پنجشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۰

نگاهی به فیلم های تابستانی هالیوود


نگاهی به فیلم های تابستانی هالیوود
http://www.voanews.com/persian/news/arts/HollywoodSummerBlocbusters-2011-6-9-123554934.html

هرسال از ماه مه تا سپتامبر، هالیوود فیلم های ماجراجویانه و پرهزینه خود را ارائه می دهد. این فیلم ها که به نام «فیلم های فرار از واقعیت» هم شناخته می شوند درواقع گنج ها طلای استودیوهای فیلمسازی محسوب می شوند و غالبا فروش های چند میلیون دلاری ، هم دربازارهای محلی وهم در بازار بین المللی دارند.

فیلم تازه «دزدان دریای کارائیب: امواج غریب» با حضور شخصیت اول محبوبی چون «جک اسپارو» با بازی «جانی دپ» در نخستین روزهای آغاز نمایش رکورد فروش فیلم های قبلی این سری از فیلم ها را شکسته است. این فیلم که ٤٠٠ میلیون دلار مخارج تهیه آن بوده است در حال حاضر با فروشی بالای ٨٠٠ میلیون دلاری در سطح جهان، می رود تا مقام پرفروش ترین فیلم تابستان امسال را به دست آورد. انتظار می رود تا آخر تاریخ نمایش این فیلم مبلغی بیش از٣ میلیارد دلار درسطح جهان فروش داشته باشد. بخشی از این رقم درحال افزایش را ماحصل فروش یادمان های فیلم ، ازجمله تی شرت، کلاه و دی وی دی، هم چنین بهای ورودیه به بازی دزدان دریایی در پارک تفریحی دیسنی لند تشکیل می دهد.

فیلم دزدان دریای کارائیب: امواج غریب ، این بار هم توانسته است با حضور یک بازیگر اصلی محبوب و جمعی از مطرح ترین ستارگان امروز سینما، از جمله پنه لوپه کروز و جفری راش و موضوع تازه و جالب توجهی چون جستجو برای به دست آوردن اکسیر جوانی مورد توجه دوستداران این سری فیلم ها قرار بگیرد. درضمن تماشاگران می توانند با پرداخت چند دلاراضافه فیلم را به صورت سه بعدی تماشا کنند.

فیلم دیگری که از این دستورالعمل موفقیت آمیز پیروی کرده است، نسخه تازه ای از فیلم «ثور» است. ثور یکی از خدایان و جوانی از خود راضی است که پدرش برای تنبیه، او را به میان زمینی ها و مردم عادی فرستاده است تا درمیان آن ها زندگی کند.

افیلم «ثور» با یک بودجه ١٥٠ میلیون دلاری از آغاز نمایش تا امروز بیش از ٢٥٠ میلیون دلار فروش در سطح جهانی داشته است. آنتونی هاپکینز در فیلم «ثور» نقش پدر مضطرب قهرمان داستان را بازی می کند و «ناتالی پورتمن» ستازه برنده جایزه اسکار نیز نقش معشوقه زمینی «ثور» را برعهده دارد. کریس همزورث بازیگر نقش اول فیلم «ثور» هرچند از امتیازات و سوابق درخشان دوبازیگر دیگر فیلم برخوردار نیست اما بازی قابل قبولی را در این فیلم ارائه داده است.

ثور تا امروز توانسته است اغلب رقبای خود را درصحنه فیلم های پرهزینه تابستانی شکست بدهد البته به جز «دزدان دریای کارائیب» که درحال حاضر با فاصله چند صد میلیون دلاری درفروش گیشه یکه تاز میدان است.

نسخه تازه سری فیلم های X-men هم یک فیلم «ابرقهرمانی» دیگر است که انتظار می رود تبدیل به یکی از پرتماشاگر ترین فیلم های تابستان امسال شود. این فیلم با هزینه تولیدی بالغ بر ٢٠٠ میلیون دلار این بار با شرکت «جیمز مک آووی» بازیگر ایرلندی تبار در نقش «پروفسور ایکس» جوان از هنرنمایی های یک گروه بازیگران برجسته برخوردار است. علاوه برآن طبق روال همیشگی این سری از فیلم ها، برخی از تازه ترین و کم نظیرترین جلوه های ویژه سینمایی در آن به کار گرفته شده است. در یکی از صحنه های پرهیجان این فیلم تازه، قهرمانان تغییرپذیر فیلم به سال ١٩٦٢ بازمی گردند تا از وقوع بحران موشکی کوبا جلوگیری کنند.

فیلم «کابوی ها و غریبه ها» Cowboys & Aliens را بایست عجیب و غریب ترین رویداد سینمایی تابستان امسال خواند. این فیلم ماجراجویانه و پرهیجان بر اساس رمانی به همین نام به شیوه نوظهور«وسترن» و «علمی تخیلی» ساخته شده است. ازقرار معلوم دیدن بشقاب های پرنده به قرن بیستم و بیست و یکم محدود نمی شود!

فیلم تازه «Cowboys & Aliens» را کارگردان فیلم های موفق «مرد آهنین»، جان فاورو کارگردان کرده است و تهیه کنندگان آن هم «استیون اسپیلبرگ» و «ران هاوارد» دو تن از سازندگان برخی از پرفروش ترین فیلم های تابستانی هالیوود هستند. علاوه براین بازیگران این فیلم هم از میان برجسته ترین بازیگران فیلم های «اکشن» انتخاب شده اند. «دانیل گرگ» (جیمزباند سینما) نقش «جیک لونرگان» یک «کابوی» قرن نوزدهم اهل آریزونا را بازی می کند. «لونرگان» یک صبح زود درحالت گیجی و فراموشی در میان کویر خشک و خالی آریزونا از خواب بلند می شود و ناگهان متوجه می شود که شهرش مورد حمله موجوداتی از کرات دیگر قرار گرفته است. او با کمک «کلنل وودرو دولارهاید» (با بازی هریسون فورد) می کوشد تا از شهر خود در مقابل این حملات دفاع کند.

فیلم «کابوی ها و غریبه ها» در اواخر ماه جولای به روی اکران خواهد آمد واز هم اکنون انتظار می رود که این فیلم تبدیل به یکی از پرسروصدا ترین و موفق ترین فیلم های تابستانی امسال هالیوود شود.

البته کسانی که علاقه و اشتیاقی به تماشای فیلم های پرهیاهوی تابستانی با موضوعاتی درباره دزدان دریایی، خدایان ترد شده و جنگ بین کابوی ها و موجودات کرات دیگر ندارند می توانند مثل هرسال در انتظار ماه اکتبر و نمایش فیلم های هنری تازه و نامزد جایزه اسکار باشند.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ