دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-یک فیلم کانادایی و یک فیلم کوتاه ایرانی برندگان اصلی جشنواره فیلم لس آنجلس


یک فیلم کانادایی و یک فیلم کوتاه ایرانی برندگان اصلی جشنواره فیلم لس آنجلس
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/LAFilmFestival-2011-6-27-124585944.html

«مکانی آشنا» Familiar Ground یک کمدی کانادایی درباره یک برادر و خواهر غمگین که سرنوشت آن ها توسط مردی از زمان آینده رقم زده شده است توانست به عنوان بهترین فیلم داستانی فستیوال شناخته شده و جایزه هیئت ژوری هفدهمین جشنواره فیلم لس آنجلس را به دست آورد.

جشنواره سینمایی لس آنجلس که امسال برای دومین بار در محل جدید برگزاری آن، در «داون تاون» یا مرکز شهر لس آنجلس برگزار می شد، جایزه بهترین فیلم مستند را به «آرزوکن من دورباشم » ساخته «بورلی گوف» درباره زندگی یک خواننده موسیقی«کانتری» به نام «چلی رایت» اهدا کرد. این فیلم درباره زن هنرمندی و سرشناسی است که در محدوده محافظه کارانه موسیقی کانتری، بالاخره به همجنسگرا بودن خود اعتراف می کند. سازمان «فیلم ایندیپندنت» Film Independent برگزار کننده جشنواره فیلم لس آنجلس ، برای هریک از این دوبرنده اصلی یک جایزه ۱۵ هزاردلاری نیز درنظرگرفته است.

«امبر استیلی»، «کنت آزبورن»، «آماندا استریت» و «گابریل دایاموند» به عنوان تیم بازیگران فیلم «چگونگی فریفتن» جایزه بهترین «آنسامبل بازیگری» در یک فیلم بلند داستانی جشنواره را به دست آوردند. جایزه نقدی این بخش از جشنواره ۵۰۰۰ دلار بود.

فیلم «به محله حمله کن» Attack The Block درباره بچه های محله ای در لندن که درمقابل حمله موجودات فضایی از محل زندگی خود دفاع می کنند، جایزه تماشاگران جشنواره را برای بهترین فیلم داستانی به دست آورد. فیلم «ضربان، ریتم و زندگی» درباره «سنا»، قهرمان مسابقات ماشین رانی «فورمولا وان» Formula One اهل برزیل، برنده جایزه تماشاگران فستیوال را برای بهترین فیلم مستند از آن خود ساخت. این فیلم در بخش رقابت های بین المللی فسیتوال شرکت کرده بود.

امسال برای نخستین بار درتاریخ برگزاری فستیوال، به برندگان بخش فیلم های کوتاه نیز جایزه نقدی ۵۰۰۰ دلاری اهدا شد. صبا ریاضی فیلمساز ایرانی ، برنده جایزه بهترین فیلم داستانی کوتاه را برای فیلم «درخيابان من باد می ‌وزد» به دست آورد. این فیلم درباره دخترنوجوانی است که درشهرتهران به طور اتفاقی در خارج از خانه خود بدون روسری پشت در می ماند.

فیلم ایرانی دیگری نیز به نام «لطفا مزاحم نشوید» ساخته محسن عبدالوهاب دربخش مسابقات این دوره از جشنواره فیلم لس آنجلس شرکت داشت. این فیلم بنا برنقد کوتاهی که نشریه «ورایتی» چاپ لس آنجلس درباره آن نوشته است« دررده بندی کمدی، برخلاف انتظاری که تماشاگر از فیلم های عمیق و شاعرانه ایرانی دارد نکته های خنده داری از زندگی امروز مردم معمولی را در این کشوربه نمایش گذاشته است.»

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم لس آنجلس که از۱۶ ماه ژوئن با نمایش فیلم کمدی «برنی» ساخته «ریچارد لینکلیتر» کارخود را آغاز کرد، روز یکشنبه ۲۶ ژوئن با اعلام نام برندگان جشنواره امسال کار خود را به پایان رساند.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ