چهارشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۰

برمه از ورود بازیگر نقش «آنگ سو چی» به این کشور جلوگیری کرد


برمه از ورود بازیگر نقش «آنگ سو چی» به این کشور جلوگیری کرد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/BermeYeo-2011-6-30-124734459.html

مقامات برمه روز گذشته اعلام کردند که به میشل یئو، بازیگر سینمای هالیوود هفته گذشته هنگام ورود به این کشور اجازه ورود داده نشده و این ستاره دیپورت شده است.

یئو که در سال١٩٩٧ با بازی در فیلم جیمزباندی «فردا هرگز نمی میرد» در نقش یک جاسوس چینی به معروفیتی جهانی رسید، در فیلمی به نام «بانو» The Lady درباره جنبش های دمکراسی خواهی در برمه، نقش «آنگ سان سوچی» فعال سیاسی این کشور را بازی کرده است. این فیلم قرار است که در اواخر سال جاری اکران شود.

مقامات کشور برمه نگفتند که چرا در روز ٢٢ ماه ژوئن هنگام ورود به فرودگاه رنگون به این بازیگر٤٨ ساله اهل مالزی ویزای ورود به برمه داده نشده است. بلکه تنها به این گفته اکتفا کرده اند که نام «یئو» درفهرست سیاه دولت قرار دارد.

یئو پیش از این درماه دسامبر گذشته ضمن تدارک برای بازی در نقش فعال دمکراسی خواه آنگ سان سوچی به برمه سفر کرده بود. فیلم «بانو» درباره «سان سو چی» و روابط او با شوهر فقیدش میکائل آریس است. در آن زمان یئو توانست با این برنده جایزه نوبل که پس از هفت سال از حبس خانگی به اتهام مخالفت با دولت آزاد می شد ملاقات کند.

یئو که پیش از این ها به عنوان ملکه زیبائی مالزی انتخاب شده بود، در سال ٢٠٠٠ برای بازی در فیلم «ببرخیزان، اژدهای پنهان» ساخته آنگ لی به نامزدی جایزه «بفتا» BAFTA رسید. او هم چنین ستاره فیلم «خاطرات یک گیشا» بوده است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ