یکشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۹۴

حمایت از کاندیداتوری طبرزدی برای ریاست جمهوری آینده

حمایت از کاندیداتوری طبرزدی برای ریاست جمهوری آینده
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_68.html
 
 
بعد التحریر بیست و سوم اسفندماه 1394:
آقای طبرزدی کاندیدا شدند و نه آنکه نامزد انتخابات اعلام شوند که وظیفه انتخاب کنندگان است و نه انتخاب شوندگان. در نتیجه این تازه اول کار است. از همین حالا کاندیداهای دیگر نیز خود را می توانند اعلام کنند و پروسه انتخابات مقدماتی اینگونه شروع می شود همانطور که در آمریکا بیش از یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کار را احزاب می کنند. به این شکل نامزدهای انتخاباتی تعیین می شوند در پروسه ای که مردم نامزدها را با رأی خود از میان کاندیدا ها انتخاب می کنند و نه آنکه شورای نگهبانی آن را تعیین کند. در این پروسه همه نیروهای سیاسی جامعه ایران هستند حتی پادشاهی خواهان و مجاهدین. لطفاً پیشنهاد را که در تیرماه 1389 مطرح شده بخوانید:
http://www.ghandchi.com/629-nominee1392.htm
----------------------------------
 
روز گذشته مهندس حشمت طبرزدی اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خود را کاندید می کند. آقای طبرزدی نوشت: "من از همین حالا اعلام می کنم برای ریاست جمهوری اینده،اعلام کاندیداتوری می کنم و در چارچوب برنامه های همبستگی،به رقابت دموکراتیک برای انتخاباتی ازاد ،خواهم پرداخت" (1).
 
بخش عمده ای از اپوزیسیون سکولار در همه انتخابات های جمهوری اسلامی از موضع تحریم حمایت کرده است. این حق هر کسی است که انتخابات های جمهوری اسلامی را تحریم کند. اما پیش از جنبش سبز در چهاردهم خرداد ماه 1388 به تفصیل بحث شد که چرا بخش دیگری از سکولارها از ارائه کاندیداهای خود حمایت می کند.  امید است بحث مورد نظر دقیق مطالعه شود تا به نادرست درک نشود (2). 
 
البته اگر کاندیدای سکولار مورد قبول وجود نداشته، طبعاً به کسی رأی نداده ایم. در فروردین ماه 1388 در "پيشنهاد: مهندس طبرزدی براي رياست جمهوری ايران" (3) چنین درخواستی مطرح شد، اما متأسفانه در آن دوران آقای طبرزدی خود را کاندید نکردند. سه ماه بعد، پس از انتخابات 1388، وقتی جنبش سبز آغاز شد، هم موافقان شرکت در انتخابات و هم طرفداران تحریم، از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دفاع کردیم.
 
یکسال پس از آغاز جنبش سبز یعنی در تیرماه 1389، یعنی سه سال پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 پیشنهاد ارائه کاندیداهای احزاب مختلف برای انتخابات مقدماتی جهت تعیین نامزد سکولارها برای سال 1392 مطرح شد (4) اما به آن پیشنهاد نیز توجهی نشد. امید است امروز با اعلام کاندیداتوری مهندس طبرزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، از حالا تدارک انتخابات مقدماتی انجام شود و نشان دهیم تعیین نامزدهای مقام های انتخابی از طریق انتخابات مقدماتی احزاب است و نه از طریق حکم شورای نگهبان.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
بیست و سوم اسفند ماه 1394
March 13, 2016
 
پانویس:
 
1. تهدید واحضار مجدد حشمت طبرزدی توسط نیروهای امنیتی
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_89.html
 
2. آیا من در انتخابات شرکت میکنم؟
http://www.ghandchi.com/567-SherekatDarEntekhabat.htm
 
3. پيشنهاد: مهندس طبرزدي براي رياست جمهوری ايران
http://www.ghandchi.com/554-TabarzadiPresident.htm
 
4. پيشنهادی برای انتخاب نامزد رياست جمهوری 1392
http://www.ghandchi.com/629-nominee1392.htm 
 
متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ