شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۵

درباره انتشار سخنان جعلی منتسب به دکتر محمد ملکی

درباره انتشار سخنان جعلی منتسب به دکتر محمد ملکی
http://iranscope.blogspot.com/2016/03/blog-post_66.html
 
آقای محمد ملکی اعلام کرد که مصاحبه ای ساختگی و سخنانی جعلی منتسب به ایشان در سایتی بنام  "انتخاب خبر" در ایران، درج شده است (1).
 
این نخستین بار نیست که در اینترنت با ظاهر نشریه ای معتبر، مطلبی جعلی منتشر می شود، اما آنچه در ایران به کرّات دیده شده ارتباط اینگونه نشریات با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی است. ضروری است که دولت آقای حسن روحانی نتیجه تحقیقات خود را در مورد این نشریات و اقدام غیرقانونی آنها در انتشار مطلبی جعلی بنام دیگران، اعلام کند.
 
سه سال پیش نیز مقاله ای جعلی بنام اینجانب درباره آیین بهایی منتشر شده بود که هنوز هم در اینترنت قابل دسترسی است و منشأ آن نیز از همین نوع سایتها در ایران بود، و در اطلاعیه ای همان زمان، جعلی بودن مطلب منتشر شده بنام نگارنده این سطور، به اطلاع عموم رسید (2).
 
ای کاش این به اصطلاح ژورنالیستهایی که به چنین کارهای سخیفی دست می زنند، نظرات خود را در مخالفت با دیگران منتشر می کردند و بدینگونه بجای انتشار جعلیات، دیالوگی متمدنانه برقرار می شد.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
هفتم فروردین ماه 1395
March 26, 2016
 
پانویس:
 
1. دکتر محمد ملکی: بسم الحق، اخیرا سایتی با نام «انتخاب خبر» در مصاحبه ای ساختگی، سخنانی جعلی را به بنده منتسب کرده است. دروغ بودن این سخنان برای هر کس که اندکی آشنایی با مواضع سیاسی من داشته باشد عیان خواهد بود. اینجانب ضمن تکذیب انجام هرگونه مصاحبه ای با این سایت گمنام، اعلام میکنم که تمامی این سخنان ساختگی است. بنده مواضع سیاسی و نقدهایم به نظام ولایی را در نوشته ها و مصاحبه هایم بیان کرده ام و مشخص نیست که هدف از انتشار این جعلیات چیست. شرم آور است که این مهملات توسط سایتی منتشر می شود که ظاهرا دارای مجوز فعاليت از هيات نظارت بر مطبوعات است و ظاهرا در نظام ولایی تنها چیزی که نیاز به نظارت ندارد، دروغ بافی توسط رسانه های ساخته حکومت است.
دکتر محمد ملکی
۷ فروردین ۱۳۹۵
تهران
پی نوشت: مصاحبه ساختگی در این لینک قابل دسترسی است
http://entekhabkhabar.ir/visitorpages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID=7801%2C1
منبع:

 2. اطلاعیه سام قندچی در تکذیب مقاله "آئین بهاییت در تقابل با مبانی حقوق بشری"
http://www.ghandchi.com/etelaieh-ma-hastim.htm
 
 
مطلب مرتبط
سایت "انتخاب خبر" اقدام دکتر محمد ملکی را "مشکوک" خواند
http://www.ghandchi.com/1145-mohammad-maleki2.htm

 
متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ