دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۰

رحمان موسیقی دان برجسته هندی هم به گروه «سوپرهوی» پیوست


رحمان موسیقی دان برجسته هندی هم به گروه «سوپرهوی» پیوست
http://www.voanews.com/persian/news/arts/RahmanSuperheavy-2011-6-27-124588074.html

هیجده ماه پیش «دیو استوارت»، «میک جگر»، «دیمین مارلی» و «جاس استون» از «ای آر رحمان» آهنگساز معروف موسیقی متن فیلم هندی دعوت کردند تا در یک گردهم آیی هنری در استودیویی در لس آنجلس با آن ها دست به اجرای یک موسیقی تجربی و کاملا تازه بزند:«آن ها به من گفتند ما می خواهیم یک مقدار موسیقی پرمعنا بسازیم.»

پس از این واقعه «رحمان» چند بار دیگر نیز با گروهی که به خاطر هنرمندان سرشناسی که آن را تشکیل داده اند نام «سوپر هوی» Super Heavy را به خود گرفته است به اجرای موسیقی پرداخت. نتیجه این همکاری ها و این گردهم آیی های هنری ۱۶ تا ۱۸ ترانه است که هریک ازجنبه های موسیقی جهانی در رابطه با هریک از این موسیقی دان ها برخورداراست:«موسیقی باورنکردنی «دیو» و «میک» و «جاس» و تاثیرات موسیقی جامائیکایی «دیمین مارلی» و فلسفه موسیقی سنتی هندی که من به این ترانه ها اضافه کرده ام واقعا توانسته یک نوع موسیقی تازه و جهانی را بوجود بیاورد که تا امروز بی سابقه بوده است.»

رحمان در میان آهنگسازان موزیک متن فیلم درهند از معروفیت و اعتبار زیادی برخوردار است اما امروزدعوت به همکاری از او برای پیوستن به گروه «سوپر هوی» با شرکت برخی از مطرح ترین و برجسته ترین چهره های هنری غرب یک رویداد هیجان انگیز و حتی شگفت آور محسوب می شود.

نام گروه «سوپرهوی» از ترانه ای به همین نام از نخستین آلبوم این گروه گرفته شده که قرار است در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود.

رحمان می گوید این کار یک تجربه درمسیری کاملا تازه برای او به شمار می رود:«اجرای روی صحنه را در واقع از دیگر اعضای این گروه یاد گرفتم. وقتی جوانتر بودم در یک گروه می نواختم. اما بیشترعادت به ضبط موسیقی در استودیو دارم. حالا روی صحنه رفتن با این افراد مشهور برایم کاری تازه و پیچیده است.»

میک جگر تنها خواننده اصلی گروه نیست بلکه رحمان و مارلی نیز هریک ترانه هایی را اجرا می کنند. سازهای اصلی استفاده شده در این آلبوم، گیتار، سازهای کوبه ای و کی بوردهای جامائیکای هستند.

هنوز معلوم نیست اولین اجرای گروه درچه زمانی خواهد بود اما اولین موزیک ویدیوی آن ها درحال حاضر در دست تهیه و تولید است. رحمان هم زمان با کار روی آلبوم تازه گروه «سوپرهوی» ، به کار روی برنامه آینده خود یعنی رهبری ارکستر فیلارمونیک لس انجلس درهالیوود باول (محل اجرای کنسرت های تابستانی این ارکستر)اشتغال دارد:« در این کنسرت بهترین موسیقی متن فیلم هایی که در بیست سال گذشته ساخته ام اجرا خواهد شد و تماشاگران ضمن شنیدن آن می توانند بخش های از این فیلم ها را هم تماشا کنند. من تابحال چنین کاری را انجام نداده ام و خیلی خیلی خوشحال و هیجان زده هستم.»

رحمان در ماه های اخیر مشغول راه اندازی کمپانی تولید موسیقی خود نیز بوده است و دو فکرجدید برای فیلم هایی در رابطه با موسیقی خود دارد:«وقتی از کاری خسته می شوید همیشه به دنبال تغییر ذائقه و راه تازه ای هستید. در ده سال گذشته در طول پروازهای طولانی به آمریکا و انگلیس ، به ایده های تازه ای دست پیدا کرده ام. سئوال هایی در ذهنم برای تولید موسیقی جدید شکل گرفته و حالا همه این ها به ایده ها و کارهای تازه انجامیده است. به این نتیجه رسیدم که باید کمپانی فیلمی راه بندازم که کارش معرفی ایده های تازه باشد. چون بودجه تولید فیلم را ندارم.»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ