دوشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۹۴

تحصن قاسم اکسیری‌فرد در مقابل دانشگاه خواجه‌‌ نصیرالدین طوسی

تحصن قاسم اکسیری‌فرد در مقابل دانشگاه خواجه‌‌ نصیرالدین طوسی
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_99.html


اسم اکسیری‌فرد، استاد فیزیک اخراج شده دانشگاه خواجه‌‌ نصیرالدین طوسی برای سومین روز پیاپی، امروز دوشنبه ١۶ اسفند در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه در خیابان میرداماد تهران تحصن کرد.
اکسیری‌فرد، که به دلیل داشتن صدای زنانه از طرف مسئولان دانشگاه اخراج شده است، در صفحه فیس بوک خود در مورد دلایل تحصن خود نوشته است: « در اعتراض به اخراج خودم از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به علت آهنگ صدایم، و عدم پاسخ‌گویی وزارت، به ویژه حتی خلف وعده وزیر محترم علوم مبنی بر بازگشت من به دانشگاه تا پانزده بهمن‌ماهی که گذشت، از پانزده اسفند ۱۳۹۴ دست به تحصن و اعتراض می‌زنم.»
قاسم اکسیری‌فرد تحصن خود را به صورت لحظه به لحظه در صفحه فیس‌بوک خود گزارش می‌دهد.
این استاد فیزیک دانشگاه خواجه نصیر پیش از این تحصن قرار بود که در اعتراض به اخراج خود دست به اعتصاب غذا بزند، اما به دلیل حمایت دانشگاهیان از او، شکل اعتراض خود را به تحصن در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تغییر داد.
پیش از برگزاری این تحصن، این استاد فیزیک در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، تحصن اعتراض‌آمیزی را با شعار «حق کار برای تمام شهروندان» در مقابل ساختمان دانشگاه برگزار کرده بود.
اکسیری‌فرد پیش از تدریس در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی، در دانشگاه‌های اروپا و آمریکای شمالی مشغول به تدریس بود و در سال ١٣۷۴ موفق به کسب مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک برای ایران شد.
قاسم اکسیری فرد، عضو سابق هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی تهران، اعلام کرده است که در طول دوران تحصن خود مباحث عمومی فیزیک را در خیابان به مردم تدریس خواهد کرد.
در قوانین جمهوری اسلامی، آئین‌نامه و یا قانونی در مورد اخراج یک فرد به خاطر آهنگ صدا وجود ندارد و این اقدام دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گرفتن حق کار از اکسیری فرد، یک اقدام فراقانونی است.
مسئولان دانشگاه خواجه نصیر تاکنون واکنشی نسبت به تحصن اکسیری فرد از خود نشان نداده‌اند.
صفحه فیس‌بوک قاسم اکسیری‌فرد:
https://goo.gl/YlLu6a
رادیو زمانه: استاد اخراج‌شده از دانشگاه خواجه نصیر بار دیگر تحصن کرد
http://goo.gl/IQfLhk
کانال تلگرام دستگیری را دنبال کنید:
https://telegram.me/Dastgirii

منبع:
https://goo.gl/dj1qRe



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ