پنجشنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۴

شاهزاده رضا پهلوی می گوید خطر تجزیه ایران تشدید شده است

شاهزاده رضا پهلوی می گوید خطر تجزیه ایران تشدید شده است
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_74.html

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه ای با یورونیوز با ارزیابی نتایج انتخابات هفتم اسفندماه 1394 می گوید مافیای نظامی تروریست پرور و صادر کننده ایدئولوژی مذهبی که قدرت را در دست گرفته کاری کرده که مردم با کمترین مطالبات ممکن با رژیم برخورد کنند و نه با خواست های حداکثری. شاهزاده رضا پهلوی در ادامه می گوید به نتیجه نرسیدن وعده های حسن روحانی رییس جمهوری ایران و ادامه سرکوب مردم و ناامید شدن بخشهایی از جامعه از دستیابی به آزادی ها و رفع تبعیض ها از طریق این حداقل ها و نداشتن طاقت برای انتظار 37 سال دیگر، خطر بزرگ تجزیه ایران را تشدید کرده است.

شاهزاده رضا پهلوی می گوید "من یک سؤال ساده رو می خوام بپرسم. بگذریم که امروز در ایران اصلاً حزبی نیست که آزاد باشه ولی اگه من بعنوان یک شهروند اون مملکت بخوام به این نظام بگم که من با اساس شما مشکل دارم و من می خوام این سؤال رو از مردم ایران به رأی بگذارم که اصلاً من این نظام رو می خوام ادامه داشته باشه یا نه. آیا این رژیم تحمل اینرو که این حق انتخاب رو به جامعه بده رو خواهد داشت یا نه. هر چقدر می خواین صحبت از گفتمان ایدئولوژیک بکنین صورت مسأله خیلی ساده ست آزادی رأی، اگر صندوق رأی، حالا شما هر کارشناس سیاسی رو می خواین بیارین بیارین، هر فلسفه دان سیاسی و تاریخنویس رو بخواین بیارین، یک اصل در دموکراسی یک اصل غیرقابل انکار است و آنهم حق انتخاب کردن به مفهوم آزاد است این معیار تشخیص ما باید باشه. من زمانی می تونم بعنوان یک ایرانی ادعا بکنم که مردم ایران رو می دونیم چی می گن زمانی که بدونم رأی شون چی هست. بنده و شما هر تصوری داشته باشیم نمی تونیم حکماً بگیم که نظر ما درسته تا زمانی که قابل اندازه گیری نباشه و از دید من تنها راه اندازه گیری خواست یک جامعه و یا یک شهروند اون جامعه بر اساس رأیی است که می ده و انتخابی که می کنه این اصل دموکراسی است این اصل آزادی است و مشارکت. حال آیا این حق رو نظام جمهوری اسلامی اصولاً قبول داره، اصولاً حاضر است بهش تن بده، چون نمی تونه از یک طرف ادعا کنه مردم با ما هستن، مردم ما رو می خوان اما هیچ معیاری برای اثبات این ادعاشون نباشه. چه جوری می خوان ثابت کنن که مردم خواهانشون هستن. اینها حتی نظارت بر انتخابات رو اجازه نمیدن.. من نگرانیم چیز دیگه است.. ممکنه خیلی ها حوصله و صبر ایوب داشته باشند ولی فکر نمی کنم جامعه ایران بتونه 37 سال دیگه همینگونه ادامه داشته باشه. مملکت ما داره به جایی میرسه که خطر بزرگی هست در تجزیه شدن کشورمون چون دیگه طاقت ندارن این جریاناتی که در کشور ما مدتهاست که مورد تبعیض قرار گرفته اند.. کدوم ایرانی باقی می مونه که من و شما بخوایم براش دلسوز باشیم..فرار مغزها.. خشکسالی..اینها سؤالاتی است که من از خودم می پرسم و از جامعه می پرسم ..نه که هر چهار سال دل خود را خوش کن.. انتخابات و های و هوی و دو سال دیگه.. در این رابطه خیلی بیشتر جامعه را مسؤل می دارم در ادامه این رژیم تا خود رژیم..می دونین چرا..برای اینکه وقتیکه مردم بایستی محوریت خود را پیدا کنند وقتی شهروند اهمیت خود را پیدا می کنه وقتی ما می خوایم با فلسفه انسان محوری آینده ایران رو بسازیم نباید اجازه دهیم نظامی که دموکراسی رو زیر پا می گذارد قوانین بازی رو دیکته کند ..این مسأله ملی و مدنی است .. و باید دقت کنیم با خواست های حداکثری جلو برویم نه یارانه 40 هزار تومنی و صندوق غذای دو هزار و چهارصد تومنی..این شایسته مردم ایران نیست"



منبع:
از نتایج انتخابات ایران چه می توان آموخت؟



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ