌اسرافیل و دیگر قربانیان باغ شاه زمان به توپ بستن مجلس مشروطه سروده، بیان می شد که در آن مورد بسیار بحث شد (1).
 
به هر حال اکثریت مجلس کنونی را اعتدال گرایان و اصلاح طلبان تشکیل می دهند و برای بخش مهمی از قدرت حاکمه در ایران که از نیروهای محافظه کار تشکیل شده این مجلس ایده آل نیست و آنچه بعنوان تلاش برای کودتا گفته می شود می تواند صحت داشته باشد.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
سیزدهم اسفند ماه 1394
March 5, 2016

پانویس:
 
1. پاسخی به پیام منتسب به خانم زهرا رهنورد
http://www.ghandchi.com/1100-zahra-rahnavard.htm 
 
 
 
 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com


 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ